Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-21, 20:02 |
Jawa czy ETZ ? |
Autor |
Wiadomość |
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2008-01-10, 19:43
|
|
|
Xargo1 napisał/a: | Skąd wiesz że tarcze były dobre?? | powiem tak, nowe nie były ale nie były też spalone. Robiłem już nie jedno moto więc wiem jak wygląda spalona tarcza
Xargo1 napisał/a: | Jeśli chodzi ci o linkę prędkościomierza to obok miejsca, gdzie jest wyjście wałka było miejsce na śrubę m6, która klinowała pancerz linki w karterze. | być może to zasługa poprzedniego właścicieli, ale ani u mnie, ani u kumpla nic takiego tam nie było
Xargo1 napisał/a: | A linka od obrotomierza jest montowana identycznie jak w MZ wiec nie wiem do czego się czepiasz... | w lewej pokrywie wystawała taka tulejka na którą nakręcało się linke. Mi tą tulejke jakoś wyrywało, mimo że linka wisiała sobie luźno i nic jej nie ciągneło
Xargo1 napisał/a: | Dobrze przesmarowany i wyregulowany bęben będzie działał w wystarczającym stopniu. Ba! W niektórych przypadkach dobra regulacja pozwala na zablokowanie kola podczas jazdy. | gdy regulowałem chamulec to albo trzymał cały czas, albo tylko spowalniał. Dopiero gdy wygiołem troche klamke tak że można było ją bardziej wcisnąć bo nie opierała się o menetke to coś tam, zaczeło chamować
[ Dodano: 2008-01-10, 19:48 ]
i podobało mi się to, że jak nawalił któryś gar (coś z zapłonem czy świecą) to do domu można było wrucić na jednym |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2008-01-11, 22:29
|
|
|
Xargo1, ja jestem takiego samego zdania.Możesz mi jakoś wysłac zdjęcia swojej jawy???A z tym Wspólnym otwarciem sezonu to nie głupi pomysł.Można wymienić się opiniami przy browarki:P Najlepiej żeby powstał motorek Jawa etz 350!A może da jakoś się te 2 motocykle "połączyć" hehe żartuje |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-01-11, 22:39
|
|
|
Ja jade jutro albo niedziele zobaczyc Jawe Ts 350 od dziadka. Od nowosci ma przejechane ok 6000km Pozakrywana kocami, co jaki czas przepala Nie jeździ ale olej zmienia |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
przemekpiotr
Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-01-12, 16:56
|
|
|
NaczelnyFilozof napisał/a: | Trzeba to wspólne Otwarcie Sezonu Zrobić
Tylko później pół forum MZ kupi Jawy |
Nie licz na mnie
Jedyna Jawa jaka mi się podoba to stara 250. Dla mnie to świetny klasyk i zamierzam kiedyś sobie taką kupić i odpicować a jawy 350, ts i cz mi sie po prostu nie podobają i nigdy nie spodobają tak jak Tobie mogą eMZety wszelkie się nie podobać... Mnie to nie obchodzi, bo gusta i upodobania są różne a świat byłby nudny jakby każdy jeździł MZ... pozdro |
_________________ Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>> |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-01-12, 17:07
|
|
|
przemekpiotr napisał/a: | (...)stara 250. Dla mnie to świetny klasyk i zamierzam kiedyś sobie taką kupić i odpicować |
Przynajmniej w jednym się zgadzamy |
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-01-12, 18:55
|
|
|
Xargo1, u mnie w piwnicy stoi stara Jawa tylko że 350,ta naprawdę stara 196* któryś rok jeździłaby,ale dziadek wychulał nią wszystkie szlify i nie możemy znaleźć do niej cylindrów - może potrafisz w tym temacie pomóc
|
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-01-12, 19:33
|
|
|
Ciesz sie chłopie. Jawa 350/356 to w polsce motocykl prawie tak rzadki jak np. MZ ETS. Cylindrów łatwo ci znaleźć nie będzie, poszukaj na allegro lub na moto-bajzlach. Może coś wyhaczysz. A jak nie to możesz zapytać się u p.Ruszczyka (oficjalny dealer jawy w polsce) czy nie dało by się takich ściągnąć z czech (kontakt do niego masz na www.impol.global.pl ). Z tego co wiem, to do 250 można takie dostać od ręki więc może i do 350 by coś załatwił. Oczywiście tanie to nie będzie, bo to nówki sztuki robione w tej samej fabryce co oryginały, ale myślę że dla takiego sprzętu nie warto oszczędzać. Bo odrestaurowane 356 jeżeli już pojawią sie na allegro to osiągają ceny naprawdę sporo wyższe niż modele 353 (poj. 250) |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2008-01-13, 13:48
|
|
|
Śpiewak napisał/a: | nie możemy znaleźć do niej cylindrów |
no to jaki problem, nową tuleje i lepszy niż oryginał. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
WALDEK150
MOTÓR
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 139 Skąd: Miękisz Nowy
|
Wysłany: 2008-01-13, 14:06
|
|
|
"Wychodzi na to że powinienem kupić MZ. Bo wychodzi na to że każda MZ pali od 2,2 do 3 L paliwa na 100 km
Cezeta w trasie od 4,0 do 4,5 (z kuframi). Nawet jak latałem weakendowo po swoich wioskach to 4,5 był max spalania... "
Co to za jazda 60km/h w porywach do 80km/h A po za tym sam w swoich opisach wypraw ciągle opisujesz jakie są problemy z zapłonem.
