Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:07 |
Skrzynia - zgrzyta - MZ TS 250 |
Autor |
Wiadomość |
Merfi
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 46 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2005-10-05, 19:36 Skrzynia - zgrzyta - MZ TS 250
|
|
|
Czy ktoś spotkał się ze zgrzytającą skrzynią biegów? Sprawa jest taka motocykl stał rok nie używany przed postojem wszytko chodziło ok Wymieniłem olej po zimi bo starego była jakaś ćwiartka wymieniłem też linke od sprzęgła i ten dekielek mocowany 3 śrubami Odpalam motocykl chce wrzucic bieg a tu zgrzyt i nic więcej Razem ze znajomym rozłożylismy sprzęgło na czesci pierwsze i ponownie złożyliśmy brakowało tam tulejki na której opiera się łożysko ma ona 12 mm długości i występuje tylko w modelu TS 250 więc ją założylismy ale nadal zgrzyty robota na marne Wszytkie mozliwe regulacje sprzęgła i nic Mam pytanie tarcze mają tak około 2,8 mm a powinny mieć 3,0mm czy mogą mieć wpływ na to że biegi zgrzytają resztaj jest ok Gdy chciałem spuscic olej przez nieuwage wykręciłem tą śrube ze sprężynką i kulką(znajduje sie ona pod spodem silnika) ale zaraz wkręciłem wiec to chyba nie ma znaczenia Nie wiem czy warto wymienić nowe tarcze bo to może nie być to i szkoda kasy co radzicie koledzy może ktoś mi pomoże ??? Wydaje mi się że sprzęgło nie rozsprzęgla do końca chociaz jak wrzuce np jedynke to dwójka juz ładnie wejdzie ale jak znowu puszcze sprzegło i ponownie wdusze te same zgrzytyy |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-12-15, 15:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
Wysłany: 2005-10-05, 20:45
|
|
|
Podejzewam ze sprezynka z kulka moze miec jakies znaczenie bo owa kulka zazębia sei z ta czescia ktora prowadzi wodziki.Jesli jej nie bedzie to prawdopodobnie biegi moga nie wchodzic albo beda wchdzily kiepsko(chociaz nie wiem bo nigdy bez tego nie probowalem, nawet mi to do glowy nie pzryszlo)Na tej prowadnicy wodzików ktora jest w krztałcie walca jest specjalnie zrobione wyżłobienie gdzieki ktoremu po wżuceniu biegu jest ,,kliknięcie" No ale jak to mówili nasi dziadowie ,,najważniejsze zeby po złożeniu silnika(w twoim przypadku spzregła) zostało jak najmniej części |
_________________ http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest |
|
|
|
|
jacekmz
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 150e
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2005 Posty: 244 Skąd: Sterdyń
|
Wysłany: 2005-10-06, 01:18
|
|
|
Witam
Spręzyna ma tylko wpływ na znajdowanie pozycji "luz" w naszej skrzyni MZ-owskiej a moim zdaniem wina zgrzytajacej skrzyni lezy jakies 40% w sprzęgle tym bardziej że na pewno po wciśnieciu "wyłączeniu" sprzegła działa ono poprawnie czyli rozsprzęgla silnik. natomiast w skrzyni mogą byc wyrobione wypustki sprzęgła kłowego albo skrzywiony wodzik ale skoro pozostałe biegi wchodza porawnie to podejżewam że mechanizm zmieniacza biegów jest OK!
Sprawdź jeszcze element wyłaczajacy sprzegło
To taka moja diagnoza
Pozdrawiam JacekMZ |
|
|
|
|
Merfi
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 46 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2005-10-06, 15:39 Odp
|
|
|
Powiem tak skrzynia nie była ruszana wiec mysle że od stania nic sie nie mogło stać a czy to może być wina tarcz sprzęgłowych mają jakies 2,8mm a powinny mieć 3 mm no i motocykl nie miał za dużo oleju jak spuszaczałem to około ćwiartki Co radzicie koledzy??
