Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:29 |
Zapłon - brak elementu - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
majdan
Motocykl: MZ ETZ 251 89'
Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 81 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 2006-10-05, 15:44 Zapłon - brak elementu - MZ ETZ 251
|
|
|
cześć. mam problem z zapłonem mianowicie nie moge go ustawic, iskra odpala sie za wczesnie i nie moge go juz bardziej opoznic. Wlasnie gadalem z poprzednim wlascicielem i mi powiedzial ze bycmoze zapomnial zalozyc jakiegos filcu i sie ten plastik od przerywacza juz troche ukrócił. nie wiem co o tym myslec. Zamowilem juz z agmotu krzywke, przerywacz kondensator zeby wszystko bylo jak nalezy. mam nadzieje ze uda mi sie ustawic go. nie wiecie co to mogl byc za element ktorego on nie zalozyl?? |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-05, 15:53
|
|
|
to taki filcowy saczek, ktory nasaczasz olejem i on smaruje krzywke zeby przerywacz sie szybko nie wycierał,z durgiej strony musial by byc sporo wyjechany zeby niedalo sie ustawic zaplonu, wiec jesli to nie bedzie to to jest tylko jedna mozliwosc,czyli krzywy wal lub krzywo osadzony wirnik,zwroc uwage jak kopniesz czy nie chodzi krzywo,nie moze miec nawet malych bic, to szczegolnie wazne przy klasycznym zaplnie, bo w elektroniku specjalnie nie robi to wiekszej roznicy.
[ Dodano: 2006-10-05, 15:54 ]
jak masz wydymane lozyska na wale to tez beda klopty,a za pomoca czego zaplon ustawiasz? |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
majdan
Motocykl: MZ ETZ 251 89'
Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 81 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 2006-10-05, 16:14
|
|
|
No tam za krzywka to jest wlasnie chyba wirnik i jak krece wałem to on nie chodzi rowno w miejscu i zatacza lekkie koło Czy to krzywy wał? FUCK! jak temu zaradzic? Juz mam dosc wydawania kasy na motor. Kupiłem MZ za 1500 zł a juz wsadziłem jakies 450 zł ;/ I juz zaczynam sie wkurzać. |
_________________ "Jazda na ETZ-cie jest najlepszą jazdą na świecie..."
Fotki mojej maszyny: http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10349 |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-10-05, 16:47
|
|
|
Nie do końca zrozumiałem o co ci chodzi. Miejsce w którym powinna być osadzona krzywka zatacza lekkie koło, tak? Krzywy wał to to nie jest moim zdaniem, tylko najwyżej coś z wirnikiem.
[ Dodano: 2006-10-05, 16:51 ]
Aa... i jeszcze jedna sprawa, czy masz bolec w wirniku, który przytrzymuje krzywkę w odpowiednim położeniu. Jak nie, to zostaje ci umieścić krzywkę "na oko" i sprawdzać kiedy następuje zapłon ( przez to ostatnio przechodziłem ). |
_________________ http://www.bikepics.com/members/KingNothing/ |
|
|
|
|
krycha154
MZ POWER MANIA :)
Motocykl: obecnie żaden
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2006 Posty: 53 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2006-10-05, 19:25
|
|
|
miale ten sam problem ale najpierw sprawdż czy wirnik nie jest krzywy i czy krzywo nie wchodzi na wał potem czy jest klin na krzywke i klin na wale od wirnika jeśli wszystko jest to moze byc walnięta krzywka ale umnie był wytarty z jednej strony czop wału lekko i wirnik chodzi minimalnie krzywo, wirnik kupiłem nowy i dalej to samo czyli mam dwie przerwy wiec sie wkurzyłem zaznaczyłem markerem w którym miejscy ma byc przerwa a reszte zeszlifowałem na szlifierce innego wyjścia nie miałem i przejechałem tak juz 1000km i etka chodiz jak zegarek ma pyte cyka od strzała chodzi idealnie na wolnych obrotach |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-05, 22:00
|
|
|
KingNothing, chyba jest logiczne ze jesli wał jest skrzywiony to wirnik bedzie bił razem z walem,wiec albo ma krzywy wał, albo wirnik krzywo osadzony,mozna kombionowac z krzywka i zalozyc ja inaczej niz na klinie ,ale to mzoe niepomoc jesli jest mocno skrzywiony,juz kiedys tak mialem,i nie da sie ustawic dobzre zaplonu za cholere.majdan, ten typek co spzredal ci ta MZ to teraz wymysla jakies glupie powody,bo glupio mu powiedziec wprost ze jest cos spierdolone,to se wymyslil ze wytarty pzrerywacz jest bo nie ma tego filcu, ja tez go nigdy niemialem,tylko od zcasu do czasu krzywke lekko nasmarowalem i nic sie niewycierało specjalnie,wiec wkreca ci kit jak cholera,sciagaj wirnik i patrz jak chodzi wał,ale pzrerywacz tez mozesz wymienic dla swietego spokoju, |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-10-05, 22:23
