» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:38
Elektryka - silnik ETZ do TS - jak podłączyć
Autor Wiadomość
Pavelek20 
Mrozy:)

Motocykl: etz 250
Wiek: 36
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-10-04, 08:39   Elektryka - silnik ETZ do TS - jak podłączyć

Bardzo serdecznie witam wszystkich mniłośników jednośladu znanej nam marki Mz :wink:

Mam Mz etz 250..Tzn miałem całośc lecz mi pewnego dnia skradziono silnik :sad:
Wiem wiem dziwne,ponieważ nie zabrali ze stodoły mojej babci całej mztki tylko sam silnik.. :???: Może dlatego że tutaj co mieszkam to jest bardzo malutko starych motorów..a moja jeszcze jest jedyna w swym rodzaju bo posiada kapcie od scigacza:) owiewki itp:)..

A więc przejde do rzeczy..Otóż kupiłem ostatnio silnik ale od TS 250..
No i mam problem z podłączeniem elektryki..ponieważ różnia sie iloscia kabli..w ts jest tylko 4 a w etz kilkia sztuk więcej.. Ten silnik co kupiłem to na akumulatorze chodzil...

No i mam taka małą prośbe..Czy mógłby mi ktoś pomodz to podłączyc??
Tzn prosiłbym o jakiś schemat..jak to wogóle podłączyc....jakiś taki uproszczony żeby zapaliła i było ładowanie..a swiatła pózniej to juz z górki..

Bardzo prosze o pomoc...

Serdecznie pozdrawiam

Paweł :arrow:
_________________
MZ ETZ 250
Ostatnio zmieniony przez Qba 2008-10-08, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2008-10-04, 18:26   

Niestety sprawa jest skomplikowana ponieważ silnik TS 250 posiada 6 voltowa prądnicę a silnik ETZ 12 voltowy alternator. Masz 2 wyjścia:
1. Wymienić pradnice na alternator, o ile odbrze pamietam hubertbaran kiedys opisywał jak to zrobić
2. Wymienić elementy instlacji w motocyklu na 6v
Roboty jest dużo :mad:
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-10-04, 18:48   

3. Zalozyc silnik od ETZ :wink:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-10-04, 19:04   

wozi napisał/a:
1. Wymienić pradnice na alternator, o ile odbrze pamietam hubertbaran kiedys opisywał jak to zrobić

W silniku TS 250 będzie bardzo trudno założyć alternator. Najlepiej kup silnik od ETZ, wydasz te 100-200zł więcej, ale będziesz miał spokój, bo przerabianie instalacji z 12 na 6V to syzyfowa praca.
:piwo:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Pavelek20 
Mrozy:)

Motocykl: etz 250
Wiek: 36
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-10-05, 10:45   

Aha..Ale z tego co pamiętam to koles który odpalał mi ten silnik to podłączał akumulator 12v a nie 6 :mad: ...

A Macie jakis sposob zeby no tylko zrobic tak zeby silnik palil i mial ladowanie?? olac swiatla..chodzi mi o to zeby miec czym po polach pojezdzic w weekendy:)

[ Dodano: 2008-10-05, 10:48 ]
Musi byc jakis sposob zeby to odpalilo i chodzilo....
_________________
MZ ETZ 250
 
 
     
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2008-10-05, 12:57   

Najprościej to bedzie zamonotwać iskrownik, moto bedzie działać ale o swiatłach zapomnij :wink:
 
 
     
Pavelek20 
Mrozy:)

Motocykl: etz 250
Wiek: 36
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-10-06, 11:18   

Aha..a gdzie go zainstalowac..? na jakim kablu itd... Prosilbym o jakis schemacik..gdzie co i jak podlaczyc... Bede bardzo wdzieczny za dalsza pomoc..Pozdrawiam
_________________
MZ ETZ 250
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-10-07, 12:39   

z iskrownikiem sprawa może być skomplikowana, z uwagi na konieczność fizycznych przeróbek komory prądnicy. uważam, że powinieneś wystawić ten silnik co masz na aledrogo, a za uzyskane fundusze zakupić silnik od ETZ. wbrew pozorom to będzie narawdę najprostsze rozwiązanie....
Jesli z jakichś powodów nie chcesz, bądź nie możesz tak uczynić, najprostszym rozwiązaniem będzie w twoim przypadku zasilenie cewki zapłonowej bezpośrednio z akumulatora.
plus aku podłączasz do plusa cewki (tam gdzie jest czerwony)
a mase podajesz z przerywacza.

wadą tego rozwiązania będzie oczywiście konieczność ładowania akumulatora
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16