[ Dodano: 07-10-05, 12:12 am ]
a co do biegów to nie tylko jedynka tylko wszytkie gdy wcisnę sprzęgło i chce wkleszczyc 1lub 2 słychać zgrzyt lecz gdy już wrzuce to potem już zgrzytu nie słychać lecz gdy puszcze sprzęgło sytuacja się powtarza Co to może być |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2005-10-06, 15:52
|
|
|
Na moje oko wina lezy po stronie sprzęgła, wymień tarcze, zalej nowy olej, a przy okazji wymień sprężyny dociskowe sprzęgła. Powodzenia |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-10-06, 17:57
|
|
|
jak ruszasz kopnikiem na sprzęgle to chodzi luźno czy ciężko ? |
|
|
|
|
Merfi
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 46 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2005-10-06, 18:25 Odp
|
|
|
Jak ruszam kopniakiem chodzi luźno ale te zgrzyty to tak jakby do końca nie rozłączyło Złożone wszytko jest ok a co do tarcz to na tych metalowych są odciski od tych z okładziną tak jakby kiedys były sklejone wymiar tarcz powiedzmy że jest ok a sprężyny dociskowe faktycznie są krótsze powinny mieć 28,3 +- 6mm a mają jakieś 27 mm czyli nie mieszczą się w tolerancji Jeśli jeszcze możecie coś doradzić bede wdzieczny |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2005-10-06, 18:32
|
|
|
a czy oby napewno te zgrzyty dochodzą ze skrzyni?? może zabierak ma wyrobione zęby albo duże koło zamachowe ma wyrobioebn zęby i temu zgrzyta jak wcisniesz sprzęgło ? |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Merfi
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 46 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2005-10-06, 18:47 Odp
|
|
|
Tak mysle że to ze skrzyni bo dopiero jak chce wkleszczyc bieg to zgrzyta i dochodzą one gdzieś ze skrzyni tak jakby napęd nie był rozłaczony do końca ale dlaczego jak wszytko jest ok??? |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-10-06, 20:49
|
|
|
a jak wciśniesz sprzęgło i pchasz na biegu to lekko idzie ? jak pchasz to lekko idzie ? |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2005-10-06, 20:56
|
|
|
Nie wiem czy to coś wniesie do sprawy ale ... czy jak już wrzucisz pierwszy bieg i ruszysz tak jak byś chciał normalnie jeździć i czy przy wrzucaniu drugiego biegu też są zgrzyty?? i czy jak rdukujesz na jedynke czy zgrzyty się pojawiają?? |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Merfi
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 46 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2005-10-06, 21:36 Odp
|
|
|
Powiem tak jak wrzuce jedynke to zgrzyta ruszam ładuje reszte biegów to wskakuj dośc dobrze a redukcja to idzie całkiem normalnie Nawet na postoju tak jest wrzucam jedynke zgrzyty reszta ok redukcja tez ok puszczam i znowu wduszam i znowu zgrzyty
[ Dodano: 07-10-05, 6:09 am ]
Mialem taką sytuacje spusciłem olej wymieniłem tuleje łożyska motor stał jakis tydzien bez oleju złożyłem i nie było zgrzytów jak jechałem do roboty odpalam po robocie i kur.. zgrzyty olej mam dobry nie wiem czy to może sie cos ślizgac albo coś sam nie wiem czy warto wymienic tarcze odkryłem że jedna z nich jest krzywa za korkowa nie przylega do płaszczyzny moze to jej wina no sam juz nie wiem POMOCY |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2005-10-06, 21:41
|
|
|
hmm lipa jakas:/ na przyszłośc przy zakładaniu tematów podawaj tematy związane z problemem a ne typu " jeszcze jedno pytanie" to na przyuszłość. Pozdro. Podejżewam że nie obejdzie się bez rozbiurki silnika |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Merfi
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 46 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2005-10-07, 18:14 Odp
|
|
|
Niby o jaką lipę Tobie chodzi kolego a co do tej rozbiórki to co podejrzewasz jeśi w ogóle wiesz co to może być Pozdrawiam i dzieki za rade |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-10-07, 20:16
|
|
|
heh . Jak wiadomo sprzęgło jest osadzone na wale a co za tym idzie gdy pchamy motor na b iegu i na sprzęgle i idzie on luźno to sprzęgło powinno być dobre . Co do nieprzylegania tarcz to nie jest to dobre musisz wymienić ten element który jest krzywy |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2005-10-07, 20:33
|
|
|
witaj!
