Poślizg sprzęgła ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
danek1
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2019-04-18, 21:05 Poślizg sprzęgła ETZ 150
|
|
|
Witam
Ślizga mi sprzęgło w 150-tce ,wygląda to tak ,że gdy jadę spokojnie i chce szybko się rozpędzić mniej więcej od 4tyś obrotów to cały czas występuje uślizg.
Gdybym jechał powoli i wolno przyspieszał ta wada jest prawie nie widoczna...
Co zostało zrobione:
-nowe tarcze (ok 3.4mm grubości)
-nowe przekładki metalowe
-nowy zbierak
-nowa sprężyna talerzowa
Żadne regulacje nie pomagają nawet jak ustawie żeby lekko ciągnęło ,ogólnie wszystko złożone zgodnie ze sztuką ,kompensacja sprężyny prawidłowa(próbowałem nawet włożyć jedną podkładkę więcej żeby mocniej ścisnęło ale bez efektu) Tarcze sprzęgła potraktowane papierem p100 na szkle tak jak w opisie intra i dalej nic.
Gdzie szukać przyczyny? |
|
|
|
|
dziurab
dziurab
Motocykl: MZ ETZ 150 lux
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2019-06-12, 16:51
|
|
|
Spróbuj dołożyć dodatkową przekładkę (metalową tarcze), nowe części często wymiaru nie trzymają. Sprawdź na sucho czy popychacz jest wystarczająco długi po takim zabiegu, bo dystans się zwiększa |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-06-12, 22:58
|
|
|
Zaczął bym od prawidłowej kompensacji sprzęgła, nowy zabierak nie trzyma wymiarów fabrycznych nie wspominając o tych trzech śrubach. Każda potrafi mieć inny wymiar. Rozumiem, że regulacja w pokrywie zapłonu jest poprawnie ustawiona? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Adis
Motocykl: Mz ts 125,Mz etz 125
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 18 Skąd: Śląsk - Imielin
|
Wysłany: 2019-06-13, 06:43
|
|
|
Miałem tak samo że ślizgało. Nowe przekładki metalowe ( żadne mi tam chebolenie papierem nie pomoże) wiem już z własnego doświadczenia. Stare papierem 60tką darłem i była lipa. Zakupiłem nowe przekładki i co ważne grubą też. Koszt 100 pln i moto lata jak tralala. Zdystansuj tylko. Podkładkami. Mnie po wymianie przekładek trzeba było tylko jednej podkładki pod śrubki o wymiarze 0.4
Pozdro |
|
|
|
|
Adis
Motocykl: Mz ts 125,Mz etz 125
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 18 Skąd: Śląsk - Imielin
|
Wysłany: 2019-06-13, 06:48
|
|
|
Sorki że jeszcze ale sprawdź pręty popychacza. Długi i krótki i czy między nimi masz kulkę. Ja nie mam i jest git. Kulka tylko w pokrywie. Reguluj przy pokrywie. Ale najwierw reguluj przy klamce. Sprawdź linkę sprzęgła ewentualnie kup nową. |
|
|
|
|
Rafal1480
Rafal
Motocykl: MZ ETZ 250e
Wiek: 42 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 231 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-06-13, 21:49
|
|
|
INTR na swojej stronie opisał całą regulację sprzęgła bardzo dokładnie i "łopatologicznie". Przeczytaj to a na pewno ustawisz to pożądanie. |
_________________ - niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
|
|
|
|
|
|