Przesunięty przez: sIaj 2009-09-16, 23:00 |
Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251) |
Autor |
Wiadomość |
KUSY
Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 92 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-07-29, 23:46
|
|
|
Gdybym wyrzucił 130 zł na tajwański wynalazek też byłbym zły. Ja zadobyłem gaźniczek produkcji DDR, w świetnym stanie. I żebym nie złamał iglicy to już zapewne bym na nim latał. U mnie stary gaźnik nie trzymał wolnych, przepustnica brzęczała jak opętana, miałem gaźnik po prostu na złom.
Zdam relację jak tylko założę nową iglicę i się z regulacją uporam.
Do starego nawet niw chcę wracać. |
_________________ To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679 |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-07-30, 08:51
|
|
|
Opuść poziom paliwa. Książkowe ustawienia w 20-letnim gaźniku można o kant d... potłuc.
Jeszcze sprawdź czy nie masz za późnego zapłonu. Mi zalewało właśnie jak zapłon był za późno.
Możesz jeszcze wrzucić NGK. Mi iskrę zalewało, a NGK jakoś przechodzi kryzys przy nagrzewaniu. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
KUSY
Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 92 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-07-31, 00:18
|
|
|
Zapłon idealnie 3.0 mm przed GMP, więc nie jest za późny.
Tak jak mówisz, opuszczę lekko poziom paliwa.
Nie doszła jeszcze do mnie iglica którą się też pobawię.
Narazie ważne jest, że świetnie trzyma mi obroty ładnie przyspiesza i paliwka nie brakuje po odkręceniu manetki prawie do oporu. Jeszcze nie wiem jak ze spalaniem wyjdzie. Resztę raczej się uda dostroić.
Zdam relację jak tylko się z tym uporam. |
_________________ To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-07-31, 17:20
|
|
|
Gaźnik N3 to porazka. Zadna firma nie produkuje juz gaźników tej konstrukcji. Powodem jest podwyższone spalanie i trudnosci w regulacji. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
KUSY
Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 92 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-08-04, 22:22
|
|
|
No i problem rozwiązany. Motocykl chodzi jak pszczółka!
Dla potomnych:
Otóż panowie, przyczyną trajkotania motocykla i zadymiania świecy był u mnie kształt iglicy. Stara która mi pękła była mocno gruba i nie wiele się zwężała.
Obecnie produkowane iglice są za mocno robione w szpic. Zalewa przez to silnik i spalanie jest za duże.
Kupiłem jedną iglicę bawiłem się gaźnikiem iglica była już na samym dole a świeca czarna i silnik chodził jak traktor.
Poszedłem do innego sklepu, gość dał mi iglicę (jedną miał tylko na stanie), w której stożek zaczynał się od połowy wysokości roboczej iglicy. Zapiąłem ją na środku, odpaliłem moto, ruszam i co? I nic. Motorek pięknie płynnie jedzie. Bieg dwa to samo bieg trzy, idealnie (80 na zegarze), zapiąłem bieg czwarty i ognia, chciałem sprawdzić, czy jej nie zabraknie na wysokich obrotach paliwa. 120 na zegarze, motocykl pięknie idzie. Paliwo ma. A że akurat się wybrałem w krótkich spodenkach i w koszulce, to mi się jakoś przykro zrobiło po schabach, zawróciłem i podjechałem pod dom.
Zaglądam do świecy, kolorek zaczyna nabierać sensu. Tak jak być powinno.
Także gaźniczek jest cichy, trzyma wolne, nie muli, ładnie kręci. Teraz będzie obserwacja spalania. Choć ładnie dostrojony powinien trzymać się w granicach normy. |
_________________ To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679 |
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2008-08-05, 06:24
|
|
|
KUSY. Może i w moim niewydarzonym gaźniku jest ta sama przyczyna. Jak go rozebrałem to to faktyczni jest duży luz. Ja mam 30n1 jaka tam ma być iglica ? . Ta orginalną co była w gaźniku może trzeba wymienić ? |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-08-05, 15:55
|
|
|
Iglica 2-5 ma rowki mniej więcej w 1/5 wysokości, a 3-1 dużo niżej - gdzieś w 2/5 |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
KUSY
Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 92 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-08-05, 22:34
|
|
|
bubu, Nie wiem jaka u ciebie siedzi iglica. Mam pytanie, czy nawet na tej iglicy dałeś radę ustawić wolne obroty? Bo iglica i przepustnica nie ma tu znaczenia, jeśli chodzi o gaźnik 30n3-1. Jeśli obroty się dało ustawić, a gaźnik ci zalewał święcę, to jak najbardziej wina kształtu iglicy, bo nic innego tu być nie może. Jeśli obrotów nie mogłeś ustawić, to gaźnik jest do wymiany.
Rodzaje iglic opisał BeerfaN. W tym poście na 1 stronie jest rysunek iglicy do gaźników 30n2.
