Brak ładowania- chiński skuter 2T |
Autor |
Wiadomość |
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-05-04, 21:28 Brak ładowania- chiński skuter 2T
|
|
|
Witam! Mam na warsztacie Zipp-a simply 50 2T, czyli typowego chińczyka i problem jest z ładowaniem, którego nie ma. Siedzi w nim zapłon AC z regulatorem na 4 piny w dwóch rzędach do którego dochodzi: przewód plusowy czerwony z akumulatora, zielony masowy i dwa z iskrownika, żółty i biały. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem czy w czerwonym przewodzie jest zasilanie - jest, czy zielony ma połączenie z masą - ma. Następnie zrobiłem pomiar, czy w żółtym i białym kablu na odpalonym silniku pojawia się prąd, wyszło że się pojawia i w miarę obrotów rośnie do około 40 v, sprawdziłem też żarówką i świeci mocno. Wywnioskowałem, że padł regulator, kupiłem nowy i dalej nic. Dla pewności podmieniłem też z innego skutera i dalej nic. Na tym etapie pomysły mi się skończyły. Doradzicie coś? |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-05-04, 22:19
|
|
|
Zamień ładowanie ze światłami. Ogólnie dziwna sprawa, ale na światła powinno iść więcej prądu niż na ładowanie |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-05-04, 23:14
|
|
|
Jak z iskrownika idą dwa do regulatora i między nimi masz napięcie to masz iskrownik bezmasowy i ma tak być. Zmierz napięcie na akumulatorze. A nikt w nim nie grzebał wcześniej? Bo mi pachnie że masz regulator do cewek zmasowanych a iskrownik bezmasowy. A pokaż jeszcze ten regulator. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-05-04, 23:48
|
|
|
Nie wygląda żeby tam ktoś grzebał. Napięcie na akumulatorze sprawdziłem w pierwszej kolejności i nie wzrasta po odpaleniu silnika, czyli nie ładuje. Z iskrownika oprócz przewodów od układu zapłonowego, wychodzą w oddzielnej kostce trzy kable, oprócz tych w kolorze żółtym i białym , jest jeszcze czarny. Napięcie na nich mierzyłem dotykając minus multimetra do masy i wtedy pojawia się napięcie, dodatkowo ustawiając miernik na pomiar diód i mierząc przejście przewodów wychodzących z iskrownika z masą, brzęczyk piszczy, czyli cewki są chyba masowe . Regulator jest taki
|
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-05-05, 00:23
|
|
|
Regulator do cewek masowych. Z iskrownika wychodzą 4 lub 5 przewodów. Przeróbki raczej nie było, chyba że ktoś oszczędził na przewodzie. Można to chyba sprawdzić patrząc czy biały i żółty mają przejście do masy (instalacja masowa) lub czy między białym i żółtym jest przejście, gdy pierwszy warunek nie jest spełniony. Znając chińszczyznę może jednak jakiś przewód ma przebicie i złą rezystancję? |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-05-05, 00:26
|
|
|
elektryk111, ten schemat jest chyba do piaggio zip-a, a nie do Zipp-a simply |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-05, 01:02
|
|
|
Sprawdzałeś drugą cewkę? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-05-05, 08:10
|
|
|
Wychodzi, że jest tam układ masowy, bo do regulatora dochodzą dwa przewody.
motomaciey, o którą cewkę chodzi? Sprawdzałem to co napisałem, czyli napięcie na przewodzie żółtym i białym wychodzących z iskrownika . |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-05-11, 13:12
|
|
|
Zobaczę w Wsk jak mam to podpięte bo mam taki sam regulator. Te regulatory mają cztery piny - wejście, ładowanie, zasilanie świateł i minus. Reszty nie pamiętam. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-05-11, 14:45
|
|
|
Mnie dziwi, że prąd z cewki idzie w dwie pozycję regulatora. Ja mam to zrobione dla tego regulatora inaczej i do jednego idzie prąd na światła, a drugi na ładowanie i finalnie tylko z jednego pinu światło idzie na światła |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-05-16, 17:34
|
|
|
Wydaję mi się, że rozwiązałem problem, otóż w kostce wychodzącej z instalacji było inne podłączenie kabli niż to na schemacie, wcześniej się tego nie czepiałem, bo kostka wyglądała na nie grzebaną. Różnica polegała na przewodzie od zasilania i świateł, według schematu trzeba było je zamienić miejscami i tak zrobiłem. Po pomiarach prądu wyszło mi, że po włączeniu stacyjki instalacja pobiera około 0,5 A, a pod odpaleniu i utrzymywaniu skutera zmienia się biegunowość i do akumulatora płynie prąd 1 A. Jedynie co mnie zastanawia, to czemu po odłączeniu akumulatora( wiem nie powinno się tak robić, ale akumulator, który tam siedzi to złom i chciałem tak sprawdzić) napięcie jest w granicach 6 V . Przy podłączonym akumulatorze napięcie na nim to około 11 V, a po odpaleniu wzrasta, ale nie do książkowych wartości, a do jakiś 12,5 V. Według mnie to przez ten akumulator, też tak sądzicie? |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-05-16, 20:39
|
|
|
Akumulator jest już zniszczony, nawet po podłączeniu małego prądu zaczyna się momentalnie gotować. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-05-16, 22:01
|
|
|
Seba_830, twoje objawy to norma, a ten regulator nie pali się gdy nie ma podpiętego aku, sprawdzone przez kilka osób. A więc wszystko działa jak powinno |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-05-16, 22:53
|
|
|
W takim razie problem rozwiązany, dzięki za pomoc . |
|
|
|
|
|