» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Diody LED - szansa dla naszego akumulatora ???
Autor Wiadomość
Piotrek_wariat 
V.I.P.


Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-03, 22:50   

jako że lubie wykopywać stare tematy to i ten wynalazłem :P a mianowicie - w piątek byłem sobie na MOTOCYKL EXPO i jedna firma reklamowała w swojej ofercie żarówki LED. I tak myślałem czy by niezamontować sobie przeźroczystych szkieł w kierunkach i tylnej lampie i dać takie żaróweczki :mrgreen:

kierunek:
http://www.lima.com.pl/pr...f1cfb98d5355480

tył:
http://www.lima.com.pl/pr...f1cfb98d5355480

klosze:
http://www.allegro.pl/ite...zy_zarowki.html

czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenia? naprawde mniej prądu ssie? :)
_________________
moja (była :( )ecia - http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/23167
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2008-02-04, 11:28   

Ja też już myślałem nad takimi ale ja niestety mam kwadratowe kierunki i tego rodzeju zarówki odpadają.........A dla lepszego efektu zrobiłem klosze z poliweglanu jest idealnie przezroczysty i nie ma żadnych załamań......Tylko jeszcze diody musze zainstalować

zobacz w dziale Patenty www.mz150sl.prv.pl
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
RaDo 

Motocykl: MZ TS 150 ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 56
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-02-04, 14:41   

A zrobił by mi ktoś takie właśnie kierunki diodowe(kwadratowe) za opłata oczywiście?! :mrgreen: :?:
 
     
Piotrek_wariat 
V.I.P.


Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-05, 07:47   

no ja też mam kwadratowe :) a może warto spróbować? :)
_________________
moja (była :( )ecia - http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/23167
 
 
     
zed 

Motocykl: ETZ 250 WSK 125
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 46
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-02-05, 10:45   

Tak przy okazji, to polecam też akumulatory o większej pojemności. Zamiast 5-5,5 Ah lepiej zastosować 10 Ah. Jeszcze kwestia ustawiania wolnych obrotów. Należy je ustawiać przy włączonych światłach i ustalić najniższe obroty przy których nie następuje zapalenie kontrolki ładowania. Często ludzie ustawiają wolne bez włączonych świateł. Później, przy jeździe na światełkach oraz dodatkowym, chwilowym obciążeniu kierunkami oraz stopem silnik obniża wolne obroty (obciążenie alternatora na wolnych obrotach przy puszczonej manetce gazu). Prąd się kończy i moto zaczyna gasnąć. To potrafi wku*** szczególnie na skrzyżowaniu.
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-02-05, 11:12   

zed napisał/a:
Tak przy okazji, to polecam też akumulatory o większej pojemności. Zamiast 5-5,5 Ah lepiej zastosować 10 Ah. Jeszcze kwestia ustawiania wolnych obrotów. Należy je ustawiać przy włączonych światłach i ustalić najniższe obroty przy których nie następuje zapalenie kontrolki ładowania. Często ludzie ustawiają wolne bez włączonych świateł. Później, przy jeździe na światełkach oraz dodatkowym, chwilowym obciążeniu kierunkami oraz stopem silnik obniża wolne obroty (obciążenie alternatora na wolnych obrotach przy puszczonej manetce gazu). Prąd się kończy i moto zaczyna gasnąć. To potrafi wku*** szczególnie na skrzyżowaniu.


zed dobrze mowisz :piwo: najlepiej jest ustawic tak jak mowi zed :razz:
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2008-02-05, 11:13   

NO jeżeli chodzi o kwadratowe kierunki to nie da rady zamontować tyż żarówek co podał Piotrek_wariat, bo jest żarówka zamontowana bokiem. a tamte żarówki świeca prosto. Więc albo samemu trzaba zamontować diody albo zmienić kierunki na okragłe.....
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Piotrek_wariat 
V.I.P.


Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-05, 13:52   

no akumulator tak i tak do wymiany i chyba kupie więcej niż 5Ah :) 7-10 najlepiej :) a z tym ustawianiem to niewiedziałem :) mi na wolnych zapala się lampka ładowania :)
_________________
moja (była :( )ecia - http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/23167
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-03-03, 14:19   

akumulator polecam 9cio amperogodzinny. Taki własnie zaleca fabryka, nie bedzie ci się majtał po skrzynce jak żyd po pustym sklepie.
Wiekszość ludzi wsadza małe akumulatory, 5,5 amperogodzinne, jednak to po prostu nieporozumienie. Jeśli mamy zapłon na przeywaczu, to jeszcze pół biedy, dżezy się zaczynjaą przy elektorniku, bo moduł etki jest dość wrażliwy na zjazdy napięcia i zaczyna jakieś hece odstawiać. No i przy małym akumulatorku dość szybko można doprowadzić do sytuacji, że zaczyna w nim "brakować" prądu.

