Przesunięty przez: kosior30 2018-10-30, 20:15 |
Problem z ustawieniem ssania |
Autor |
Wiadomość |
kox_nwa
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 34 Dołączył: 29 Paź 2018 Posty: 3 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2018-10-30, 17:10 Problem z ustawieniem ssania
|
|
|
Witam kolegów, to moj pierwszy post tutaj.
Mam następujący problem. Zimna etz 150 nie chce odpalic na ssaniu. Próbowalem regulowac linką, kupilem nowy tłoczek.
Sprawa ma się tak, że paliwo dostaje napewno. Wiem, bo żeby odpalic wystarczy ze odkręcę trochę manetkę. Silnik super równo chodzi nawet jak jest zimny. Gaźnik wyregulowany. Kolor świecy podręcznikowy. I teraz... podczas pracy silnika, gdy pociągnę ssanie - silnik się zalewa i gaśnie. Czemu więc nie odpala na zimnym skoro paliwo poprzez ssanie jest podawane ? Czy guma tłoczka powinna być mokra ? |
|
|
|
|
kox_nwa
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 34 Dołączył: 29 Paź 2018 Posty: 3 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2018-10-30, 17:59
|
|
|
Dodam jeszcze, że wystarczy dosłownie lekko ruszyć dźwigienkę "do siebie" i moto gaśnie. Może tłoczek powinien być niżej ? |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-10-30, 19:55
|
|
|
Na lince ssania ma być luz ok.2mm. sprężyna ma dociskać tłoczek (z gumą) - więc ma być na samym dole - ma zatykać mosiężną rurkę. Podnosisz go załączając ssanie. Sprawdź - wyreguluj gażnik. Wypracuj metodę zapalania - na ssaniu nie odkręcaj manetki. Kopnij 2 razy bez zapłonu , włącz zapłon , ssanie i kopnij trzeci raz - u mnie tak pali. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
kox_nwa
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 34 Dołączył: 29 Paź 2018 Posty: 3 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2018-10-30, 20:03
|
|
|
Próbowałem. Mam jeszcze inny pomysł. Czy przepustnica powinna w położeniu jałowym powinna calkowicie zasłaniać światło kanału od strony krućca ssącego ???? Przyszło mi do głowy że u mnie jest chyba podniesiona a wtedy ssanie nie będzie działać. W dobrą stronę idę ? Śrubkę od regulacji linki mam bardzo wysoko wykręconą "do góry". Acha, no i dysza ssania w komorze przedmuchana, kanał też. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-10-30, 21:13
|
|
|
Przepustnica ma być lekko uniesiona -śruba regulacyjna z boku gażnika . Śruba przy lince ogranicza luz, jak w przypadku ssania.Są tematy na Forum o regulacji gażnika, istotny jest poziom paliwa, równoległość pływaków, drożność wszystkich kanałów itd. itp. Wszystko znajdziesz w zasobach FORUM. Wpływ na prawidłowy rozruch i pracę silnika mają też simeringi na wale , filtr powietrza, prawidłowo ustawiony zapłon, przerwa na świecy, drożność kranika paliwa . . . |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
kox_nwa
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 34 Dołączył: 29 Paź 2018 Posty: 3 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2018-10-31, 20:09
|
|
|
Iglica za wysoko, po opuszczeniu jest chyb ok. Sprawdzimy za pare dni. |
|
|
|
|
kox_nwa
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 34 Dołączył: 29 Paź 2018 Posty: 3 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2018-11-25, 20:05
|
|
|
Problem rozwiązany. Uszczelka komory pływakowej została wymieniona. Problem zniknął. |
|
|
|
|
|