|
|
|
no tak jak mowi SOVIETVW zrob i jeszcze zlap za wal i rusz nim gora dol,moze wyczujesz jakis luz na lozysku. aa powiem ci.ze ostatnio ustawialem na nowo zaplon w swojej.i tez wlasnie zauwazylem ze dalej juz sie nie da na pozniejszy zaplon ustawic. no ale ustawilem mu na nowo .idealnie wszystko.a tu teraz spalanie stukowe na 5 biegu.i musze troche cofnac.ale to nic |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-05, 22:36
|
|
|
no to jest dobra mysl,na lozysku tez moze byc luz,jesli nawet nie a okaze sie ze wal jest walniety to lazyska siada predzej czy pozniej. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-10-05, 22:45
|
|
|
czyli czop wału ma chodzic idealnie prosto?? |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-05, 22:55
|
|
|
idealnie prosto, znaczy idealnie prosto to nigdy on nie chodzi ,bo jak sie zapoda czujnik zegarowy to wtedy widac jak wskazowka lata dopiero i ile bicia ma, ale jakies tam beda zawsze i tego uniknac sie nie da.W kazdym razie jesli wal bije na tyle ze widac to golym okiem to mozesz se pomazyc ze ustawisz dobzre zaplon,na chwile sie da ustawic jak zrobisz 5mm przerwe ale ciagle bedzie sie cos srało,jak nie cewka to kondensator,to bedzie sie przestawiac,albo swieca padac i tak ciagle,chodzic to bedzie ale jak bedziesz jezdzil kolo domu a jak wyjedziesz dalej to zaraz sie zjebie, i to jak znam zycie w najmniej odpowiednim momecie, bo mialem juz tak skrzywiony wal,h** nie jazda dopuki go nie zmienisz.Prosta zasada wał + młotek = gowno i glupota ,nawet malutkie pukniecie. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-10-05, 22:59
|
|
|
mój wał porusza sie jakby po okręgu |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-05, 23:08
|
|
|
jesli dobrze zrozumialem to czop wału krecac sie zatacza jeszcze okrag.Jesli tak to jest krzywy na 100%, wyjscia masz dwa,alebo zakladasz elektronika i smigasz dopuki nie siada lozyska na wale,a drugie to poprostu go wymienic,jest tez mozliwosc ze sam czop nie jest krzywy, tyko wal jest scisniety zle na czopie korbowy,wtedy mozna go jeszcze wycentrowc i bedzie ok, ale jesli jest tam zle scisniety to mzoe sie zatrzec podczas jazdy co nie jest milym uczuciem. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-06, 16:33
|
|
|
tego ci niepowiem, bo nigdy nie kupowalem i obym nie musial jak najdluzej,znaczy raz ale to od kumpla po bardzo ulgowych cenach,ale wiem ze se cenia te zaplony,ok 120 zł,polukaj na allegro napewno cos znajdziesz.moze akurat trafisz tanio. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
majdan
Motocykl: MZ ETZ 251 89'
Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 81 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 2006-10-06, 17:13
|
|
|
Właśnie jestem po remoncie silnika i wszystkie łożyska są nowe. gosc od ktorego kupilem mowi ze kondensator, krzywka i przerywacz sa nowe. Przed remontem mztka chodzila ladnie, niebylo problemow z zaplonem. teraz trzeba jakos to ustawic, wlasnie przyszly czesci i ide robic. pozdrawiam |
_________________ "Jazda na ETZ-cie jest najlepszą jazdą na świecie..."
Fotki mojej maszyny: http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10349 |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-06, 19:10
|
|
|
dlaczego wczensiej nic nie wspomniales o jakims remoncie??skoro robilesw remont i czop walu bije tzn ze sam go skaszaniles albo juz był, i nowy przerywacz i krzywka nic ci tu nie pomogą. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-10-06, 19:26
|
|
|
wlasnie moze sam skrzywiles wal przy skladaniu a teraz masz problemy/albo wirnik zle osadziles jakos |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-06, 19:58
|
|
|
Tomek ale powiedzial juz ze patrzyl i czop walu zatacza okrag kiedy sie kreci wiec wiadomo ze jest skrzywiony ,tylko czemu nic nam niewspomnial o jakims remoncie,to jest przeciez istotne,albo tamten typek spzredal mu juz etke z krzywym wal i ustawil to tylko zeby jakos tam chodzilo, albo on skrzywil jak robil ten remont. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-10-06, 21:20
|
|
|
ale to mi czop zatacza okrąg a nie jemu |
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-10-06, 22:51
|
|
|
ale ty patrzyles na to jak silnik chodzil czy starterem kopales?? mi to sie wydaje ze tam w porzadku jest.a nie dalo by sie tam rozwiercic tych dziurek na wiecej i wtedy pojdzie dalej zaplon?? |
|
|
|
|
|