Powiem tak jawa ma jak dla mnie tylko jeden plus jest mocna ale nic po za tym. Jak zawsze na wakacjach w niedziele wypadamy gdzieś pojeździć po lesie, nie miałem benzy w motórze no to jechalem z kolegą na etz 250, jechał z nami jeszcze jeden koleś na swojej jawie Ts 350. W jechaliśmy w las no i jak zwykle test motocykli rozpędziliśmy się do 120km/h utrzymujemy ciągle prędkość mz pięknie równo chodzi nagle podjeżdż jawa, jedziemy tak kilometr no i drugi i jawa zkapitulowała. Początkowo nawet po wymianie świec nie chciała odpalić, potem złapała na jeden gar i tak zaciągnęła właściciela do domu |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339 |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-01-13, 18:59
|
|
|
WALDEK150 napisał/a: | Jak zawsze na wakacjach w niedziele wypadamy gdzieś pojeździć po lesie, nie miałem benzy w motórze no to jechalem z kolegą na etz 250, jechał z nami jeszcze jeden koleś na swojej jawie Ts 350. W jechaliśmy w las no i jak zwykle test motocykli rozpędziliśmy się do 120km/h utrzymujemy ciągle prędkość mz pięknie równo chodzi nagle podjeżdż jawa, jedziemy tak kilometr no i drugi i jawa zkapitulowała. Początkowo nawet po wymianie świec nie chciała odpalić, potem złapała na jeden gar i tak zaciągnęła właściciela do domu |
Jeden osobliwy przypadek. Stan jednego moto nie świadczy o stanie technicznym innych. Żebyś widział ile razy ja musiałem kumplowi do TS 250 świecy pożyczać to byś się za głowę złapał (żeby nie było że to wina użytkownika że moto rozgracone to powiem że koleś jest mechanikiem samochodowym - po prostu takie moto już kupił). Już po tym jak się jemu sprawowała mogłem powiedzieć że MZ to złom, ale tak nie mówię, bo wiem że to także był osobliwy przypadek. I do póki niektórzy tego nie zrozumieją to porównanie mz do jawy nie będzie miało sensu... |
|
|
|
|
Sherman997
Motocykl: Thunderace. ETZ 251
Wiek: 38 Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 59 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2008-01-13, 23:14
|
|
|
hehe ja w etz 251 zrobiłem remonto "generalny" oczywiscie wszystko nowe w silniku wiadomo o co chodzi i miałem taki moment jechałem do jasła ok 70 km odemnie dobrze ze zabrałem ze soba klucz do swiec i kilka swiec bo co 5 km swiece łapał nagar (spaw) PRZEMORDOWAŁEM tak do domu i nic nie robiłem zalałem innne paliwo inny olej i odrazu spokuj.Ale najlepsze było jak mi złapało swiece to ja wtedy redukcja tak na 5-7 tys obrotów i ful gaz bo taki byłem wkur..... ny na ten motor a jechalismy w 2 osoby. i tak jade ok 40 na godz ful gaz 5 tys obrotów chyba 3 bieg zaczoł nas gosc wyprzedzac fiatem dozym jak swieca posciła to swiece to mysmy na tym motorze zrobili niewiele brakło a bysmy przez plecy przelecieliprzy 40 n godz to dobry wyczyn ma etz ciekawe co sobie koles z fiata momyslał.
