» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-21, 20:02
Jawa czy ETZ ?
Autor Wiadomość
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-01-10, 19:43   

Xargo1 napisał/a:
Skąd wiesz że tarcze były dobre??
powiem tak, nowe nie były ale nie były też spalone. Robiłem już nie jedno moto więc wiem jak wygląda spalona tarcza

Xargo1 napisał/a:
Jeśli chodzi ci o linkę prędkościomierza to obok miejsca, gdzie jest wyjście wałka było miejsce na śrubę m6, która klinowała pancerz linki w karterze.
być może to zasługa poprzedniego właścicieli, ale ani u mnie, ani u kumpla nic takiego tam nie było

Xargo1 napisał/a:
A linka od obrotomierza jest montowana identycznie jak w MZ wiec nie wiem do czego się czepiasz...
w lewej pokrywie wystawała taka tulejka na którą nakręcało się linke. Mi tą tulejke jakoś wyrywało, mimo że linka wisiała sobie luźno i nic jej nie ciągneło

Xargo1 napisał/a:
Dobrze przesmarowany i wyregulowany bęben będzie działał w wystarczającym stopniu. Ba! W niektórych przypadkach dobra regulacja pozwala na zablokowanie kola podczas jazdy.
gdy regulowałem chamulec to albo trzymał cały czas, albo tylko spowalniał. Dopiero gdy wygiołem troche klamke tak że można było ją bardziej wcisnąć bo nie opierała się o menetke to coś tam, zaczeło chamować

[ Dodano: 2008-01-10, 19:48 ]
i podobało mi się to, że jak nawalił któryś gar (coś z zapłonem czy świecą) to do domu można było wrucić na jednym :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-01-11, 22:29   

Xargo1, ja jestem takiego samego zdania.Możesz mi jakoś wysłac zdjęcia swojej jawy???A z tym Wspólnym otwarciem sezonu to nie głupi pomysł.Można wymienić się opiniami przy browarki:P Najlepiej żeby powstał motorek Jawa etz 350!A może da jakoś się te 2 motocykle "połączyć" hehe żartuje
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-01-11, 22:39   

Ja jade jutro albo niedziele zobaczyc Jawe Ts 350 od dziadka. Od nowosci ma przejechane ok 6000km :mrgreen: Pozakrywana kocami, co jaki czas przepala :wink: Nie jeździ ale olej zmienia :twisted:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-01-12, 16:56   

NaczelnyFilozof napisał/a:
Trzeba to wspólne Otwarcie Sezonu Zrobić :mrgreen:
Tylko później pół forum MZ kupi Jawy :oczy:


Nie licz na mnie :PP
Jedyna Jawa jaka mi się podoba to stara 250. Dla mnie to świetny klasyk i zamierzam kiedyś sobie taką kupić i odpicować :smile: a jawy 350, ts i cz mi sie po prostu nie podobają i nigdy nie spodobają tak jak Tobie mogą eMZety wszelkie się nie podobać... Mnie to nie obchodzi, bo gusta i upodobania są różne a świat byłby nudny jakby każdy jeździł MZ... pozdro :piwo:
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-01-12, 17:07   

przemekpiotr napisał/a:
(...)stara 250. Dla mnie to świetny klasyk i zamierzam kiedyś sobie taką kupić i odpicować :smile:


Przynajmniej w jednym się zgadzamy :mrgreen:
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-01-12, 18:55   

Xargo1, u mnie w piwnicy stoi stara Jawa tylko że 350,ta naprawdę stara :D 196* któryś rok :) jeździłaby,ale dziadek wychulał nią wszystkie szlify i nie możemy znaleźć do niej cylindrów - może potrafisz w tym temacie pomóc :?:

:piwo:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-01-12, 19:33   

Ciesz sie chłopie. Jawa 350/356 to w polsce motocykl prawie tak rzadki jak np. MZ ETS. Cylindrów łatwo ci znaleźć nie będzie, poszukaj na allegro lub na moto-bajzlach. Może coś wyhaczysz. A jak nie to możesz zapytać się u p.Ruszczyka (oficjalny dealer jawy w polsce) czy nie dało by się takich ściągnąć z czech (kontakt do niego masz na www.impol.global.pl ). Z tego co wiem, to do 250 można takie dostać od ręki więc może i do 350 by coś załatwił. Oczywiście tanie to nie będzie, bo to nówki sztuki robione w tej samej fabryce co oryginały, ale myślę że dla takiego sprzętu nie warto oszczędzać. Bo odrestaurowane 356 jeżeli już pojawią sie na allegro to osiągają ceny naprawdę sporo wyższe niż modele 353 (poj. 250)
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2008-01-13, 13:48   

