» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!
Autor Wiadomość
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-06-16, 23:13   

klosz wejdzie spokojnie.

co do vape - może i warto, ale w wypadku awarii lub popsucia wpadamy w koszty. natomiast części do altka MZ można zanleźć na śmietniku
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-06-16, 23:37   

Cały czas mowa o 5cio biegowych TS. W 4ro biegowej założenie altka od ETZ będzie nie lada gratką. Ja muszę w mojej TS wziąć się w końcu za ładowanie. Mój brat oblatał na prądnicy pół Polski, u ruskich był i wszystko hulało jak należy. Prądnica napsuła mi krwi, ale łajzie nie popuszczę ;)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-17, 07:15   

Kasten te pradnice sa juz poprostu zbyt bardzo wyekspoatowane. Mam kolegów którym chodza nienagannie. Jednak np. u mnie nie chciało to nigdy chodzić tak jak trzeba.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-06-19, 09:34   

A czy mogł by mi ktos podać wymiary prądnicy w ETZ 150???
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-06-19, 12:45   

jebohim, gdyby moja MZ była dla mnie tylko leciwą MZ to w życiu nie bawiłbym sie w lakierowania,kupowanie chromowanych dodatków,przerabiania przodów na tarcze czy zakładanie alternatora :razz: poprostu powstawiałbym tyle co trzeba i sprzedał dalej gdyby to byla dla mnie tylko leciwa MZ :piwo: chciałem tylko powiedzieć,że w przypadku silnika TS 250/1 przeróbka jest na tyle banalna,że nie ma sensu inwestować w Vape,bo alternator z ETZ będzie działał równie dobrze za dużo mniejsze pieniadze i fakt faktem,przesrane tutaj mają właściciele silników czterobiegowych :P
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-06-25, 14:13   

A czy mogł by mi ktos podać wymiary całego alternatora w ETZ 150???
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-06-25, 18:36   

Gustlik napisał/a:
całego alternatora w ETZ 150???
są takie same jak w reszcie modeli ETZ. Ludzie, zapamiętajcie- WE WSZYSTKICH ETZ są takie same instalacje elektryczne (orginalnie oczywiście)
_________________

 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-06-27, 18:01   

Z tego co wiem to do ts 150 nie zmieści się alternator z etz.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-10-20, 21:03   

Odświerzam temat Gdzie mozna kupic ten aluminiowy krążek ? Nigdzie nie moge dostac :/
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-10-20, 22:26   

Gustlik, ja po swój zapinałem 60 km :P do Koszalina do sklepu z takimi materiałami. Powiedziałem kolesiom że potrzebuje kawał alu o takich wymiarach, ukroili :mrgreen: , zważyli i dali :wink: musisz kombinować albo niezły kawal alu ze złomu do przetoczenia (mi sie to nie udało) albo znalezienie własnie takiego sklepu. obadaj allegro bo tam też są takie rzeczy ;P
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-10-21, 15:19   

Obadaj punkty, gdzie regenerują zwrotnice do ciągników. Ostatecznie ten pierścień może być przecież z mosiądzu albo brązu.
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-10-21, 15:24   

Mowicie ze z mosiądzu moze byc tez :) Musze złomy objechac :P
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-10-22, 14:42   

Gustlik napisał/a:
Musze złomy objechac :P
na złomie raczej nie znajdziesz, gdyż wszelkie metale kolorowe idą na przetop
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-10-23, 13:22   

Ja kupiłem na złomie niczym pójdzie na przetop to najpierw chwile polezy;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-10-24, 15:21   

hubertbaran ile dałes za to na złomie?
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2008-10-24, 16:56   

http://www.allegro.pl/ite...0mm_i_inne.html
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-10-24, 18:19   

Dzieki stary :) Masz :piwo:
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2008-11-24, 01:28   

Wykonałem kilka dni temu przeróbkę wg. tego opisu. Jestem własnie blisko mety, jednak okazało się, że stojan jest o 2mm za wysoko względem wirnika. Tuleję wykonałem dokładnie wg. wymiarów tu podanych a frezowanie odbyło się "do powierzchni gniazda simmera" :wink:
Nie wiem z czego to wynika, ale z problemem poradziłem sobie w sposób następujący:
-podpiłowałem szczotkotrzymacz do odpowiedniego poziomu
-zdystansowałem koło magnetyczne zapłonu żeby nie ocierało o czujnik halla
Mam tylko nadzieję, że różnica tych 2mm nie wpłynie ujemnie na sprawność samego alternatora. Zdjęcia zamieszczę jak tylko je znajdę.
Zdjęcia z wczoraj
http://www.fotosik.pl/pok...5dc0269183.html
http://www.fotosik.pl/pok...9a32e83ca3.html

P.S.
w tulei zaprojektowałem dodatkowy występ, ale rysunek techniczny wrzucę jutro, jak ustalę położenie stojanu i punkt zapłonu na elektroniku (co może być problematyczne)
No i sobie wykrakałem :sad: czujniki mam do d...orobienia nowego :evil: i wracam do klasycznego przerywacza :klnie:
Ostatnio zmieniony przez dex 2008-11-24, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-11-24, 09:09   

Jak zrobiłeś dokładnie do powierzchni gniazda simera to masz już te 2 mm. Ja mam tak, że jest ten pierścień zabezpieczający nad nim i 1 mm materiału by dało się go bezpiecznie zakładać i wyjmować i wszystko pasuje elegancko.
Pozdrawiam
 
     
milosek123 

Motocykl: Mz 250 TS
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Kolno
Wysłany: 2010-03-28, 13:32   

Witam forumowiczow sory za odkopywanie tematy ale nie mogę sobię poradzić z przykręceniem stojanu nie mogę znaleźć tego odpowiedniego położenia względem krzywki raz jest dobrze potem obrocę walem trzymając stojan i już jest źle. Może ma ktoś zdjęcie lub coś co mi pomorze w ustawieniu dobrze stojanu względem krzywki wirnika. Prosze o szybką odpowiedź! Pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-03-29, 14:55 ]
odpowie mi ktoś??Prosze zaczyna się sezon chciałbym polatać..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14