Diody LED - szansa dla naszego akumulatora ??? |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek_wariat
V.I.P.
Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 165 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2008-02-04, 11:28
|
|
|
Ja też już myślałem nad takimi ale ja niestety mam kwadratowe kierunki i tego rodzeju zarówki odpadają.........A dla lepszego efektu zrobiłem klosze z poliweglanu jest idealnie przezroczysty i nie ma żadnych załamań......Tylko jeszcze diody musze zainstalować
zobacz w dziale Patenty www.mz150sl.prv.pl |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
RaDo
Motocykl: MZ TS 150 ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2006 Posty: 56 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-02-04, 14:41
|
|
|
A zrobił by mi ktoś takie właśnie kierunki diodowe(kwadratowe) za opłata oczywiście?! |
|
|
|
|
Piotrek_wariat
V.I.P.
Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 165 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
zed
Motocykl: ETZ 250 WSK 125
Wiek: 45 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 46 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2008-02-05, 10:45
|
|
|
Tak przy okazji, to polecam też akumulatory o większej pojemności. Zamiast 5-5,5 Ah lepiej zastosować 10 Ah. Jeszcze kwestia ustawiania wolnych obrotów. Należy je ustawiać przy włączonych światłach i ustalić najniższe obroty przy których nie następuje zapalenie kontrolki ładowania. Często ludzie ustawiają wolne bez włączonych świateł. Później, przy jeździe na światełkach oraz dodatkowym, chwilowym obciążeniu kierunkami oraz stopem silnik obniża wolne obroty (obciążenie alternatora na wolnych obrotach przy puszczonej manetce gazu). Prąd się kończy i moto zaczyna gasnąć. To potrafi wku*** szczególnie na skrzyżowaniu. |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
Wysłany: 2008-02-05, 11:12
|
|
|
zed napisał/a: | Tak przy okazji, to polecam też akumulatory o większej pojemności. Zamiast 5-5,5 Ah lepiej zastosować 10 Ah. Jeszcze kwestia ustawiania wolnych obrotów. Należy je ustawiać przy włączonych światłach i ustalić najniższe obroty przy których nie następuje zapalenie kontrolki ładowania. Często ludzie ustawiają wolne bez włączonych świateł. Później, przy jeździe na światełkach oraz dodatkowym, chwilowym obciążeniu kierunkami oraz stopem silnik obniża wolne obroty (obciążenie alternatora na wolnych obrotach przy puszczonej manetce gazu). Prąd się kończy i moto zaczyna gasnąć. To potrafi wku*** szczególnie na skrzyżowaniu. |
zed dobrze mowisz najlepiej jest ustawic tak jak mowi zed |
_________________ MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
|
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2008-02-05, 11:13
|
|
|
NO jeżeli chodzi o kwadratowe kierunki to nie da rady zamontować tyż żarówek co podał Piotrek_wariat, bo jest żarówka zamontowana bokiem. a tamte żarówki świeca prosto. Więc albo samemu trzaba zamontować diody albo zmienić kierunki na okragłe..... |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
Piotrek_wariat
V.I.P.
Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 165 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-02-05, 13:52
|
|
|
no akumulator tak i tak do wymiany i chyba kupie więcej niż 5Ah 7-10 najlepiej a z tym ustawianiem to niewiedziałem mi na wolnych zapala się lampka ładowania |
_________________ moja (była )ecia - http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/23167
|
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-03-03, 14:19
|
|
|
akumulator polecam 9cio amperogodzinny. Taki własnie zaleca fabryka, nie bedzie ci się majtał po skrzynce jak żyd po pustym sklepie.
Wiekszość ludzi wsadza małe akumulatory, 5,5 amperogodzinne, jednak to po prostu nieporozumienie. Jeśli mamy zapłon na przeywaczu, to jeszcze pół biedy, dżezy się zaczynjaą przy elektorniku, bo moduł etki jest dość wrażliwy na zjazdy napięcia i zaczyna jakieś hece odstawiać. No i przy małym akumulatorku dość szybko można doprowadzić do sytuacji, że zaczyna w nim "brakować" prądu.
