Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:38 |
Elektryka - silnik ETZ do TS - jak podłączyć |
Autor |
Wiadomość |
Pavelek20
Mrozy:)
Motocykl: etz 250
Wiek: 36 Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 3 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-10-04, 08:39 Elektryka - silnik ETZ do TS - jak podłączyć
|
|
|
Bardzo serdecznie witam wszystkich mniłośników jednośladu znanej nam marki Mz
Mam Mz etz 250..Tzn miałem całośc lecz mi pewnego dnia skradziono silnik
Wiem wiem dziwne,ponieważ nie zabrali ze stodoły mojej babci całej mztki tylko sam silnik.. Może dlatego że tutaj co mieszkam to jest bardzo malutko starych motorów..a moja jeszcze jest jedyna w swym rodzaju bo posiada kapcie od scigacza:) owiewki itp:)..
A więc przejde do rzeczy..Otóż kupiłem ostatnio silnik ale od TS 250..
No i mam problem z podłączeniem elektryki..ponieważ różnia sie iloscia kabli..w ts jest tylko 4 a w etz kilkia sztuk więcej.. Ten silnik co kupiłem to na akumulatorze chodzil...
No i mam taka małą prośbe..Czy mógłby mi ktoś pomodz to podłączyc??
Tzn prosiłbym o jakiś schemat..jak to wogóle podłączyc....jakiś taki uproszczony żeby zapaliła i było ładowanie..a swiatła pózniej to juz z górki..
Bardzo prosze o pomoc...
Serdecznie pozdrawiam
Paweł |
_________________ MZ ETZ 250 |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2008-10-08, 21:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2008-10-04, 18:26
|
|
|
Niestety sprawa jest skomplikowana ponieważ silnik TS 250 posiada 6 voltowa prądnicę a silnik ETZ 12 voltowy alternator. Masz 2 wyjścia:
1. Wymienić pradnice na alternator, o ile odbrze pamietam hubertbaran kiedys opisywał jak to zrobić
2. Wymienić elementy instlacji w motocyklu na 6v
Roboty jest dużo |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-10-04, 18:48
|
|
|
3. Zalozyc silnik od ETZ |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-10-04, 19:04
|
|
|
wozi napisał/a: | 1. Wymienić pradnice na alternator, o ile odbrze pamietam hubertbaran kiedys opisywał jak to zrobić |
W silniku TS 250 będzie bardzo trudno założyć alternator. Najlepiej kup silnik od ETZ, wydasz te 100-200zł więcej, ale będziesz miał spokój, bo przerabianie instalacji z 12 na 6V to syzyfowa praca.
|
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Pavelek20
Mrozy:)
Motocykl: etz 250
Wiek: 36 Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 3 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-10-05, 10:45
|
|
|
Aha..Ale z tego co pamiętam to koles który odpalał mi ten silnik to podłączał akumulator 12v a nie 6 ...
A Macie jakis sposob zeby no tylko zrobic tak zeby silnik palil i mial ladowanie?? olac swiatla..chodzi mi o to zeby miec czym po polach pojezdzic w weekendy:)
[ Dodano: 2008-10-05, 10:48 ]
Musi byc jakis sposob zeby to odpalilo i chodzilo.... |
_________________ MZ ETZ 250 |
|
|
|
|
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2008-10-05, 12:57
|
|
|
Najprościej to bedzie zamonotwać iskrownik, moto bedzie działać ale o swiatłach zapomnij |
|
|
|
|
Pavelek20
Mrozy:)
Motocykl: etz 250
Wiek: 36 Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 3 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-10-06, 11:18
|
|
|
Aha..a gdzie go zainstalowac..? na jakim kablu itd... Prosilbym o jakis schemacik..gdzie co i jak podlaczyc... Bede bardzo wdzieczny za dalsza pomoc..Pozdrawiam |
_________________ MZ ETZ 250 |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-10-07, 12:39
|
|
|
z iskrownikiem sprawa może być skomplikowana, z uwagi na konieczność fizycznych przeróbek komory prądnicy. uważam, że powinieneś wystawić ten silnik co masz na aledrogo, a za uzyskane fundusze zakupić silnik od ETZ. wbrew pozorom to będzie narawdę najprostsze rozwiązanie....
Jesli z jakichś powodów nie chcesz, bądź nie możesz tak uczynić, najprostszym rozwiązaniem będzie w twoim przypadku zasilenie cewki zapłonowej bezpośrednio z akumulatora.
plus aku podłączasz do plusa cewki (tam gdzie jest czerwony)
a mase podajesz z przerywacza.
wadą tego rozwiązania będzie oczywiście konieczność ładowania akumulatora |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
|