Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-21, 19:43 |
wrazenia z jazdy mztrophy |
Autor |
Wiadomość |
k j n
kajtek
Motocykl: cbr 1000
Wiek: 39 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 7 Skąd: okolice lodzi
|
Wysłany: 2007-08-24, 20:02 wrazenia z jazdy mztrophy
|
|
|
jak w temacie(nie wiem moze juz bylo) ale z checia sie dowiem bo jestem zainteresowany takim moto.posiadacze piszczie,dzieki |
_________________ zaciekawiony mz |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-08-24, 20:16
|
|
|
Tropikiem jeździ się bardzo komfortowo, ładnie prowadzi się po nawierzchniach utwardzonych, ładnie składa się w zakręty. Na równym asfalcie po prostu się "płynie" Tropik natomiast nie nadaje się do jazdy na "luźnych" nawierzchniach, czego mogłem dzisiaj doświadczyć. Jadąc przez las, w jednym miejscu było błotko, fajerę trzymałem mocno, gdy eMZetka wjechała przednim kołem w błotko, automatycznie zaczęła się kłaść, dobrze, że szybko skontrowałem kierownicą ( nie wiem jakim cudem, ale obiłem sobie piszczel o kierownicę ) i w efekcie tylko obróciło mnie o 90 stopni. Jednym słowem mówiąć, tropik to motocykl stworzony na szosę |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
k j n
kajtek
Motocykl: cbr 1000
Wiek: 39 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 7 Skąd: okolice lodzi
|
Wysłany: 2007-08-24, 22:57
|
|
|
to podobnie jak moja honda,albo ja jezdzic nie umiem
[ Dodano: 2007-08-24, 23:06 ]
a jakie sa predkosci przelotowe takiego sprzetu tak zeby silnik sie nie meczyl? |
_________________ zaciekawiony mz |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2834 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-08-24, 23:07
|
|
|
Jak najszybciej |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-08-24, 23:07
|
|
|
90-100 można trzymać bez problemu |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2007-08-24, 23:28
|
|
|
ja miałem okazje troche poprowadzić tropa i powiem że komfort to pierwsze co mi się nasuwa na myśl, dalej nisko środek ciężkości i duża waga, ale to było ładnych kilka lat temu więc teraz bym to inaczej odczuł. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
k j n
kajtek
Motocykl: cbr 1000
Wiek: 39 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 7 Skąd: okolice lodzi
|
Wysłany: 2007-08-24, 23:53
|
|
|
to lajtowo,ogolnie to fajne toczydlo,a duzo to awaryjne(niestety nie znam sie na zabytkach) |
_________________ zaciekawiony mz |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2007-08-25, 01:03
|
|
|
Jesli masz wyprostowana sprawę z ładowaniem ( proponuje elektr. regler od razu). Elektryke cala ok ( waidomo to 40 latek ) , to i nic sie takeigo zlego potem nie dzieje . |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
k j n
kajtek
Motocykl: cbr 1000
Wiek: 39 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 7 Skąd: okolice lodzi
|
Wysłany: 2007-08-25, 12:06
|
|
|
no wlasnie tego sie boje bo ja jestem laik w kwesti silnikowej a co dopiero elektrycznej(a zabawne jest to ze szkole elektryczna skonczylem |
_________________ zaciekawiony mz |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
|
|
|
|
k j n
kajtek
Motocykl: cbr 1000
Wiek: 39 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 7 Skąd: okolice lodzi
|
Wysłany: 2007-08-25, 15:30
|
|
|
no dobrze ze jest takie forum, |
_________________ zaciekawiony mz |
|
|
|
|
kendzior
Motocykl: Czerwony Komarek
Wiek: 32 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2007-08-26, 15:58
|
|
|
mialem okazje jezdzic prowadzi sie glancus ale wyglad troche nie bardzo |
_________________
|
|
|
|
|
KUSY
Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 92 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2007-08-26, 20:39
|
|
|
Jak możesz mówić, że tropik ma nie bardzo wygląd. Chyba jeszcze nie dorosłeś do motocykli. Jak jeździsz po lasach, to tropka się dla ciebie nie nadaje. Dla wielu jednak jest to jedyna MZ którą nie wstyd dzisiaj na ulicę się pokazać bez śmiechu przechodniów. |
_________________ To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679 |
|
|
|
|
kendzior
Motocykl: Czerwony Komarek
Wiek: 32 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2007-08-28, 21:38
|
|
|
ale ja nie uwazam ze trophy jest brzydka tylko mniej mi sie podoba od etz i nie jezdze po lasach i to ze mam 15 lat nie znaczy ze gowno wiem o motorach i nie mam nic do ludzi ktorzy maja i ktorym sie podoba mz trophy |
_________________
|
|
|
|
|
contraband
Golden God!
Motocykl: WSK 175 Kobuz '83
Wiek: 35 Dołączył: 20 Cze 2005 Posty: 82 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2007-08-30, 01:16
|
|
|
Tak gwoli scislosci:
"Jaskolka" i "Tropik" to ten sam motocykl, tylko nieco inny wyglad?