A wolne, faktycznie ustawiasz najniższe przy jakich jeszcze jest ładowanie. Polecam okolice 2tys obrotów, ładowanie jest, silnik pracuje jeszcze równo, no i wyjście z takich obrotów nie powinno sprawiać problemów.
Pozdro251 |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-03-03, 14:29
|
|
|
Ja mam 5.5Ah bo mam go za darmochę Wolne mam ustawione na ok 1300 RPM i ładuje. W jakiejść trochę dłuższej trasie nie ma problemu z brakami prądu, ale w krótszych trasach albo jak sobie jeżdżę ze znajomym po okolicznych dróżkach to czasem aku lubi się trochę podczerpać. Wiadomo, kirunki cześciej włączone, STOP częściej świeci, i prądu mało jest. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Qbol50
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 137 Skąd: Poznań/Luboń
|
Wysłany: 2008-05-06, 11:14
|
|
|
Mam pytanko czy ten zakup by się opłacił. 15 zł to troche dużo ale fajnie że diody mozna podłaczyc tak jak żarówkę i nie musimy robic sobie problemu z lutowaniem itp.
http://moto.allegro.pl/it...y15s_biale.html |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2008-05-11, 10:07
|
|
|
Zastanawiałem się nad takimi zarówkami czy tam diodami i chyba bym kuił ale ja mam kwadratowe kierunki i to się nie sprawdzi.......ale jak ktoś ma okrągłe to wydaje mi się ze to jest dobre rozwiązanie.... |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
ropa2
ETZ 251
Motocykl: ETZ251
Dołączył: 20 Cze 2007 Posty: 16 Skąd: Janikowo
|
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
Shatterhand
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 6 Skąd: Pleszew/Poznań
|
Wysłany: 2008-06-21, 12:56 Oświetlenie led w MZ ETZ 250
|
|
|
Chcę założyć przy MZ światło do jazdy dziennej z żarówką led czy ktoś już kiedyś coś takiego robił?? Wiem że musi być soczewka bo samych żarówek do oświetlenia przedniego nie mogę znaleźć. Konwencjonalna żarówka bierze mi za dużo prądu ponieważ w większości jeżdżę po mieście i po tygodniu muszę doładować akumulator. I czy żarówka led ze soczewka przy oświetleniu przednim może być czy nie dostane za to mandatu? Mam motor od miesiąca więc proszę o pomoc. |
|
|
|
|
Mieczko$
Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 756 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2008-06-21, 13:07
|
|
|
Jak Ci siada akumulator przy jeździe na krótkich, to zrób se ładowanie na dycht ( polecam regulator elektroniczny), a nie cuda wymyślasz. A może aku masz już zjechany? |
_________________
|
|
|
|
|
Shatterhand
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 6 Skąd: Pleszew/Poznań
|
Wysłany: 2008-06-22, 12:49
|
|
|
Witam mam już kupiony elektroniczny regulator napięcia i mam do niej schemat jak ją podłączyć ale w domu jestem tylko na weekendy więc jeszcze nie miałem czasu wymienić. Akumulator jest nowy a stary regulator ładuje 14,4 więc może to być wina regulatora?? (chyba że czasem się zawiesza, tego nie sprawdzałem)
Dzięki za odpowiedz |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-06-22, 15:06
|
|
|
Przecież 14.4 to jeszcze jest norma. Akumulator 12V powinien być ładowany w okolicach 14V. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-22, 22:37
|
|
|
ładowanie powinno się zamykać w przedziale 13.8-14.4, więc masz w porządku,
ja jeździłem przez lata emzetką w kurierce po miescie i nigdy problemów nie miałem z prądem( mając z przodu żarówkę 90/110Watt) więc problemu szukałbym gdzie indziej
aku niby nowe, ale czy wszystko z nim w porządku?? może przeładowałeś go np. prostownikiem?
sprawdź szczotki, czy nie są jakies dziwne i berznię komutatora |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
|