A wolne, faktycznie ustawiasz najniższe przy jakich jeszcze jest ładowanie. Polecam okolice 2tys obrotów, ładowanie jest, silnik pracuje jeszcze równo, no i wyjście z takich obrotów nie powinno sprawiać problemów.

Pozdro251
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-03-03, 14:29   

Ja mam 5.5Ah bo mam go za darmochę :P Wolne mam ustawione na ok 1300 RPM i ładuje. W jakiejść trochę dłuższej trasie nie ma problemu z brakami prądu, ale w krótszych trasach albo jak sobie jeżdżę ze znajomym po okolicznych dróżkach to czasem aku lubi się trochę podczerpać. Wiadomo, kirunki cześciej włączone, STOP częściej świeci, i prądu mało jest.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-04, 20:23   

no to ja wam powiem miałem w 150 aq 12Ah i spisywał się bardzo dobrze, nie było sytuacji żeby po włączeniu kierunków cokolwiek gasło, przygasało albo jeszcze inne migotki, wydaje mi się że był dobrze ładowany przez altka, regulator był elektroniczny. z takim aq kupiłem moto i z takim poszedł dalej
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2008-05-06, 11:14   

Mam pytanko czy ten zakup by się opłacił. 15 zł to troche dużo ale fajnie że diody mozna podłaczyc tak jak żarówkę i nie musimy robic sobie problemu z lutowaniem itp.

http://moto.allegro.pl/it...y15s_biale.html
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2008-05-11, 10:07   

Zastanawiałem się nad takimi zarówkami czy tam diodami i chyba bym kuił ale ja mam kwadratowe kierunki i to się nie sprawdzi.......ale jak ktoś ma okrągłe to wydaje mi się ze to jest dobre rozwiązanie....
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
ropa2 
ETZ 251

Motocykl: ETZ251
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 16
Skąd: Janikowo
Wysłany: 2008-06-02, 21:19   

a jakby natomiast zamontowac takie zarowki na diodach czerwonych ( biale klosze) to ciekawe jaki efekt? http://moto.allegro.pl/it...a_czerwona.html
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-06-03, 14:36   

No myśle że dobre rozwiązanie
1+to by mniej prądu żarło
2+ to by jaśniej świeciło
1 -Dużo kosztuje :piwo:
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
Shatterhand 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 6
Skąd: Pleszew/Poznań
Wysłany: 2008-06-21, 12:56   Oświetlenie led w MZ ETZ 250

Chcę założyć przy MZ światło do jazdy dziennej z żarówką led czy ktoś już kiedyś coś takiego robił?? Wiem że musi być soczewka bo samych żarówek do oświetlenia przedniego nie mogę znaleźć. Konwencjonalna żarówka bierze mi za dużo prądu ponieważ w większości jeżdżę po mieście i po tygodniu muszę doładować akumulator. I czy żarówka led ze soczewka przy oświetleniu przednim może być czy nie dostane za to mandatu? Mam motor od miesiąca więc proszę o pomoc.
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-06-21, 13:07   

Jak Ci siada akumulator przy jeździe na krótkich, to zrób se ładowanie na dycht ( polecam regulator elektroniczny), a nie cuda wymyślasz. A może aku masz już zjechany? :piwo:
_________________

 
 
     
Shatterhand 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 6
Skąd: Pleszew/Poznań
Wysłany: 2008-06-22, 12:49   

Witam mam już kupiony elektroniczny regulator napięcia i mam do niej schemat jak ją podłączyć ale w domu jestem tylko na weekendy więc jeszcze nie miałem czasu wymienić. Akumulator jest nowy a stary regulator ładuje 14,4 więc może to być wina regulatora?? (chyba że czasem się zawiesza, tego nie sprawdzałem)
Dzięki za odpowiedz
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-06-22, 15:06   

Przecież 14.4 to jeszcze jest norma. Akumulator 12V powinien być ładowany w okolicach 14V.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-06-22, 22:37   

ładowanie powinno się zamykać w przedziale 13.8-14.4, więc masz w porządku,

ja jeździłem przez lata emzetką w kurierce po miescie i nigdy problemów nie miałem z prądem( mając z przodu żarówkę 90/110Watt) więc problemu szukałbym gdzie indziej

aku niby nowe, ale czy wszystko z nim w porządku?? może przeładowałeś go np. prostownikiem?
sprawdź szczotki, czy nie są jakies dziwne i berznię komutatora
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13