» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:29
Zapłon - brak elementu - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
majdan 


Motocykl: MZ ETZ 251 89'
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 81
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2006-10-05, 15:44   Zapłon - brak elementu - MZ ETZ 251

cześć. mam problem z zapłonem mianowicie nie moge go ustawic, iskra odpala sie za wczesnie i nie moge go juz bardziej opoznic. Wlasnie gadalem z poprzednim wlascicielem i mi powiedzial ze bycmoze zapomnial zalozyc jakiegos filcu i sie ten plastik od przerywacza juz troche ukrócił. nie wiem co o tym myslec. Zamowilem juz z agmotu krzywke, przerywacz kondensator zeby wszystko bylo jak nalezy. mam nadzieje ze uda mi sie ustawic go. nie wiecie co to mogl byc za element ktorego on nie zalozyl??
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-05, 15:53   

to taki filcowy saczek, ktory nasaczasz olejem i on smaruje krzywke zeby przerywacz sie szybko nie wycierał,z durgiej strony musial by byc sporo wyjechany zeby niedalo sie ustawic zaplonu, wiec jesli to nie bedzie to to jest tylko jedna mozliwosc,czyli krzywy wal lub krzywo osadzony wirnik,zwroc uwage jak kopniesz czy nie chodzi krzywo,nie moze miec nawet malych bic, to szczegolnie wazne przy klasycznym zaplnie, bo w elektroniku specjalnie nie robi to wiekszej roznicy.

[ Dodano: 2006-10-05, 15:54 ]
jak masz wydymane lozyska na wale to tez beda klopty,a za pomoca czego zaplon ustawiasz?
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
majdan 


Motocykl: MZ ETZ 251 89'
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 81
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2006-10-05, 16:14   

No tam za krzywka to jest wlasnie chyba wirnik i jak krece wałem to on nie chodzi rowno w miejscu i zatacza lekkie koło :( Czy to krzywy wał? FUCK! jak temu zaradzic? Juz mam dosc wydawania kasy na motor. Kupiłem MZ za 1500 zł a juz wsadziłem jakies 450 zł ;/ I juz zaczynam sie wkurzać. :(
_________________
"Jazda na ETZ-cie jest najlepszą jazdą na świecie..." :D
Fotki mojej maszyny: http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10349
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-05, 16:47   

Nie do końca zrozumiałem o co ci chodzi. Miejsce w którym powinna być osadzona krzywka zatacza lekkie koło, tak? Krzywy wał to to nie jest moim zdaniem, tylko najwyżej coś z wirnikiem.

[ Dodano: 2006-10-05, 16:51 ]
Aa... i jeszcze jedna sprawa, czy masz bolec w wirniku, który przytrzymuje krzywkę w odpowiednim położeniu. Jak nie, to zostaje ci umieścić krzywkę "na oko" i sprawdzać kiedy następuje zapłon ( przez to ostatnio przechodziłem ).
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
krycha154 
MZ POWER MANIA :)

Motocykl: obecnie żaden
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 53
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2006-10-05, 19:25   

miale ten sam problem ale najpierw sprawdż czy wirnik nie jest krzywy i czy krzywo nie wchodzi na wał potem czy jest klin na krzywke i klin na wale od wirnika jeśli wszystko jest to moze byc walnięta krzywka ale umnie był wytarty z jednej strony czop wału lekko i wirnik chodzi minimalnie krzywo, wirnik kupiłem nowy i dalej to samo czyli mam dwie przerwy wiec sie wkurzyłem zaznaczyłem markerem w którym miejscy ma byc przerwa a reszte zeszlifowałem na szlifierce innego wyjścia nie miałem i przejechałem tak juz 1000km i etka chodiz jak zegarek ma pyte cyka od strzała chodzi idealnie na wolnych obrotach
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-05, 22:00   

KingNothing, chyba jest logiczne ze jesli wał jest skrzywiony to wirnik bedzie bił razem z walem,wiec albo ma krzywy wał, albo wirnik krzywo osadzony,mozna kombionowac z krzywka i zalozyc ja inaczej niz na klinie ,ale to mzoe niepomoc jesli jest mocno skrzywiony,juz kiedys tak mialem,i nie da sie ustawic dobzre zaplonu za cholere.majdan, ten typek co spzredal ci ta MZ to teraz wymysla jakies glupie powody,bo glupio mu powiedziec wprost ze jest cos spierdolone,to se wymyslil ze wytarty pzrerywacz jest bo nie ma tego filcu, ja tez go nigdy niemialem,tylko od zcasu do czasu krzywke lekko nasmarowalem i nic sie niewycierało specjalnie,wiec wkreca ci kit jak cholera,sciagaj wirnik i patrz jak chodzi wał,ale pzrerywacz tez mozesz wymienic dla swietego spokoju, :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-10-05, 22:23   

