ETZ 250 Tuning silnika |
Autor |
Wiadomość |
Zakol
Zakol
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 2 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 2007-10-02, 21:18 ETZ 250 Tuning silnika
|
|
|
Witam mam pytanie chcialbym zeby moja etka byla jeszcze mocniejsza i nie mam pojecia jakbym mogl poprawic jej osiagi zeby lepiej sie zbierala prosze o odpowiedz pozdrawiam ZAKOL |
_________________ ZAkol |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-10-02, 21:25
|
|
|
ile masz na przeróbki kasy. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Brudny_harry
Motocykl: MZ ETZ 150 sim s51
Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 45 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2007-10-02, 21:39
|
|
|
1. wypełniacze w wał
2.podnieś i poszerz okno wydechowe
3.obniż dolot
4. wylicz wydech
5 wypoleruj wszystkie kanały i skrzynie korbowa
6. ew daj trochę większą dysze |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2007-10-02, 22:45
|
|
|
Gdybym miał zrobić listę silników podatnych na tuning to tego na bank by tam nie było. |
|
|
|
|
Michau
Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 258 Skąd: Skarszew
|
Wysłany: 2007-10-02, 23:08
|
|
|
To ta Twoja lista byłaby niepełna |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-10-03, 07:30
|
|
|
ja np. jestem zwolennikiem jak najmniejszej liczby polerowania;]
za to powinno sie zgrac kanały z karterami, dostarczy to deczko wieksza elastycznosc;]
Wydech jest juz trudniejsza sprawą, jednak moge przedstawić przykładowy wydech przeliczony jednym z najprostszych programów.
Zmiana fazy okna wydechowego nie ma sensu ma ono juz czas bodajże 180stopni wystarczy to do wykrecenia odpowiednich obrotów, nalezy zmienić czas okien przepłukania i zwiekszyć czas otwarcia okna ssacego. pozwoli to na wykrecenie wyższych obrotów. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2007-10-03, 10:18
|
|
|
Masz na myśli te obroty, przy których wałowi zaczyna brakować oleju z mieszanki? Można próbować rozwiercić go na 300 cm bo koledzy twierdzą, że moc wzrasta jednak mam obawy o trwałość sprzęgła. Te silniki poprostu są dosyć dopracowane i ameryki już nie odkryjesz. Co ci po większej mocy jeżeli będzie występowała np. tylko przy wysokich obrotach. Nie znaczy to że nie można się troche pobawić ale jeśli chodzi ci o prawdziwe rasowanie to jest spory wybór wśród innych producentów i to tam powinieneś szukać. Dla mnie ideałami są polskie zabawki, montowane w wsk i shl. Nawet komary się fajnie rasują jak masz czym to robić. |
|
|
|
|
Michau
Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 258 Skąd: Skarszew
|
Wysłany: 2007-10-03, 15:50
|
|
|
jannex, każdy ma prawo zrobić ze swoim motocyklem co zechce, nie pomyśl, że mam do Ciebie problem bo tak nie jest
Ale zawsze mnie wkurzało takie pieprzenie w tym dziale, że MZ - tki nie nadają się do przeróbek, że ameryki nie odkryjesz itp. gdyby tak rzeczywiście było, nie istniałby dział Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria. I dział ten, nie jest po to, by szydzić i potępiać tych którzy chcą coś zmienić w swoich motocyklach, tylko po to, aby im w tym pomóc, wieć jak nie masz żadnej wiedzy praktycznej na ten temat, prosze... nie pisz. |
|
|
|
|
Dudi1203
Motocykl: Simson s51/70
Dołączył: 13 Wrz 2007 Posty: 17 Skąd: P-ce
|
Wysłany: 2007-10-03, 18:29
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | Wydech jest juz trudniejsza sprawą, jednak moge przedstawić przykładowy wydech przeliczony jednym z najprostszych programów. |
Masz na myśli exhaust calculatora 2 ?? |
_________________ www.bikepics.com/members/dudi1203
Mój pomysł na simsona
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-10-03, 19:32
|
|
|
tak to chyba jeden z najprostszych programów, bo sa jeszcze olbrzymie kombajny do wydechów ale tam juz trzeba mysleć technicznie. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Dudi1203
Motocykl: Simson s51/70
Dołączył: 13 Wrz 2007 Posty: 17 Skąd: P-ce
|
Wysłany: 2007-10-03, 19:50
|
|
|
A zapodałbyś kilka linków/nazw programów dla tych "myślących technicznie"? Chętnie bym zobaczył jak to działa bo wiem ile daje wydech liczony w exhaust calculatorze to co dopiero taki program, uwzględniający więcej czynników. |
_________________ www.bikepics.com/members/dudi1203
Mój pomysł na simsona
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2007-10-04, 09:47
|
|
|
Z nikogo nie szydzę i nie mam zamiaru. Poprostu porównując inne motocykle tamtych lat do etz to ona powinna być wzorem do tuningu a nie materiałem. Osobiście popieram przeróbki dające większą niezawodność działania albo zwiększające fonkcjonalność niż moc. Przyznam jednak cichu, że buduję silnik do następcy mojego rasowanego komara. Powstanie w oparciu o polski m21w2 Wiatr - na razie to jednak tajemnica. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-10-04, 16:42
|
|
|
Wiatr to dobra sprawa do rasowania... ma predyspozycje na dosc wysilona jednostke.. kiepsko jednak z materiałami.
Co do Mz to mozna robić wiele rzeczy i nie obizać wytrzymałosci. Jednak wiekszosc przeróbek prostych urzadzeń przerośnie zwykłego uzytkownika MZ;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Motomaniak
Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 155 Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
|
Wysłany: 2007-10-04, 20:31
|
|
|
Zakol, kanały płuczące zwieksz liczbe polerownie korby wypełniacze na wał, wieksze dysze oraz srednice gaznika z kruccem wiekszy cylinder 300 membrana, planowanie głowicy... itp. |
_________________ Motomaniak
Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031 |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2007-10-05, 12:27
|
|
|
Rozważałem również silnik od shl m11 jednak ma tylko 3 biegi i trudniej będzie mi go wstawić do otwartej ramy. Do polskich zabawek mam kompletne opisy przystosowania ich na potrzeby sportu i jako taki dostęp do maszyn. Silnik etz jakoś nie pasuje na rasowanie i to nie jest tylko moja opinia. Pozatym chcę maszynę do ostrego katowania w terenie i na więcej niż 1 jazdę. Myślę jeszcze nad napędem od cz ale trudno kupić dobrze utrzymany silnik. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-10-05, 16:36
|
|
|
Silnik Mz rzeczywiście jest sporym kawałkiem zgryzu ale wszystko da sie zrobić:D
Silnik MZ cierpi na przerośniecie cylidra;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
gordonmde
......gordon......
Motocykl: mz ts 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2007 Posty: 106 Skąd: Konskie
|
|
|
|
|
kulfon1100
jazda, jazda
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA vt
Wiek: 36 Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 16 Skąd: LUBLIN- Garbów
|
Wysłany: 2007-12-15, 21:01
|
|
|
po co polepszac cos co jest najlepsze na swiecie??? moim zdaniem jak chcesz miec konkretne dopie....enie to postaw w garazu drugi moto jak ja to zrobilem |
_________________ never drive faster than your angel can fly
|
|
|
|
|
|