Etz 150-kondensator ciągle się przepala, uszkadza? |
Autor |
Wiadomość |
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 76 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2018-06-23, 09:49
|
|
|
Na platynkach nie powinno być iskrzenia. Po to właśnie jest kondensator. Jeśli iskrzy to przyjrzyj się dokładnie gdzie iskrzy. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 10:40
|
|
|
Iskrzenie mam dokładnie na platynkach pomiędzy powiedzmy młoteczkiem a kowadełkiem. Przecierałem papierem ściernym, układałem je i równiutko i ładnie do siebie dochodzą idealnie wręcz. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-23, 12:10
|
|
|
Możesz użyć takich kondensatorów z WSK, Fiat 125,126 czy Polonez od 0,15µF do 0,25µF itp. Będzie szło je dostać w lokalnym sklepie motoryzacyjnym (pewnie trafisz na jakiś z firmy Moretti)
Co do cewki ( tej w opakowaniu niebiesko-żółtej) to przypomniało mi się że jej odczepy trzeba przylutować do zacieków aby miały dobre połączenie elektryczne.
Obecnie to odczep jest tylko owinięty wokół zacisku co nie zapewnia dobrego połączenia.
Starcza do tego lutownica transformatorowa uważaj by nie przegrzać tych zacisków bo będzie plastik się topił. Odczepy wyczyść przed lutowaniem i owiń o zaciski następnie polutuj( użyj topnika)
W cewce Elprom te odczepy są fabrycznie polutowane o tyle ta cewka jest lepiej wykonana
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 12:27
|
|
|
Zaraz tych kondensatorów poszukam w inter carsie- mam blisko. Postaram się też przylutować kable w cewce, z tym, że po zmianie kondensatora motor idzie jak szalony, więc czy przewody w cewce będą przyczyną przepalania, skoro porządnie są przykręcone? |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-23, 12:35
|
|
|
Jak mierzyłem tą cewkę omomierzem to była jakaś dyskoteka i brak stałego wyniku i uznałem że jakaś oporność się robiłą na odczepach. Po polutowaniu za każdym razem wynik pomiaru był stały.
Możliwe że iskrzyło ci pod zaciskiem jak nie było to polutowane... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 12:49
|
|
|
Według opinii w tym wątku, nawiązałem kontakt z tym forumowiczem
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=37866
Za około 2 tygodnie przygotuje mi zestaw. Może rozwiąże to mój problem. Kupę kasy już władowałem w odrestaurowanie motoru, chciałem zachować platynki ale widzę , że jednak przepalany kondensator mnie pokonał. Przylutuję przewody do cewki i na czas oczekiwania na zestaw elektroniczny kupię mniejszy kondensator. Jeżeli ma ktoś jeszcze jakieś propozycję i spotkał się z podobnym problemem chętnie zastosuję inne rozwiązania. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-23, 13:21
|
|
|
Współczesne przerywacze są do bani sprężynka potrafi stykać się z krzywką i tam nawet widać przeskok iskry... Nie miej lepiej sentymentu do przerywacza... a zapłon od Siaj to dobry wybór.... Tylko polutuj te odczepy z cewki... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 13:28
|
|
|
Marcinie dzięki za wsparcie i opinię o siaju. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 14:47
|
|
|
A może to wina mojego akumulatora, wcześniej miałem 12v 5ah, teraz od jakiegoś czasu mam 12v 7 ah? Czy aku wykluczyć. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2018-06-23, 14:55
|
|
|
Fajka 1 kOmowa. Nie powinna być 5? |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 15:05
|
|
|
Fajka niby dedykowana do ETZ 150. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-06-23, 15:50
|
|
|
Z tymi dedykowanymi częściami jest różnie. Fajka musi mieć 5kOhm. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 16:14
|
|
|
Możecie polecić jakąś właściwą fajkę do tego modelu. |
|
|
|
|
slawek76
Zlotowicz
Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2018-06-23, 16:21
|
|
|
Kondensator na 250V DC w zupełności wystarcza
Połowa Polski na nich jeździ i jest ok
A ta Twoja wsuwka od zielonego przewodu nie dotyka obudowy tego kondensatora ?
Na tym zdjęciu jest tak blisko, że prawie dotyka.
