Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!! |
Autor |
Wiadomość |
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-16, 23:13
|
|
|
klosz wejdzie spokojnie.
co do vape - może i warto, ale w wypadku awarii lub popsucia wpadamy w koszty. natomiast części do altka MZ można zanleźć na śmietniku |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-06-16, 23:37
|
|
|
Cały czas mowa o 5cio biegowych TS. W 4ro biegowej założenie altka od ETZ będzie nie lada gratką. Ja muszę w mojej TS wziąć się w końcu za ładowanie. Mój brat oblatał na prądnicy pół Polski, u ruskich był i wszystko hulało jak należy. Prądnica napsuła mi krwi, ale łajzie nie popuszczę |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-06-17, 07:15
|
|
|
Kasten te pradnice sa juz poprostu zbyt bardzo wyekspoatowane. Mam kolegów którym chodza nienagannie. Jednak np. u mnie nie chciało to nigdy chodzić tak jak trzeba. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-06-19, 12:45
|
|
|
jebohim, gdyby moja MZ była dla mnie tylko leciwą MZ to w życiu nie bawiłbym sie w lakierowania,kupowanie chromowanych dodatków,przerabiania przodów na tarcze czy zakładanie alternatora poprostu powstawiałbym tyle co trzeba i sprzedał dalej gdyby to byla dla mnie tylko leciwa MZ chciałem tylko powiedzieć,że w przypadku silnika TS 250/1 przeróbka jest na tyle banalna,że nie ma sensu inwestować w Vape,bo alternator z ETZ będzie działał równie dobrze za dużo mniejsze pieniadze i fakt faktem,przesrane tutaj mają właściciele silników czterobiegowych |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
Mieczko$
Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 756 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2008-06-25, 18:36
|
|
|
Gustlik napisał/a: | całego alternatora w ETZ 150??? | są takie same jak w reszcie modeli ETZ. Ludzie, zapamiętajcie- WE WSZYSTKICH ETZ są takie same instalacje elektryczne (orginalnie oczywiście) |
_________________
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-06-27, 18:01
|
|
|
Z tego co wiem to do ts 150 nie zmieści się alternator z etz. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-10-20, 22:26
|
|
|
Gustlik, ja po swój zapinałem 60 km do Koszalina do sklepu z takimi materiałami. Powiedziałem kolesiom że potrzebuje kawał alu o takich wymiarach, ukroili , zważyli i dali musisz kombinować albo niezły kawal alu ze złomu do przetoczenia (mi sie to nie udało) albo znalezienie własnie takiego sklepu. obadaj allegro bo tam też są takie rzeczy ;P |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-10-21, 15:19
|
|
|
Obadaj punkty, gdzie regenerują zwrotnice do ciągników. Ostatecznie ten pierścień może być przecież z mosiądzu albo brązu. |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
Mieczko$
Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 756 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2008-10-22, 14:42
|
|
|
Gustlik napisał/a: | Musze złomy objechac | na złomie raczej nie znajdziesz, gdyż wszelkie metale kolorowe idą na przetop |
_________________
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-10-23, 13:22
|
|
|
Ja kupiłem na złomie niczym pójdzie na przetop to najpierw chwile polezy;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2008-11-24, 01:28
|
|
|
Wykonałem kilka dni temu przeróbkę wg. tego opisu. Jestem własnie blisko mety, jednak okazało się, że stojan jest o 2mm za wysoko względem wirnika. Tuleję wykonałem dokładnie wg. wymiarów tu podanych a frezowanie odbyło się "do powierzchni gniazda simmera"
Nie wiem z czego to wynika, ale z problemem poradziłem sobie w sposób następujący:
-podpiłowałem szczotkotrzymacz do odpowiedniego poziomu
-zdystansowałem koło magnetyczne zapłonu żeby nie ocierało o czujnik halla
Mam tylko nadzieję, że różnica tych 2mm nie wpłynie ujemnie na sprawność samego alternatora. Zdjęcia zamieszczę jak tylko je znajdę.
Zdjęcia z wczoraj
http://www.fotosik.pl/pok...5dc0269183.html
http://www.fotosik.pl/pok...9a32e83ca3.html
P.S.
w tulei zaprojektowałem dodatkowy występ, ale rysunek techniczny wrzucę jutro, jak ustalę położenie stojanu i punkt zapłonu na elektroniku (co może być problematyczne)
No i sobie wykrakałem czujniki mam do d...orobienia nowego i wracam do klasycznego przerywacza |
Ostatnio zmieniony przez dex 2008-11-24, 18:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-11-24, 09:09
|
|
|
Jak zrobiłeś dokładnie do powierzchni gniazda simera to masz już te 2 mm. Ja mam tak, że jest ten pierścień zabezpieczający nad nim i 1 mm materiału by dało się go bezpiecznie zakładać i wyjmować i wszystko pasuje elegancko.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
milosek123
Motocykl: Mz 250 TS
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 2010-03-28, 13:32
|
|
|
Witam forumowiczow sory za odkopywanie tematy ale nie mogę sobię poradzić z przykręceniem stojanu nie mogę znaleźć tego odpowiedniego położenia względem krzywki raz jest dobrze potem obrocę walem trzymając stojan i już jest źle. Może ma ktoś zdjęcie lub coś co mi pomorze w ustawieniu dobrze stojanu względem krzywki wirnika. Prosze o szybką odpowiedź! Pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-03-29, 14:55 ]
odpowie mi ktoś??Prosze zaczyna się sezon chciałbym polatać.. |
|
|
|
|
|