» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
zapłon cdi do mojej etz
Autor Wiadomość
czesław 

Motocykl: etz 250
Wiek: 63
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-12-17, 10:00   zapłon cdi do mojej etz

koledzy kupiłem zapłon cdi zamiast oryginału i za groma niemogę go podłączyć mam proble bo niewiem jak go wpiąć w oryginalną instalację może ktoś to przerabiał i podłączał u siebie i podpowie łopatologicznie gdzie się wpiąc aby niezepsuć
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2019-12-17, 16:45   

A dlaczego sobie zadałeś ten problem przejścia z oryginału na CDI?Jak kupiłeś Vape lub jakiś super jakości od Jarząbka to nie ganie a jeżeli kupiłeś ten szmelc ryżowy za 400 to zrobiłeś najgorszy błąd ,ja do dziś nie mogę pojąć ludzi którzy inwestują w coś co ma cienkie kabelki jak nitki do szycia . :lol2:
Niestety ci nie pomogę ale dodam że plug and play to nie jest zawsze jakaś minimalna przeróbka jest.
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-12-17, 17:08   

Wietrzanin dobrze prawi. Dodam tylko, że żadne CDI i prądnica na magnesach stałych nie zastąpi oryginalnego zapłonu a i nawet zapłonu produkcji sIaj-a i trójfazowego alternatora w ETZ. Dla TS i innych z układem 6V jest to świetna alternatywa. Tam mogę polecić.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
czesław 

Motocykl: etz 250
Wiek: 63
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-12-17, 18:55   

Wiem że niepopieracie ale myślałem że coś podpowiecie niestety kupiłem etz bez zapłonu i chciałem po kosztach zreanimowac ale widzę że nieda rady zamontowalem ten zestaw na krótko i pali od strzała tylko potrzebuje informację gdzie ewentualnie byście radzili wpiać te kabelki zaznaczone na czerwono na schemacie w oryginalną instalację
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-12-17, 21:47   

Akumulator / światła 14V podłączasz do aku przez puszkę bezpieczników, masa do masy motocykla a 12V po stacyjce to możesz podłączyć pod czerwono-czarny który szedł do starej cewki WN. Przekaźnik który jest na schemacie służy do gaszenia motocykla. Jak nie dajesz sobie z czymś takim rady manualnie, to zaprowadzi do kogoś kto ogarnia prądy.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
czesław 

Motocykl: etz 250
Wiek: 63
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-12-17, 22:10   

No właśnie tak chciałem zrobić a co zrobić z tym czarnym z regulatora w który kabel wpiać te 12 po stacyjce.rozumiem że ten kabel po cewce czar-czer wpiać w ten przekaznik
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-12-18, 07:28   

Czarny +12 po stacyjce z regulatora tak samo jak +12 po stacyjce z przekaźnika w plus na stare cewce zapłonowej. To jest plus który pojawia się po przekręceniu stacyjki. Osobiście nie mam ETZ więc nie wiem, który to będzie kolor, ale zawsze możesz sprawdzić miernikiem, żarówką itd.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
czesław 

Motocykl: etz 250
Wiek: 63
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-12-28, 18:21   

Dzięki koledzy wszystko działa jak trzeba tylko niewiem gdzie wpiać kabel od kontrolki ładowania aby hasła po odpaleniu tak jak w oryginale
 
     
Michallres 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 125,251, XTZ 750
Pomógł: 7 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 563
Skąd: Złoczew [ESI]
Wysłany: 2019-12-28, 21:46   

czesław napisał/a:
Dzięki koledzy wszystko działa jak trzeba tylko niewiem gdzie wpiać kabel od kontrolki ładowania aby hasła po odpaleniu tak jak w oryginale


Z tego co wiem to się nie da w tego typu zapłonach podłączyć tej kontrolki żeby działało jak ori...
_________________
Moje maszyny: http://bikepics.com/members/michallres/

Moje filmiki na youtube: https://www.youtube.com/c...OWNrdPXS8og1W1Q
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-12-28, 23:33   

Michallres, Da się. Trzeba zastosować dodatkowy przekaźnik.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
PJoter 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 31
Dołączył: 19 Cze 2020
Posty: 5
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2020-06-25, 21:11   