no tak jak mowi SOVIETVW zrob i jeszcze zlap za wal i rusz nim gora dol,moze wyczujesz jakis luz na lozysku. aa powiem ci.ze ostatnio ustawialem na nowo zaplon w swojej.i tez wlasnie zauwazylem ze dalej juz sie nie da na pozniejszy zaplon ustawic. no ale ustawilem mu na nowo .idealnie wszystko.a tu teraz spalanie stukowe na 5 biegu.i musze troche cofnac.ale to nic :mrgreen:
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-05, 22:36   

no to jest dobra mysl,na lozysku tez moze byc luz,jesli nawet nie a okaze sie ze wal jest walniety to lazyska siada predzej czy pozniej.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
piteretz150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 74
Skąd: Mrowiny
Wysłany: 2006-10-05, 22:45   

czyli czop wału ma chodzic idealnie prosto??
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-05, 22:55   

idealnie prosto, znaczy idealnie prosto to nigdy on nie chodzi ,bo jak sie zapoda czujnik zegarowy to wtedy widac jak wskazowka lata dopiero i ile bicia ma, ale jakies tam beda zawsze i tego uniknac sie nie da.W kazdym razie jesli wal bije na tyle ze widac to golym okiem to mozesz se pomazyc ze ustawisz dobzre zaplon,na chwile sie da ustawic jak zrobisz 5mm przerwe ale ciagle bedzie sie cos srało,jak nie cewka to kondensator,to bedzie sie przestawiac,albo swieca padac i tak ciagle,chodzic to bedzie ale jak bedziesz jezdzil kolo domu a jak wyjedziesz dalej to zaraz sie zjebie, i to jak znam zycie w najmniej odpowiednim momecie, bo mialem juz tak skrzywiony wal,h** nie jazda dopuki go nie zmienisz.Prosta zasada wał + młotek = gowno i glupota ,nawet malutkie pukniecie.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
piteretz150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 74
Skąd: Mrowiny
Wysłany: 2006-10-05, 22:59   

mój wał porusza sie jakby po okręgu
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-05, 23:08   

jesli dobrze zrozumialem to czop wału krecac sie zatacza jeszcze okrag.Jesli tak to jest krzywy na 100%, wyjscia masz dwa,alebo zakladasz elektronika i smigasz dopuki nie siada lozyska na wale,a drugie to poprostu go wymienic,jest tez mozliwosc ze sam czop nie jest krzywy, tyko wal jest scisniety zle na czopie korbowy,wtedy mozna go jeszcze wycentrowc i bedzie ok, ale jesli jest tam zle scisniety to mzoe sie zatrzec podczas jazdy co nie jest milym uczuciem.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-10-06, 15:43   

SOVIETVW, a ile może wynieść taki elektronik? razem ze wszystkimi częściami i montażem :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-06, 16:33   

tego ci niepowiem, bo nigdy nie kupowalem i obym nie musial jak najdluzej,znaczy raz ale to od kumpla po bardzo ulgowych cenach,ale wiem ze se cenia te zaplony,ok 120 zł,polukaj na allegro napewno cos znajdziesz.moze akurat trafisz tanio.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
majdan 


Motocykl: MZ ETZ 251 89'
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 81
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2006-10-06, 17:13   

Właśnie jestem po remoncie silnika i wszystkie łożyska są nowe. gosc od ktorego kupilem mowi ze kondensator, krzywka i przerywacz sa nowe. Przed remontem mztka chodzila ladnie, niebylo problemow z zaplonem. teraz trzeba jakos to ustawic, wlasnie przyszly czesci i ide robic. pozdrawiam
_________________
"Jazda na ETZ-cie jest najlepszą jazdą na świecie..." :D
Fotki mojej maszyny: http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10349
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-06, 19:10   

dlaczego wczensiej nic nie wspomniales o jakims remoncie??skoro robilesw remont i czop walu bije tzn ze sam go skaszaniles albo juz był, i nowy przerywacz i krzywka nic ci tu nie pomogą.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-10-06, 19:26   

wlasnie moze sam skrzywiles wal przy skladaniu a teraz masz problemy/albo wirnik zle osadziles jakos
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-06, 19:58   

Tomek ale powiedzial juz ze patrzyl i czop walu zatacza okrag kiedy sie kreci wiec wiadomo ze jest skrzywiony :wink: ,tylko czemu nic nam niewspomnial o jakims remoncie,to jest przeciez istotne,albo tamten typek spzredal mu juz etke z krzywym wal i ustawil to tylko zeby jakos tam chodzilo, albo on skrzywil jak robil ten remont.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
piteretz150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 74
Skąd: Mrowiny
Wysłany: 2006-10-06, 21:20   

ale to mi czop zatacza okrąg a nie jemu :cool:
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-10-06, 22:51   

ale ty patrzyles na to jak silnik chodzil czy starterem kopales?? mi to sie wydaje ze tam w porzadku jest.a nie dalo by sie tam rozwiercic tych dziurek na wiecej i wtedy pojdzie dalej zaplon??
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14