Śpiewak napisał/a:
nie możemy znaleźć do niej cylindrów

no to jaki problem, nową tuleje i lepszy niż oryginał.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
WALDEK150 
MOTÓR


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 139
Skąd: Miękisz Nowy
Wysłany: 2008-01-13, 14:06   

"Wychodzi na to że powinienem kupić MZ. Bo wychodzi na to że każda MZ pali od 2,2 do 3 L paliwa na 100 km

Cezeta w trasie od 4,0 do 4,5 (z kuframi). Nawet jak latałem weakendowo po swoich wioskach to 4,5 był max spalania... "

Co to za jazda 60km/h w porywach do 80km/h :torba": A po za tym sam w swoich opisach wypraw ciągle opisujesz jakie są problemy z zapłonem.


Powiem tak jawa ma jak dla mnie tylko jeden plus jest mocna ale nic po za tym. Jak zawsze na wakacjach w niedziele wypadamy gdzieś pojeździć po lesie, nie miałem benzy w motórze no to jechalem z kolegą na etz 250, jechał z nami jeszcze jeden koleś na swojej jawie Ts 350. W jechaliśmy w las no i jak zwykle test motocykli rozpędziliśmy się do 120km/h utrzymujemy ciągle prędkość mz pięknie równo chodzi nagle podjeżdż jawa, jedziemy tak kilometr no i drugi i jawa zkapitulowała. Początkowo nawet po wymianie świec nie chciała odpalić, potem złapała na jeden gar i tak zaciągnęła właściciela do domu :???:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-01-13, 18:59   

WALDEK150 napisał/a:
Jak zawsze na wakacjach w niedziele wypadamy gdzieś pojeździć po lesie, nie miałem benzy w motórze no to jechalem z kolegą na etz 250, jechał z nami jeszcze jeden koleś na swojej jawie Ts 350. W jechaliśmy w las no i jak zwykle test motocykli rozpędziliśmy się do 120km/h utrzymujemy ciągle prędkość mz pięknie równo chodzi nagle podjeżdż jawa, jedziemy tak kilometr no i drugi i jawa zkapitulowała. Początkowo nawet po wymianie świec nie chciała odpalić, potem złapała na jeden gar i tak zaciągnęła właściciela do domu :???:


Jeden osobliwy przypadek. Stan jednego moto nie świadczy o stanie technicznym innych. Żebyś widział ile razy ja musiałem kumplowi do TS 250 świecy pożyczać to byś się za głowę złapał (żeby nie było że to wina użytkownika że moto rozgracone to powiem że koleś jest mechanikiem samochodowym - po prostu takie moto już kupił). Już po tym jak się jemu sprawowała mogłem powiedzieć że MZ to złom, ale tak nie mówię, bo wiem że to także był osobliwy przypadek. I do póki niektórzy tego nie zrozumieją to porównanie mz do jawy nie będzie miało sensu...
 
     
Sherman997 


Motocykl: Thunderace. ETZ 251
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 59
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2008-01-13, 23:14   

hehe ja w etz 251 zrobiłem remonto "generalny" oczywiscie wszystko nowe w silniku wiadomo o co chodzi i miałem taki moment jechałem do jasła ok 70 km odemnie dobrze ze zabrałem ze soba klucz do swiec i kilka swiec bo co 5 km swiece łapał nagar (spaw) PRZEMORDOWAŁEM tak do domu i nic nie robiłem zalałem innne paliwo inny olej i odrazu spokuj.Ale najlepsze było jak mi złapało swiece to ja wtedy redukcja tak na 5-7 tys obrotów i ful gaz bo taki byłem wkur..... ny na ten motor a jechalismy w 2 osoby. i tak jade ok 40 na godz ful gaz 5 tys obrotów chyba 3 bieg zaczoł nas gosc wyprzedzac fiatem dozym jak swieca posciła to swiece to mysmy na tym motorze zrobili niewiele brakło a bysmy przez plecy przelecieliprzy 40 n godz to dobry wyczyn ma etz ciekawe co sobie koles z fiata momyslał.

