Przekaźniki w MZ - usprawnienie działania oswietlenia |
Autor |
Wiadomość |
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2009-02-12, 14:14
|
|
|
a srednica przewody idacego od akumulatora do przekaznika ? tez 2,5mm ? |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-02-12, 14:50
|
|
|
2,5 nie ma sensu dawać 1,5mm'2 wystarczy w zupełności |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2009-02-12, 15:01
|
|
|
ja dałem jeden kabel 1.5mm i kostka na 2 przekaźniki. A i jak zapalacie światła to też wam tak tykają? |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-02-12, 15:53
|
|
|
tak tykaja... ale zegary na bombie a na powaznie no przecież musi tykać taka to ma budowe. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2009-02-12, 16:39
|
|
|
|
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
Lorenz
WariaTT
Motocykl: ETZ 251 WSK 125
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 168 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-02-12, 17:01
|
|
|
no dobra wszystko ok tylko zastanawia mnie co to jest na przewodzie z aq na rysunku wrzuconym przez krystiana ? [ w niebieskim kółeczku ]
a i jeszcze jedno pytanko - gdzie chowacie te przekaźniki? |
_________________
| | | Mój garaż http://www.polskajazda.pl...Z,ETZ,251/13271 |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2009-02-12, 17:03
|
|
|
to jest bezpiecznik. Ja schowałem je w lampie |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
Lorenz
WariaTT
Motocykl: ETZ 251 WSK 125
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 168 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2009-02-12, 17:40
|
|
|
ja właśnie dzisiaj zamonowałem |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2009-02-12, 18:21
|
|
|
sorry, ze nie wysłałem kilku osobom tego schematu, ale gdzieś mi sie zgubił. jak znajdę to wrzucę tu napwewno.
Tak nawiasem mówiac, ostatnio nie miałem co robić i pokusiłem się o małą automatykę. Automatyczny włącznik światła mijania w momencie odpalenia silnika. Miałem to już w aucie opatentowane i do MZ też zrobiłem. w wolnej chwili narysuję schemacik tego ustrojstwa, chociaż podejrzewam, że co sprytniejsi pewnie sami sobie poradzą. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Kacper
Nowy ale wiekowy
Motocykl: MZ TS 150 1983r
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 17 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2009-02-12, 19:10
|
|
|
a gdzie kupić przekaźniki na 6v?
ile mają mieć Amper?
przeczytaj cały temat, to będziesz wiedział<wojciech944> |
_________________ http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,150/65370
|
Ostatnio zmieniony przez wojciech944 2009-02-12, 21:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Red250Arrow
amator-hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy Wiek: 78 Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 366 Skąd: KC
|
Wysłany: 2010-02-26, 12:12
|
|
|
bez napięcia na przekaźniku styk 30 zwarty jest z 87a , a po "podaniu" napięcia styk 30 jest już zwarty z 87a i 87 ? |
_________________ Happy driving with MZ Motorcycles |
Ostatnio zmieniony przez Red250Arrow 2010-02-26, 14:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2010-02-26, 12:21
|
|
|
Są dwa typy przekaźników samochodowych. Jeden typ ma styk przełączany i wtedy styk 30 łączy bez podania napięcia do styku 87a, a po podaniu napięcia rozłącza 87a i łączy do 87. Drugi typ (bardziej popularny) ma na stałe połączone styki 87 i 87a, a styk 30 łaczy się z nimi po podaniu napięcia na cewkę (bez napięcia styk 30 nie łączy z żadnym innym stykiem). Nie istnieją przekaźniki które łączyły by w taki sposób jak opisujesz |
|
|
|
|
Red250Arrow
amator-hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy Wiek: 78 Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 366 Skąd: KC
|
Wysłany: 2010-02-26, 13:03
|
|
|
Racja Xargo1 trochę zamieszałem.... . Możesz rzucić fachowym okiem czy będzie to działać u mnie . Przewody do żarówki i z aqu będą 2.5mm .Przekaźniki takie : |
_________________ Happy driving with MZ Motorcycles |
Ostatnio zmieniony przez Red250Arrow 2010-02-26, 19:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1685 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2010-02-26, 14:11
|
|
|
tutaj bez podania na styki 85 i 86 połączone są styki 30 i 87a a po podaniu prądu na styki 85 i 86 "połączą" się styki 30 i 87. Mam nadzieje, że zrozumiale to wytłumaczyłem.