Przepraszam. Juz lece do kąta. |
_________________ On a dark desert highway, cool wind in my hair,
Warm smell of colitas, rising up through the air.
Up ahead in the distance, I saw a shimmering light.
My head grew and my sight grew dim.
I had to stop for the night.
|
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2007-09-06, 06:52
|
|
|
A ja właśnie zamieniłem ETZ 150 na MZ ES 250/2 Trophy, bo uważam go za przepiękny motocykl (jeszcze jaskółka i TS). Komfort jazdy jest po prostu nieziemski, dosłownie się płynie, prędkości w ogóle nie czuć (chyba że licznik przekłamuje). Wyjechałem z domu i jadę, patrzę po ok 1 km na licznik a tu 110 km/h (ups trzeba by zwolnić), jeszcze tyl;ko tłumik zmienić bo mimo że go uszczelniałem chodzi jak dniepr (ale i tak gwiżdże ) |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-09-06, 22:06
|
|
|
a ja dodam nieco dźegcu:
Moto ma skłonność do niekontrolowanego unoszenia przodu w górę, przez co jest mało stabilne przy dodawaniu gazu na zakrętach. O wiele mniej stabilne niż ETZ.
Dobrze odchyla strugę deszczu dopiero przy jakichś 110 km/h
Jest niezbyt dobrze wyważona, środek ciężkości po zatankowaniu pod korek jest już na tył motocykla, a gdy masz bagaż/plecaczka/namiot, jest coraz gorzej.
Silnik lubi wysokie obroty, zapomnij o wyprzedzaniu przy 60 z 4 biegu.
No i to jest 6V - miej w zapasie latarkę
Mógłbym wyliczać i wyliczać, bo trzeba coś dać na szalę razem z tymi superlatywami, ale kończe bo mi się łezka w oku kreci jak sobie przypomnę wspólne śmiganie. Do d. z negatywami, to wspaniały motocykl, za śmieszne pieniądze. Masz chęć, to bierz i się nie zastanawiaj |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
przemexs
Motocykl: MZ ES 250/2 TROPHY
Wiek: 46 Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 15 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2007-09-14, 10:12
|
|
|
Ja też dodam swoje trzy grosze.
Na trophy jedzie się jak na starej dobrej kanapie. Idealny do dalszej turystyki. Ja swoją MZ 2 lata temu zrobiłem ok 800 km w trzy dni. Trasa Piotrków Trybunalski-Zakopane- Krościenko-Nowy Sącz- Ogrodzieniec- Piotrków. Dwie osoby plus bagaż ( dosyć spory bagaż ponieważ była to moja pierwsza podróż motocyklem na "wakacje", ajak wiadomo z każdą następną wyprawą zabiera się mniej rzeczy).Nie odczułem żadnych poważnych problemów z prowadfzeniem motoru z takim obciążeniem.
Teraz trochę złych wiadomości
Jak już zostało to napisane wyżej Trophy nie nadaje się na drogi nie utwardzone. Poważnym problemem jest elektryka. Niestety mnie dopadła ta przykra przypadłość i jak narazie prąd wygrywa (brak czasu na poważny serwis).
Podsumowując motor dobrze zrobiony odwdzięczy się dobrym prowadzeniem na asfaltowych drogach
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Fox Rider
Motocykl: Mz es 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2006 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2007-09-14, 14:50
|
|
|
Nikt nie wspomniał, że serwisowanie tego motocykla jest coraz trudniejsze. Kończą się części, te co jeszcze są kosztują coraz więcej, a stosowanie zamienników nie zawsze prowadzi do oczekiwanych rezultatów. Jeszcze jedna uwaga dotycząca prowadzenia- przednie zawieszenie ma tendencję do wpadania w wibracje podczas pokonywania łuków. Ogólnie trop (przynajmniej mój- może generalizuję) dawno przestał być maszyną "na codzień", tutaj dużo lepiej sprawdzi się etz. Ale jako sprzęcik-hobby, jest idealny.
Contraband- jaskółka jest poprzedniczką trophy. Konstrukcyjnie jest podobna (przy bliższym kontakcie okazuje się, że nawet bardziej, niż się zdaje), ale to nie ten sam motocykl. Jaskółki są opisywane, jako es 250/0 i 250/1, a trophy to es 250/2. Nie jestem wybitnym znawcą tematu, więc proszę o poprawkę, jeśli źle napisałem.
Pozdrowienia!
ps. U mnie nie ma ŻADNYCH problemów z elektryką, a mam regler mechaniczy. Jedyne "ale", to stary aku, który czasami utrudnia rozruch. Poza tym wszystko gra i bucy. Może dlatego, że całą instalację kładłem sam. |
_________________ Nie lubię poniedziałków. |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2007-09-14, 17:42
|
|
|
Panowie pojedzie Es i po piachu . No na zakretach to trzeba miec sie na uwadze ,ale na prostej to tylko kiere mocno trzymac i ogien |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
|