Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-03, 01:11 |
Różnice silników 17.5 a 19 KM - ES 250/2 |
Autor |
Wiadomość |
edwin.sk
Zlotowicz
Motocykl: simson sr 2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 10 Lip 2005 Posty: 204 Skąd: międzyrzec podlaski
|
Wysłany: 2006-06-15, 21:05 Różnice silników 17.5 a 19 KM - ES 250/2
|
|
|
no panowie pierwszy temat od dawna mi po głowie krąży te pytanie...czym rózni sie trophy z silnikiem 17,5 od dziewietnastokonnego...?
wiem że 19KM najpierw montowali w ets-ach...ale później przeszły do zwykłych trophy... |
_________________ moja sztuka:D |
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-02-20, 14:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
polo
mod_team
Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Paź 2004 Posty: 103 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2006-06-15, 21:12
|
|
|
stopniem sprężania ,
a zewnętrznie to kształtem użebrowania głowicy
17,5 mają żebra pionowo
19 poziomo ( jak w etz ) |
_________________ http://www.dywizjonpoludnie.pl |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-06-15, 22:20
|
|
|
polo napisał/a: | 19 poziomo ( jak w etz ) |
Głowice z użebrowaniem poziomym występowały w TS 250/1 i tylko tam. ES 250/2 Trophy od '69 roku mają 19PS, te silniki również poszły do ETS Trophy Sport i do TS 250. 17.5 PS od 19 PS różnią się stopniem sprężania ( w tym pierwszym 8.5, a w drugim 9.5...10) i w 17.5 PS jest kanał ssący w cylindrze z taką przegródką od góry do połowy okna. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-06-16, 09:39
|
|
|
na uparteg mozna by podciagnąc moc ES w bardoz prosty sposób.
Co do TS to tu nalezało by by zrobic 5 kanałowe przepłukanie (wcale nie tak trudno) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-06-16, 18:47
|
|
|
Hubert-Moto napisał/a: | polo napisał/a: | 19 poziomo ( jak w etz ) |
Głowice z użebrowaniem poziomym występowały w TS 250/1 i tylko tam. ES 250/2 Trophy od '69 roku mają 19PS, te silniki również poszły do ETS Trophy Sport i do TS 250. 17.5 PS od 19 PS różnią się stopniem sprężania ( w tym pierwszym 8.5, a w drugim 9.5...10) i w 17.5 PS jest kanał ssący w cylindrze z taką przegródką od góry do połowy okna. |
tak własnie był jeszcze wariant dla RFN 17KM przy 5400obr/min |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
led1
Motocykl: CBR 900 RR
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Wrz 2006 Posty: 138 Skąd: Szczałb\Piaseczno
|
Wysłany: 2006-11-09, 07:51
|
|
|
Silniki 19-konne miały też chyba zmodyfikowany układ wydechowy. |
|
|
|
|
Spartan
Motocykl: MZ ES 250/2
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 4 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2008-08-21, 23:48
|
|
|
i miedzyinnymi dla tego posiadaly 19 km a nie 17.5 km
osobiscie mam wersje milicyjna ktora ma podobno 21 badz 22 km ale niewiem czym sie rozni od zwyklych trophy procz tlumika, oczywiscie masa wlasna jej jest wieksza bo wazy okolo 200+ kg |
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2008-08-26, 20:33
|
|
|
W książce Motocykle MZ Andy Schwietzera jest napisane tylko, że wersje z mniejszą mocą były produkowane dla RFN i było to w modelach ETS 250, TS 250 i TS 250/1. |
|
|
|
|
adniem21
Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 73 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 2012-03-01, 18:16
|
|
|
słyszałem ze do tropika zakładane były dwa rodzaje głowic zależnie od lat produkcji czy są one wzajemnie zamienne? |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-03-01, 18:43
|
|
|
Były różne głowice, bo były różne cylindry. Były cylindry 17 konne i 19 konne. Jeździłem 17 konną tropką z głowicą z 19 konnej i niby wszystko było w porządku. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
modzelak
Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 269 Skąd: WPZ
|
Wysłany: 2012-03-01, 22:30
|
|
|
herrq666 napisał/a: |
Były różne głowice, bo były różne cylindry. Były cylindry 17 konne i 19 konne. Jeździłem 17 konną tropką z głowicą z 19 konnej i niby wszystko było w porządku. | A czym się te głowice różnią? |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17201
|
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
modzelak
Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 269 Skąd: WPZ
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-03-01, 22:40
|
|
|
Mam tropika 17 konnego i ma zupełnie inną głowicę niz w 19 konnym, różnicę widac w miejscu gdzie wkręca się świecę. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
modzelak
Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 269 Skąd: WPZ
|
Wysłany: 2012-03-01, 22:44
|
|
|
A czy były w tropikach cylindry z wystająco tuleją do ustalania położenia głowicy tak jak w TS,bo skoro w TS 250 i w TS 250/1 były takie same cylindry,jak sam zreszto potwierdzałem to co wcześniej w innych tamatach pisałem ,to trafił mi się inny cylinder jakie dotychczas miałem ood TS (chodzi o żeberka przy dolocie) a jednak tuleje ma wystająco,a w swoim tropiku mam takie cylindry jak w TS,ale bez tulei wystającej.(pewnie nikt niezrozumie,więc jutro wkleje zdjęcia.). |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17201
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-03-01, 22:46
|
|
|
W tropikach nie było cylindrów z wystającą tuleją. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
modzelak
Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 269 Skąd: WPZ
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-03-01, 22:54
|
|
|
modzelak napisał/a: | W takim razie w TS-kach były dwa rodzaje? |
Tzn. bo nie kumam? |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
modzelak
Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 269 Skąd: WPZ
|
Wysłany: 2012-03-01, 22:59
|
|
|
herrq666 napisał/a: | Tzn. bo nie kumam? | Tzn,że mam dwa inne cylindry,ale oba mają wystająco tuleja,a różnią sie użebrowaniem od strony dolotu. |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17201
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-03-01, 23:01
|
|
|
Jeżeli maja wystającą tuleję, to na 100% są od TSki. Gdzieś na forum kiedyś czytałem ze ktoś znalazł różnice między cylindrami TS, ale nie pamiętam kto. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
|