» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-05-12, 13:47
Regulator napięcia 6 lub 12 V Jawa mustang , jak zrobić ?
Autor Wiadomość
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2008-03-26, 23:35   Regulator napięcia 6 lub 12 V Jawa mustang , jak zrobić ?

witam wszystkich. Mam chłopaki taki problem. potrzebuje zrobić jakiś prosty regulator napięcia. Potrzebuje go do przerobienia instalki w jawce kumpla. patrzylem po elektrodzie ale nic ciekawego nie mieli. Może ma ktoś pomysł lub jakiś schemacik takiego ustrojstwa? :piwo: :piwo:
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-11-30, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2008-03-27, 00:49   

Domyślam się, że chodzi o prądnice bez regulowanego prądu wzbudzenia - Jawa mustang, Romet ogar 200?

Heh ona ma już regulator w postaci żarówek, jeśli wszystkie są sprawne i właściwe to wszystko działa. Gorzej jak coś się sfajczy.

Są specjalne układy do stabilizacji napięcia z tego co pamiętam to seria LM78xx, poszukaj na
www.alldatasheet.com. xx to napięcie stabilizowane np. LM7812 dla 12V.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2008-03-27, 08:31   

dokładnie, montujesz lm 7812 (12v) lub lm7806 i masz prunt jaki chcesz. Ściągnij datasheety z netu, tam masz więcej.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2008-03-27, 20:51   

no wiec tak. potrzeba mi bedzie reglera na 6V 6A bo taki bedzie akus w instalce.. czy moglby mi ktos rysnac jakis schemacik i wykaz czesci?
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2008-03-28, 12:54   

eeee...jak akumulator ma mieć 6A? Raczej 6Ah, a to już co innego. Poza tym prąd ładowania na aku 12V to 14.4V, więc na 6V też raczej będzie wyższy niż 6V.

Kup regiel standardowy do MZ starej lub trabanta, syrenki...
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-03-28, 15:44   

Napięcie ładowania akumulatora 6V powinno wynosić 7.2V. Do tego trzeba dodać minimum 1V więcej, żeby LM w ogóle pracował. W sumie potrzeba ~8.5V. A tyle ciężko będzie uzyskać z cewek statora (no chyba że użyje się np. transformatora). Jest tez jeszcze jeden problem. LM314 (wersja z regulowanym napięciem wyjściowym) przy dobrym chłodzeniu może oddać maksymalnie 3A (przy 7.2V będzie to lekko ponad 21W). Trochę mało jak na zapotrzebowanie instalacji elektrycznej motoroweru, nie uważacie?? W końcu sama przednia żarówka ciągnie z tego co pamiętam 20/25W...

[ Dodano: 2008-03-28, 15:46 ]
Poza tym nie można zastosować tutaj regulatora od mz lub czegoś podobnego bo tam jest wirnik ze stałymi magnesami! Jedyny sposób wyregulowania napięcia to odprowadzenie wyższego napięcia do masy - czyli mniej-więcej tak jak to jest w japoniach...
 
     
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2008-03-28, 18:20   

Xargo1, zgadzam sie z Toba..ale jest sposob...zastosowanie cewek zaplonowych ktore daja napiecie 9v
tylko wlasnie jak podbic potem napiecie do 7.2V lub ograniczyc je z 9v
_________________
Szkiełkowanie metali kolorowych.

Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-03-29, 09:15   

tak jak w japończykach! Układ tam zawiera mocny tranzystor + układ sterujacy tranzystorem, po przekroczeniu 8,5V trazystor zwiera do masy w ten sposób otrzymuje sie regulacje w japończykach...

Niestety w jawce spowoduje to zjaranie pradnicy:P
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2008-03-29, 21:43   

nie no chlopaki nie wierze ze nikt nie ma pomyslu jak zrobic regler. zrobilem na LM7806 tyle ze ona ma rowne 6V. teraz pytanie czy ktos ma pomysl na podbicie tego do 7.2V
_________________
Szkiełkowanie metali kolorowych.

Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-03-29, 22:04   

Nie trzeba robić żadnego podbicia, bo można wykorzystać LM314. Jest to mniej - więcej to samo lm78xx, z tym że za pomocą kilku oporników można ustawić dowolne napięcie wyjściowe. Jest on używany praktycznie w każdym zasilaczu regulowanym, którego opis można znaleźć na elektroda.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16