co do męczonej tutaj "kulki i spreżynki" - nie tylko jest odpowiedzialna za luz , ale także za pozostałe biegi - upewnij sie czy jest na miejscu , jesli jeszcze można zmniejsz obroty biegu jałowego , o ile tutaj jest wszystko ok , a motocykl stał przez dłuższy czas nie używany i nie miał do niego dostepu np.młodszy brat z ekipa to wina lezy ewidentnie po stronie sprzegła , wymien tarcze i spreżyny jesli stalowe przekładki mają wżery,głebokie rysy.itp róznież - ta inwestycja i tak bedzie pózniej procentować w przyszłości na trasie nie zapominając of corse o oleju
miałem identyczny problem z jednym z Tropów zaraz po zakupie - rozbebeszyłem silnik stawaiając na skrzynie ...i nie potrzebnie , wystarczyła kuracja odmładzjąca dla sprzegła
powodzenia |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
Merfi
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 46 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2005-10-07, 21:04 Odp
|
|
|
Dzieki Toma Kupiłem nowe tarcze ale tylko 3 bo podobno nowe robią grubsze a co do metalowych tarcz to niby nie są takie złe ( wgniotów niby nie mają dośc proste też są a jedna z tarcz korkowych była strasznie krzywa może to jej wina) nie moge tylko dostac tych spręzynek facet w sklepie mówił że jakies od malucha pasują bo te moje faktycznie powinny miec 28,3 a mają 27mm więc nadają się do wymiany Na co mam jeszcze zwrócic uwage przy składaniu sprzęgła Pozdrawiam
[ Dodano: 08-10-05, 5:43 am ]
Tylko dziwne jest dlaczego ono nie działa jak należy bo niby wszytko jest tarcze grubośc mają sam już nie wiem co to może być |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2005-10-07, 21:41
|
|
|
Najgorzej że nikt tego nie wie |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2005-10-08, 15:29
|
|
|
ave!
nie kombinuj z żadnymi "zamiennikami" ! oryginalne podzespoły do MZetek to jeszcze nie towar deficytowy , wiec nie ma problemu z kupnem , a zaoszczedzone pozornie grosze na cześciach wg.patentu" Pana Rysia co sie zna na motórach "jak nikt inny w okolicy moze Cie słono kosztować - wszelakie patenty i zamienniki mozna stosować tylko dorażnie .
jako ciekawostke w temacie: kupiłem kiedyś Tropa z silnikiem po remoncie (były rachunki i remont też przeprowadzony ) jednak z nie sprawnym sprzegłem , ówczeny właściciel choć wymienił tarcze,podkładki,spręzyny, zabierak nie potrafił sobie z tym poradzić - kupiłem przytargałem do garażu rozebrałem ..........i okazało sie ze stożek został dorobiony i miał nieco za grubą cześć frontową(tak która przykrywa kosz i na której opierają sie sprężynki) przez co silnik nie wysprzeglał - co w czasach "realnego socjalizmu" nie dziwiło nikogo , biorą pod uwage brak artykułów pierwszej potrzeby a co dopiero dostęp cześci do moto . - sprzegło pracowało (moze inaczej udawało sie wysprzeglić silnik ) tylko na starych tarczach , wiec czym predzej zakupiłem stożek i Trop śmiga bezawaryjnie do dziś
pozdrawiam i powodzenia |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
Merfi
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 46 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2005-10-08, 18:40 Odp
|
|
|
Witam kupiłem 3 tarcze złożyłem to wszytko ale chyba są za grube bo ta tylna część sprzęgła odchodzi mi z tyłu i nie przylega a jak zamontawełem na wale wduszam klamke a tu nic Co to może być??
[ Dodano: 10-10-05, 6:36 am ]
Czy ktoś tu jeszcze zaglada i mi pomoże ?? |
|
|
|
|
|