Problem z pracą silnika. Brak iskry? Złe ustawienie zapłonu? |
Autor |
Wiadomość |
tomek@1966

Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 59 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 924 Skąd: Szczejkowice
|
Wysłany: 2021-05-12, 21:42
|
|
|
Nie Bendę się zbytnio wtrącał ale filtr powietrza masz wymyty i czysty ?
Po drugie ssanie w pozycję zapłon i po uruchomieniu przestawiasz z powrotem ?znaczy unosisz tą przepustnicę żeby był swobodny dopływ powietrza ? |
_________________ mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X |
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-12, 21:51
|
|
|
tomek@1966 napisał/a: | Nie Bendę się zbytnio wtrącał ale filtr powietrza masz wymyty i czysty ?
Po drugie ssanie w pozycję zapłon i po uruchomieniu przestawiasz z powrotem ?znaczy unosisz tą przepustnicę żeby był swobodny dopływ powietrza ? |
Oczywiście
ale dziękuje za podpowiedz, każda jest mile widziana.
Boje się żeby nie potwierdziła się sugestia z jednego z powyższych postów, ze bierze olej uszczelniaczem wału, ale nie wiem jak to sprawdzić |
|
|
|
 |
elektryk111
agroturysta

Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 49 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 479 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-13, 08:57
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | Możesz to sprawdzić wyouszczając na próbę olej ze skrzyni i obserwując czy wtedy kopci wyraźnie słabiej. |
Oczywiście na luzie, na postoju a nie w czasie jazdy? |
|
|
|
 |
elektryk111
agroturysta

Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 49 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 479 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-13, 10:35
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | Ale na odpalonym silniku. |
Gdyby kopciła na zgaszonym to byłoby już na prawdę zle ;D |
|
|
|
 |
Miles Monroe
Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 307 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2021-05-13, 21:05
|
|
|
Aster-x, podobny przypadek z czarną świecą miałem jak w gaźniku uszkodził się ten zaworek, który jest zamykany i otwierany przez pływak. Po wymianie przestało się "lać" z tłumika i kolor świecy też się poprawił. Ale mój przypadek dotyczył ETZ 250. Powodzenia w usunięciu usterki. |
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-13, 21:33
|
|
|
Miles Monroe napisał/a: | Aster-x, podobny przypadek z czarną świecą miałem jak w gaźniku uszkodził się ten zaworek, który jest zamykany i otwierany przez pływak. Po wymianie przestało się "lać" z tłumika i kolor świecy też się poprawił. Ale mój przypadek dotyczył ETZ 250. Powodzenia w usunięciu usterki. |
Dziękuje za wskazówkę. Temat gaźnika jest dla mnie jeszcze lekko enigmatyczny, ale będę sprawdzał po kolei. Najpierw spróbuje wykluczyć nieszczelność na wale. |
|
|
|
 |
kosior30
Klubowicz Łysy JWP

Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7679 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-05-13, 22:12
|
|
|
Prościej jest sprawdzić zaworek w pokrywie komory pływakowej. Jeśli by nie domykał, to po zgaszeniu silnika przy odkręconym kraniku benzyna by się wylewała na zewnątrz gaźnika lub przez dysze do gardzieli. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-14, 05:07
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Prościej jest sprawdzić zaworek w pokrywie komory pływakowej. Jeśli by nie domykał, to po zgaszeniu silnika przy odkręconym kraniku benzyna by się wylewała na zewnątrz gaźnika lub przez dysze do gardzieli. |
O, o, o…! Ostatnio miałem taka sytuacje. Na noc nie zamknąłem kranika i rano wkoło gaźnika i na podłodze mokro. Jak sprawdzić i wymienić ten zaworek? |
|
|
|
 |
slawek76
Zlotowicz

Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-05-14, 19:51
|
|
|
Nie da się go wymienić.
Ale jak ktoś ma patent to z ciekawością posłucham.
Rozumiem, że mowa o gaźniku oryginalnym, czyli tym poniżej. |
|
|
|
 |
slawek76
Zlotowicz

Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-05-14, 20:01
|
|
|
Stożek iglicy pływaka powinna tak ściśle dolegać do gniazda w przykrywce, żeby nie przepuszczał paliwa.
Tyle teoria, ale jak to zrobić w praktyce ? |
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-14, 20:04
|
|
|
slawek76 napisał/a: | Stożek iglicy pływaka powinna tak ściśle dolegać do gniazda w przykrywce, żeby nie przepuszczał paliwa.
Tyle teoria, ale jak to zrobić w praktyce ? |
Zaraz, zaraz. O którym elemencie na poniższym schemacie mowa? |
|
|
|
 |
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 77 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2021-05-14, 20:19
|
|
|
Taki czarny wyciek oleju, o ile pod prądnicą jest czysto, to tylko wylatuje z rury wydechowej. Moim zdaniem, jest to efekt krótkiej pracy silnika i wielokrotnej próby uruchamiania bez powodzenia. Jak czytam w komentarzach autora, przejechał około 4 km a to jest za mało, aby wszystkie pozostałości ze skrzyni korbowej się wypaliły Więc kolego wsiadaj na motocykl i przejedź minimum 50 km i wtedy pokaż świecę a gwarantuję, że silnik przestanie dymić. Dopiero wtedy przystąp do regulacji gaźnika o ile zajdzie taka potrzeba a także sprawdź czystość tłumika. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
 |
slawek76
Zlotowicz

Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-05-14, 21:21
|
|
|
Aster-x napisał/a: |
Zaraz, zaraz. O którym elemencie na poniższym schemacie mowa? |
O elementach nr 23 i 24 |
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-15, 16:37
|
|
|
Jako, ze odpowiedz kolegi Bajbus16 była najłatwiejsza i najtańsza do wprowadzenia w życie postanowiłem tak zrobić. I wiecie co? To była świetna decyzja. Przejechałem 40km bez żadnego problemu! Moto nie gasł i szczególnie się nie dławił. Osiągnąłem Vmax 95km/h i pewnie poszedłby więcej, ale zwyczajnie się bałem. Myśle, ze duży wpływ na prace silnika miała regulacja platynek. Odstęp na 100% był za duży. Może na zdjęciu tak bardzo różnicy nie widać, ale świecą wyglada o niebo lepiej.
Wszystkim dziękuje za pomoc i sugestie. |
|
|
|
 |
Tosiek
Tosiek

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 69 Dołączył: 19 Lip 2020 Posty: 29 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2021-05-16, 09:35
|
|
|
Wracając do szczelności zaworka iglicowego, udało mi się kiedyś uratować podobny zestaw. Iglica we wkrętarkę, odrobina pasty do polerowania aluminium i kropelka oleju i delikatne docieranie na małych obrotach przez wsunięcie iglicy w gniazdo tej pokrywki. Pomogło. |
_________________ Tosiek- entuzjasta rozważny |
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-16, 10:05
|
|
|
slawek76 napisał/a: | Nie da się go wymienić.
Ale jak ktoś ma patent to z ciekawością posłucham.
Rozumiem, że mowa o gaźniku oryginalnym, czyli tym poniżej. |
Jak by co to będę Kolego miał na sprzedaż zestaw naprawczy do tego gaźnika, który jedzie do mnie z Niemiec… |
|
|
|
 |
slawek76
Zlotowicz

Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-05-16, 15:48
|
|
|
I bardzo dobrze.
Chętnie odkupię. |
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-17, 09:49
|
|
|
Chciałbym jeszcze raz na zawsze i ostatecznie do precyzować jedną kwestię: jaki powinien być skład mieszanki??? Serwisówka podaje 1:33, niektórzy twierdzą, że 1:35 a inni, że kategorycznie 1:50. Używam różowych olej różnych marek w klasie TC. |
|
|
|
 |
|