A pisze to dlatego ze czasem chociazbys głaskał motor po tłumniku to moze sie cos stac ze nie bedzie chodził tak jak ma chodzic a tyczyto sie w szczegulnosci jawy
ps na tej staji tankuje to dzis i sytuacja sie niepowtorzyła
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=7S5Cl5HI_JQ

http://polskajazda.pl/Mot.../YZF,1000/26566
 
 
     
NaczelnyFilozof 


Motocykl: CZ 350 '83
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 25
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: 2008-01-14, 11:41   

WALDEK150 napisał/a:

Co to za jazda 60km/h w porywach do 80km/h :torba": A po za tym sam w swoich opisach wypraw ciągle opisujesz jakie są problemy z zapłonem.


1. 60-80 na liczniku elektronicznym a nie przekłamującym wskazówkowym :mrgreen:
2. 4.0 l/100 na trasie 800 km na Zlot Zielonogórski. Jazda autsotardą 80 km/h a później powrót za takimi szaleńcami do Kluczborka. Szybciej jechałem za nimi drogami krajowymi niż po autostradzie :oczy:
3. Wyprawa Ruska. Zapłon miał prawo sie rozregulowywać bo luz na wale był ok 1mm :mrgreen: Wiosna 2007 zapłon elektroniczny i zero dłubania przez kilka tys km (póki sie nie utopił w wodzie) :mrgreen:
4. Jakby MZ miała dwa cylindry to byście dwa razy więcej czasu poświęcali na regulacje zapłonu :mrgreen:

Cytat:

W jechaliśmy w las no i jak zwykle test motocykli rozpędziliśmy się do 120km/h


Ja mam kumpli co jeźdzą crossami po lasach. Ale jeszcze żadnemu nie odwaliło aby jeździć 120km/h miedzy drzewami :mrgreen:
_________________
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-01-14, 15:29   

A ja mam takiego co ledwo dorwał Tropika od sąsiada i od razu do lasu - licznikowe 120km/h... Nie wiem ile to mogło być rzeczywiście bo tam jak się bieg wyższy wrzucało to wskazówka od razu o 10km/h wyżej :mrgreen:
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
Gieniu 


Motocykl: VFR 750f
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 334
Skąd: Wierzbica Dolna
Wysłany: 2008-01-14, 16:42   

NaczelnyFilozof, z jakimi szaleńcami z Kluczborka??? bo znam motocyklistów z tych terenów...bo mieszkam parę kilometrów od tego miasta
_________________
oto moja była Etka:D
http://www.fotosik.pl/pok...bc5098b042.html
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,251/29428
Moja VFR-a
http://grzesiekgieniu.fotosik.pl/zdjecia/1.html
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-01-14, 21:30   

hehe :D gdyby Mz miała 2 cylidry to nie było by tematu co lepsze wiadomo ze MZ:P

A tak powaznie prawy gar w jawie/cz zawsze odmawial posłuszeństwa;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-01-14, 22:03   

Gwoli ścisłości to nie prawy tylko lewy - z dwóch powodów. Po pierwsze za lewy cylek odpowiada dolny przerywacz, który brudzi się na prawdę szybko (vape załatwia sprawę) a po drugie to konstrukcja gaziora powoduje, ze większość mieszanki wali na prawy cylinder. Dlatego jeżeli są jakieś niedomagania to prawie zawsze po lewej stronie.

A odnośnie tych 2 cylindrów - nie zapominajcie o WETZ 500, która spalała tyle, że nie bedę przypominał, a i założę się że trwałości większej od jawy to nie ma :P
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2008-01-14, 22:57   

O ile się nie myle ETZ 500 jest singlem... :roll: :wink: :piwo:
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-01-14, 23:04   

Chodzi tutaj o WETZ 500 (połączone dwa silniki 250). Co do 350 i dwóch cylindrów w dwusuwie, to bym wam coś pokazał, ale mnie zlinczujecie :twisted:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-01-14, 23:10   

Xargo1, tyle że WETZ500 dysponowała jakąś mocą, 27KM miała gdy była "zdławiona",normalną moc miała taką jak dwie etz 250 :P :razz:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-01-14, 23:47   

ale jak patrzysz na motocykl który to gar:P
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14