Jeśli ci zalewa świecę a masz ją już na samym dole, to proponuję poszukać w sklepach grubszej. Dzisiaj rzemieślnicy robią takie cuda, że szkoda gadać. Co towar, to inny. |
_________________ To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679 |
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2008-08-09, 20:16
|
|
|
KUSY. Tak właśnie przeczuwałem. Dzisiaj, nie dając za wygranę z tym gaźnikiem założyłem mu przepustnicę wraz z iglicą od gaziora 30n 2- tego orginalnego od ts. Okazało się, że moto pięknie chodzi na tej przepustnicy z iglicą chociaż przepustnica już wiekowa. Następnie postanowiłem iglicę od 30 n 2 zaadaptować do przepustnicy od nowego 30 n1. O dziwo problem zaczął się na nowo. Gdy zpowrotem założyłem starą przepustnicę wraz ze starą iglicą moto zaczął super chodzić: wolne obroty, ładne wkręcanie itd. Powiedzcie mi o co w tym wszystkim chodzi. Wydaje mi się, że te chińskie gażniki mają poprostu złe iglicę lub przepustnicę. |
|
|
|
|
KUSY
Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 92 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-08-10, 15:03
|
|
|
Ja mam akurat gaźnik produkcji DDR. Nie nowy co prawda, ale w wyśmienitej formie.
U mnie po kilku próbach założyłem najgrubszą iglicę jaką znalazłem, ustawiona jest na środkowym rowku i motocykl pięknie chodzi. Przepustnicy nie słychać, wolne są, kolor świecy złoty, czyli wszystko w porządku.
Ja na twoim miejscu poszukał bym grubej iglicy.
Jeśli moto ci chodzi dziwnie, czyli dławi się, prycha, kolor świecy jakiś inny niż być powinien, to znaczy, że jest zły stosunek paliwa do powietrza. A tu przyczyny trzeba szukać w przepustnicy i iglicy. Najczęściej jest tak, że zalewa silnik paliwem, przy małej ilości powietrza, także moto nie będzie chodzić jak należy.
Jeśli co moto chodzi ładnie na przepustnicy i iglicy z 30n2, to może warto pomyśleć, aby tego tak nie zostawić. Tylko kwestia jakie będzie spalanie? |
_________________ To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-08-15, 14:37
|
|
|
kusy ... masz w tym gaxniku zapchany 3 kanał powietrzny;] Dlatego problemy sa z iglicą.
A drugi kolega ma źle wykonana przepustnice tzw. usmiech jest zbyt ostry. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-08-18, 08:34
|
|
|
Ja mam 30n3-1, iglica na 2-gim od góry rowku a i tak świeca upaprana i spalanie 7l. A "wolnych" nie ma, bo śrubki zakręcone obie na max.
Zaczyna mnie to wkurzać. Zapłon na bank jest ok, moto idzie jak burza. Tylko ten apetyt... |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
KUSY
Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 92 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-08-18, 22:10
|
|
|
BeerfaN, poszukaj grubszej iglicy.
Mówię ci, że jak by ręką odjął....
Chodzi jak należy, wolne są, świeca złota. Spalanie jeszcze nie wiem. Nie wyjeździłem jeszcze zbiornika, nie mam czasu za specjalnie. Ale podam jak się paliwko wykończy z baku. |
_________________ To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679 |
|
|
|
|
luk333
Motocykl: ETZ 251
Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2008-10-04, 19:31
|
|
|
Allu napisał/a: | streetfighter44, wygląda na oryginalny.
Tutaj macie rozmiary dysz :
główna 130
iglicowa 70
rozruchowa 95
biegu jałowego 50
|
gdzie jest ta dysza iglicowa, w ktorym miejscu ??
Tez mam ten 30n3-1 i mam taki problemik ze motorek duzo pije mialem w baku 7 L, zrobilem 100 km i wszystko wypil, trasa 90-100km/h manetka ok na 1/3 odkrecona :/ Teraz go reguluje, plywak byl za bardzo podniesiony to go podgielem i opuscilem. iglica niby na przedostatnim rowku od gory, srubka regulacji obrotow zaslepiona byla, znaczy nikt nie ruszal od nowosci, gaznik wyglada na oreginal IFA. Ssanie ok, domyka sie.
Z gory dzieki. Prosze o szybka odpowiec |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-10-04, 21:11
|
|
|
Iglicowa to inaczej ta od zaworka pływaka. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
i105n2k
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 13 Sty 2007 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-10-16, 00:00
|
|
|
Allu napisał/a: | Iglicowa to inaczej ta od zaworka pływaka. |
A pozostałe 3 jak zlokalizować ?? |
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2008-10-16, 12:52
|
|
|
Tak: |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
i105n2k
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 13 Sty 2007 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-10-16, 22:34
|
|
|
Serdeczne dzięki za rysunek |
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2009-04-10, 15:36
|
|
|
Mam pytanie....Do czego jest poprowadzony i za co jest odpowiedzialny środkowy kanał od strony filtra powietrza w tym gaźniku?
EDIT:
Problem w tym że u mnie kanalik ten nie jest drożny. Wszystko wygląda na to że powinien on byc poprowadzony do rurki emulsyjnej. Gaźnik ma wadę fabryczną i brakuje jednego wiercenia? Nie znalazłem przekroju do 30n3 ale simsonowski 16n3 ma praktycznie identyczna budowę i wyglada to tam tak (na czerwono):
Ktos kto rozkręcał ten gaźnik pamięta czy powinno być tak samo?
[ Dodano: 2009-04-10, 18:22 ]
Znalazłem schemat 30n3, wygląda na to że jednak wszystko w porządku a kanał ten jest ślepy.
|
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
|