A pisze to dlatego ze czasem chociazbys głaskał motor po tłumniku to moze sie cos stac ze nie bedzie chodził tak jak ma chodzic a tyczyto sie w szczegulnosci jawy
ps na tej staji tankuje to dzis i sytuacja sie niepowtorzyła |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=7S5Cl5HI_JQ
http://polskajazda.pl/Mot.../YZF,1000/26566 |
|
|
|
|
NaczelnyFilozof
Motocykl: CZ 350 '83
Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 25 Skąd: Jeleśnia
|
Wysłany: 2008-01-14, 11:41
|
|
|
WALDEK150 napisał/a: |
Co to za jazda 60km/h w porywach do 80km/h A po za tym sam w swoich opisach wypraw ciągle opisujesz jakie są problemy z zapłonem. |
1. 60-80 na liczniku elektronicznym a nie przekłamującym wskazówkowym
2. 4.0 l/100 na trasie 800 km na Zlot Zielonogórski. Jazda autsotardą 80 km/h a później powrót za takimi szaleńcami do Kluczborka. Szybciej jechałem za nimi drogami krajowymi niż po autostradzie
3. Wyprawa Ruska. Zapłon miał prawo sie rozregulowywać bo luz na wale był ok 1mm Wiosna 2007 zapłon elektroniczny i zero dłubania przez kilka tys km (póki sie nie utopił w wodzie)
4. Jakby MZ miała dwa cylindry to byście dwa razy więcej czasu poświęcali na regulacje zapłonu
Cytat: |
W jechaliśmy w las no i jak zwykle test motocykli rozpędziliśmy się do 120km/h |
Ja mam kumpli co jeźdzą crossami po lasach. Ale jeszcze żadnemu nie odwaliło aby jeździć 120km/h miedzy drzewami |
_________________ Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
|
|
|
|
|
przemekpiotr
Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-01-14, 15:29
|
|
|
A ja mam takiego co ledwo dorwał Tropika od sąsiada i od razu do lasu - licznikowe 120km/h... Nie wiem ile to mogło być rzeczywiście bo tam jak się bieg wyższy wrzucało to wskazówka od razu o 10km/h wyżej |
_________________ Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>> |
|
|
|
|
Gieniu
Motocykl: VFR 750f
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 334 Skąd: Wierzbica Dolna
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-01-14, 21:30
|
|
|
hehe gdyby Mz miała 2 cylidry to nie było by tematu co lepsze wiadomo ze MZ:P
A tak powaznie prawy gar w jawie/cz zawsze odmawial posłuszeństwa;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-01-14, 22:03
|
|
|
Gwoli ścisłości to nie prawy tylko lewy - z dwóch powodów. Po pierwsze za lewy cylek odpowiada dolny przerywacz, który brudzi się na prawdę szybko (vape załatwia sprawę) a po drugie to konstrukcja gaziora powoduje, ze większość mieszanki wali na prawy cylinder. Dlatego jeżeli są jakieś niedomagania to prawie zawsze po lewej stronie.
A odnośnie tych 2 cylindrów - nie zapominajcie o WETZ 500, która spalała tyle, że nie bedę przypominał, a i założę się że trwałości większej od jawy to nie ma |
|
|
|
|
Michau
Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 258 Skąd: Skarszew
|
Wysłany: 2008-01-14, 22:57
|
|
|
O ile się nie myle ETZ 500 jest singlem... |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-01-14, 23:04
|
|
|
Chodzi tutaj o WETZ 500 (połączone dwa silniki 250). Co do 350 i dwóch cylindrów w dwusuwie, to bym wam coś pokazał, ale mnie zlinczujecie |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-01-14, 23:10
|
|
|
Xargo1, tyle że WETZ500 dysponowała jakąś mocą, 27KM miała gdy była "zdławiona",normalną moc miała taką jak dwie etz 250 |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-01-14, 23:47
|
|
|
ale jak patrzysz na motocykl który to gar:P |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
|