A co polecacie zamiast CDi bo mam etz 125 w którym kompletnie nie ma nic z elektryki i zastanawiam się czy szukać oryginalnego zapłonu gdzieś czy założyć to CDI bo mam dylemat po przeczytaniu tego tematu. Dlaczego CDI takie straszne?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-06-25, 22:37   

Bo w ETZ nie ma poprostu sensu. Alternator daje nam 180W i niczego nie trzeba przerabiać.
Tak wiem, że przychodzą gotowe komplety plug&play ale trzeba się nagimnastykować z kontrolką ładowania, podłączeniem do instalacji itd. Sprawny alternator w połączeniu ze zregenerowanym wirnikiem u Marcina W. + elektroniczny regulator i elektroniczny zapłon bezstykowy od siaj i masz niezniszczalny zestaw. Jak dobrze poszukasz, to dostaniesz stojan i wirnik w dobrej cenie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 231
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-06-27, 11:09   

Wirnik ważne żeby był oryginał, jak będzie miał uszkodzone pierścienie ślizgowe to Marcin W to naprawi :piwo:
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 476
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-06-28, 13:23   

Gdybym miał wybór,czy kupować alternator i wirnik czy zestaw CdI ,to bez mrugnięcia okiem wybrał bym Cdi,bo:

-Konstrukcja prosta i niezawodna(W japońcach od 40 lat do dziś)
-W razie awarii,elementy składowe kosztują bardzo niewiele(moduł 20 zeta,cewka WN 20 zeta, Cewki alternatora 40 zeta,)
-Żadnych elementów ciernych(zużywających się).
-Dzięki konstrukcji magneta/impulsatora możliwość stosowania zmiennego wyprzedzenia zapłonu.
-Nie wymaga akumulatora do działania(Cdi AC)

Wady Cdi:
-Koszt zakupu gotowego zestawu(300-400 pln z przeróbką magneta i wykonaniem/przeróbką podstawy cewek)
-w przypadku Cdi budowanych na bazie elementów ze skutera 50ccm,moc cewek nie wystarcza na nic poza standardowym oświetleniem.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-06-28, 14:19   

elektryk111, Zgadza się. Ale przy standardowym alternatorze od MZ i Jankowy zapłonie też małe prawdopodobieństwo awarii a platynki i całą reszta dużo nie ważą czy też nawet zapasowy układ zapłonowy elektronik. Mi kiedyś na A1 podziękował typ A za współpracę w drodze na zlot. Całe szczęście miałem platynki i szybka zmiana pozwoliła jechsc dalej. A w CDI nie wiele zrobisz. Już wcześniej nadmieniliśmy z Wojtkiem przypadek z BIAŁEJ jak doszło do zmiany z CDI na prądnicę w małym tropiku gościa zza granicy :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez ETZ_PRORIDER 2020-06-28, 16:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2020-06-28, 14:38   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
gosbia zza granicy

Gustava z Danii dokładnie rzecz ujmując. Padło mu legendarne Wape. A dostał prądnicę 6V z całym osprzętem z TS 250 Zabro.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-06-28, 16:18   

Tak było.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-06-28, 18:28   

elektryk111 napisał/a:
Gdybym miał wybór,czy kupować alternator i wirnik czy zestaw CdI ,to bez mrugnięcia okiem wybrał bym Cdi,bo:

-Konstrukcja prosta i niezawodna(W japońcach od 40 lat do dziś)


To czy niezawodna to kwestia dyskusyjna - w japoncach impulsatory potrafią sie upalać czasami po 20kkm nie wspomnę o regulatorach napięcia. Moim skromnym zdaniem alternator w etz to o wiele bardziej bezawaryjne rozwiązanie.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-06-28, 18:59   

Dodek, Po prostu po zregenerowaniu wirnika u Marcina ten układ jest nieroz*ebywalny. Ale jak ktoś robi 1000km rocznie to faktycznie CDI będzie dobrym i tańszym rozwiązaniem.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2020-06-28, 20:55   

Alternator to najlepsze rozwiązanie wg mnie.
CDI ma ciężkie koło magnesowe i aż dzwoni podczas wolnych obrotów.
Oczywiście CDI wygrywa z pradnica.
Faktycznie regulatory w współczesnych moto padają dlatego że działają inaczej niż CDI, zawierają nadmiar mocy do masy stąd ich awarie.
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14