I popraw ten kapturek przy cewce jest na ukos, on tam ma swoje miejsce, przetłoczenie
I faktycznie sprawdź, czy ta sprężyna od napinania kowadełka nie dotyka krzywki.
Możesz chwilowo wywalić ten filc , jeden i drugi, żeby w ogóle coś tam widzieć
Platynki są najbezpieczniejszym rozwiązaniem, lepiej wydać 15 zł na platynki niż wymieniać cała elektronikę zapłonu.
Przerwa na platynach wiadomo, że musi być 3mm żeby zdążyło się zaindukować odpowiednie napięcie w cewce WN. Ale 3mm to nie 4mm, ani 2mm
Sprawdź najpierw te pierdoły, a dopiero później cewki, regulatory, fajki i inne
Latarka w rękę i do dzieła ....
A i na koniec koniecznie napisz co było - dla wiedzy potomnych
powodzenie |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-06-23, 16:57
|
|
|
slawek76 napisał/a: | Przerwa na platynach wiadomo, że musi być 3mm |
Przerwa ma wynosić 0.3mm +- 0.1mm. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 17:02
|
|
|
Oj przegonicie mnie dzisiaj, lecę do garażu któryś raz i sprawdzę zastrzeżenia i wskazówki slawka76, przy okazji kilka fotek podeślę. Przerwę mam 2,5 mm od górnego punktu, ale mówię , że motor chodzi jak przecinak, z tym , że po ok 20 km, siada kondensator, zatem przerwa na platynach, filc ..., dobra lecę. Nie łapię który kapturek, ale cewkę przejrzę. Zaraz się odezwę. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-06-23, 17:59
|
|
|
Kondensator uważam za najmniej awaryjny element platynkowego układu zapłonowego. Sprawdzając go miernikiem uniwersalnym na max. zakresie ( u mnie 2000k.omów) na wyświetlaczu oporność max. (jak przy przerwie) , po zamianie przewodów miernika , przez chwilę coś się pojawia na mierniku ( ładowanie kondensatora z baterii miernika), po 1-2sek. znowu opór max. Gdyby kondensator był zwarty - jest połączony równolegle do platynek, więc zwierał by platynki - brak iskry, nie zapalisz motocykla. Gdyby kondensator miał przerwę (nie miał pojemności - czyli jakby go nie było) iskrzyć znacznie będą platynki i nierówna praca na wyższych obr.
Piszesz że po 20km ETZeta słabnie, wymieniasz nowy kondensator i jest OK. Spróbuj odczekać aż wystygnie, może znów będzie OK. Wtedy szukaj co powoduje zwarcie, przebicie po rozgrzaniu silnika - jak koledzy piszą ( platynki -sprężyna, przewód od kondensatora zbyt blisko masy, a może cewka wn. przebija po rozgrzaniu - ostygnie i wszystko wraca do normy).
Kondensator jest na 250V, a pracuje 12-16V, więc ,,przepalić " go raczej trudno - wysokie napięcie z cewki musiało by iść na kondensator, pewnie by się zagotował napęczniał . . . Skoncentruj uwagę na platynkach (jak pisze kolega slawek76, ). Wszystko inne podmieniałeś bez skutku. Dodam że po korekcie przerwy na platynkach (0,3mm) zmieni się punkt zapłonu trzeba ustawić na nowo (2,5-3mm). Pamiętaj że przy regulacji - ustawianiu stacyjka nie może być zbyt długo włączona ( przy zwartych platynkach - cewka wn jest cały czas zasilana - co powoduje jej rozgrzanie , po czasie uszkodzenie ).
Zanim założysz zapłon elektroniczny znajdź przyczynę niedomagań i koniecznie napisz jak się uporasz z problemem (ale się napisałem, aż palce bolą - czy sensownie ? |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-23, 18:06
|
|
|
lamariusz, Akumulatorowi daj spokój poza tym że wiadomo musi być dobrze naładowany.
U siebie fajkę mam Beru taką i nie ma żadnych problemów.
http://allegro.pl/fajka-s...7158097053.html
Fajkę możesz mieć z NGK LD05F http://allegro.pl/fajka-n...42.html#thumb/1
Opornik w fajce spełnia funkcję przeciwzakłóceniowa. W pewnym stopniu cewka zapłonowa też jest mniej obciążona... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
|