Przesunięty przez: motomaciey 2013-05-12, 13:47 |
Regulator napięcia 6 lub 12 V Jawa mustang , jak zrobić ? |
Autor |
Wiadomość |
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2008-03-26, 23:35 Regulator napięcia 6 lub 12 V Jawa mustang , jak zrobić ?
|
|
|
witam wszystkich. Mam chłopaki taki problem. potrzebuje zrobić jakiś prosty regulator napięcia. Potrzebuje go do przerobienia instalki w jawce kumpla. patrzylem po elektrodzie ale nic ciekawego nie mieli. Może ma ktoś pomysł lub jakiś schemacik takiego ustrojstwa? |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-11-30, 10:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2008-03-27, 00:49
|
|
|
Domyślam się, że chodzi o prądnice bez regulowanego prądu wzbudzenia - Jawa mustang, Romet ogar 200?
Heh ona ma już regulator w postaci żarówek, jeśli wszystkie są sprawne i właściwe to wszystko działa. Gorzej jak coś się sfajczy.
Są specjalne układy do stabilizacji napięcia z tego co pamiętam to seria LM78xx, poszukaj na
www.alldatasheet.com. xx to napięcie stabilizowane np. LM7812 dla 12V. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-03-27, 08:31
|
|
|
dokładnie, montujesz lm 7812 (12v) lub lm7806 i masz prunt jaki chcesz. Ściągnij datasheety z netu, tam masz więcej. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2008-03-27, 20:51
|
|
|
no wiec tak. potrzeba mi bedzie reglera na 6V 6A bo taki bedzie akus w instalce.. czy moglby mi ktos rysnac jakis schemacik i wykaz czesci? |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-03-28, 12:54
|
|
|
eeee...jak akumulator ma mieć 6A? Raczej 6Ah, a to już co innego. Poza tym prąd ładowania na aku 12V to 14.4V, więc na 6V też raczej będzie wyższy niż 6V.
Kup regiel standardowy do MZ starej lub trabanta, syrenki... |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-03-28, 15:44
|
|
|
Napięcie ładowania akumulatora 6V powinno wynosić 7.2V. Do tego trzeba dodać minimum 1V więcej, żeby LM w ogóle pracował. W sumie potrzeba ~8.5V. A tyle ciężko będzie uzyskać z cewek statora (no chyba że użyje się np. transformatora). Jest tez jeszcze jeden problem. LM314 (wersja z regulowanym napięciem wyjściowym) przy dobrym chłodzeniu może oddać maksymalnie 3A (przy 7.2V będzie to lekko ponad 21W). Trochę mało jak na zapotrzebowanie instalacji elektrycznej motoroweru, nie uważacie?? W końcu sama przednia żarówka ciągnie z tego co pamiętam 20/25W...
[ Dodano: 2008-03-28, 15:46 ]
Poza tym nie można zastosować tutaj regulatora od mz lub czegoś podobnego bo tam jest wirnik ze stałymi magnesami! Jedyny sposób wyregulowania napięcia to odprowadzenie wyższego napięcia do masy - czyli mniej-więcej tak jak to jest w japoniach... |
|
|
|
|
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2008-03-28, 18:20
|
|
|
Xargo1, zgadzam sie z Toba..ale jest sposob...zastosowanie cewek zaplonowych ktore daja napiecie 9v
tylko wlasnie jak podbic potem napiecie do 7.2V lub ograniczyc je z 9v |
_________________ Szkiełkowanie metali kolorowych.
Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-03-29, 09:15
|
|
|
tak jak w japończykach! Układ tam zawiera mocny tranzystor + układ sterujacy tranzystorem, po przekroczeniu 8,5V trazystor zwiera do masy w ten sposób otrzymuje sie regulacje w japończykach...
Niestety w jawce spowoduje to zjaranie pradnicy:P |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2008-03-29, 21:43
|
|
|
nie no chlopaki nie wierze ze nikt nie ma pomyslu jak zrobic regler. zrobilem na LM7806 tyle ze ona ma rowne 6V. teraz pytanie czy ktos ma pomysl na podbicie tego do 7.2V |
_________________ Szkiełkowanie metali kolorowych.
Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175 |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-03-29, 22:04
|
|
|
Nie trzeba robić żadnego podbicia, bo można wykorzystać LM314. Jest to mniej - więcej to samo lm78xx, z tym że za pomocą kilku oporników można ustawić dowolne napięcie wyjściowe. Jest on używany praktycznie w każdym zasilaczu regulowanym, którego opis można znaleźć na elektroda.pl |
|
|
|
|
|