[ Dodano: 2010-02-26, 14:18 ]
albo jeszcze inaczej, 85 i 86 to sterowanie jakby zwrotnica kolejowa, jeśli nie poda się tam prądu to nasz pociąg z toru 30 pojedzie na 87a a jeśli przesuniemy zwrotnice (podamy prąd na 86 i 86) to wtedy pojedzie na 87.
Oczywiście robimy tak, że np do 86 na stałe jest połączona masa i tylko gdy chcemy włączyć światła to na 85 podłączamy plus. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Red250Arrow
amator-hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy Wiek: 78 Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 366 Skąd: KC
|
Wysłany: 2010-02-26, 14:21
|
|
|
Cytat: | tutaj bez podania na styki 85 i 86 połączone są styki 30 i 87a a po podaniu prądu na styki 85 i 86 "połączą" się styki 30 i 87. Mam nadzieje, że zrozumiale to wytłumaczyłem. |
Zgadza się
to został schemat do sparwdzenia |
_________________ Happy driving with MZ Motorcycles |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2010-02-26, 16:35
|
|
|
Schemat jest w porządku i wszystko powinno hulać, aczkolwiek ostro go zamotałeś. Ja to bym zrobił tak:
- na styki 30 obu przełączników podał bym zasilanie z akumulatora (poprzez bezpiecznik)
- styki 86 podłączył bym do obu wyjść przełącznika świateł (na schemacie pod styki 56a oraz 56b)
- styki 85 podłączył bym do masy
- styk 87 jednego przekaźnika podłączył bym do do styku 56a żarówki, a styk 87 drugiego przekaźnika do styku 56b żarówki.
Różnica w pracy układu była by taka, że zawsze pracowała by tylko jedna cewka przekaźnika, prąd zasilający żarówkę przechodził by tylko przez jeden przekaźnik a nie przez 2, a mruganie światłami działało by tak jak w oryginale tzn. jadąc na światłach mijania światło drogowe było by dołączane. W twoim przypadku mruganie światłami spowoduje przełączenie świateł mijania na drogowe na czas trzymania przełącznika (chyba że zamienisz styki i podłączysz światła mijania zamiast drogowych - wtedy mrugać będziesz mógł tylko na światłach drogowych zmieniając światła na mijania). Nie mniej jednak twój schemat spełnił by główną rolę tj. odciążył by przełącznik, a o to głównie chodzi |
|
|
|
|
BoNes
Zemsta JawaCZ'a
Motocykl: Jawa 350 TS
Wiek: 32 Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 24 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-01-15, 12:28
|
|
|
Nie za bardzo chciało mi się czytać cały temat ale widziałem że ludzie pchali jeden przekaźnik (chyba że ślepy jestem?). Powinny być 2. Brakuje też mowy o różnych przekaźnikach, jest ich parę rodzajów. Jakby komuś się nie chciało kupować pojedynczo to może zapatrzeć się w takie coś - http://www.ac.com.pl/pl/produkt/238/zps-03 kosztuje bodajże 13zł Jakby co to mogę kupić i wysłać.
Dla tych którzy mają problemy z podłączeniem, na przekaźnikach zazwyczaj jest narysowany schemat, cewka ma mieć podłączoną masę i "kabel włączający" - oczywiście można je podłączyć byle jak, nie robi to różnicy. Styk 30 ma mieć ciągle prąd z akumulatora poprzez 5A bezpiecznik a styk 87 to wyjście do żarówki.
Kabel 1,5mm2 w zupełności wystarcza. Co do 6V przekaźników to były chyba montowane w Trabantach/Wartburgach, możliwe że 6V odpali 12V przekaźnik.
Jakby ktoś chciał to oto jest schemat podłączenia przekaźników w Jawie 350 TS
|
Ostatnio zmieniony przez BoNes 2011-01-15, 14:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2011-01-15, 14:21
|
|
|
Widzę, ze znów ktoś odkopuje temat. Rzadko tu zaglądam ostatnio, ale gdyby ktoś potrzebował tego schematu do przekaźników, bo już go chyba na forum nie ma, to niech napisze na pw albo gg. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2011-01-15, 17:22
|
|
|
Bones co ty tu za herezje siejesz. Radził bym przeczytać jednak temat Jeden przekaźnik leci do świateł mijania, drugi do świateł drogowych, więc są dwa.
Xargo wszystko elegancko opisał |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
|