Przesunięty przez: motomaciey 2011-09-08, 09:42 |
róznica miedzy zwykłem silnikiem wsk 175 a wiatrem |
Autor |
Wiadomość |
peres2911
bzyku
Motocykl: etezka 150 e
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 233 Skąd: żagań
|
Wysłany: 2009-10-15, 22:04 róznica miedzy zwykłem silnikiem wsk 175 a wiatrem
|
|
|
Chlopaki mam pytanie czym sie róznił silnik zwykłej wski 4 a czym był silnik wsk 4 tzw wiatr bo gadajac dzis z człowiekiem starsej daty zachwalał silnik wiatrwski jako bardzo niezawodny i zastanowiłem sie jaka moze byc róznica jak z wieszchu bynajmiej ja nie dostrzegam zadnej róznicy |
|
|
|
|
Gacy251
Zawodowy MZciaż
Motocykl: Etz 250 gilera PJ 50
Pomógł: 5 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2009-10-15, 22:32
|
|
|
wiatr ma mocniejszą skrzynie niż zwykła 4 tak słyszałem od większosci kolegów którzy mieli wiatr y
[ Dodano: 2009-10-15, 22:33 ]
i chyba tą zębatke co jest na wale nie miały na klin tylko na wieloklin |
_________________ Moja Maszyna:
http://www.bikepics.com/m...tz250/84etz250/ |
|
|
|
|
bartek2801
Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Połomia k\Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-10-16, 09:12
|
|
|
w skrzyni to nie wiem czy były jakieś róznice ale główną zmianą i chyba zaletą silnika wiatr jest zapłon na koło magnesowe i cewki pod nim (tak jak w wsk 125) a jak wiadomo dawniej były problemy z akumulatorem który był potrzebny do zwykłego silnika.Moim zdaniem właśnie brak akumulatora i przeróbki instalacji tak aby wsk paliła bez niego sprawiły że ludzie uważali ten silnik za nieudany |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187
Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-10-16, 11:59
|
|
|
Wiatr to kaszana straszna tak naprawde;] skrzynia z gorszymi wodzikami. Do tego dochodzi zapłon z wsk 125(średniowiecze). Dopiero WSK 175 miały osiagi niestety materiały użyte do produkcji silnika były juz gorsze. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Leyek
Łukasz EBE
Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 495 Skąd: Bełchatów / Drużbice
|
Wysłany: 2009-10-16, 12:45
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | Wiatr to kaszana straszna tak naprawde;] skrzynia z gorszymi wodzikami. Do tego dochodzi zapłon z wsk 125(średniowiecze). Dopiero WSK 175 miały osiagi niestety materiały użyte do produkcji silnika były juz gorsze. |
Dodam jeszcze, że silnik WSK 175 zaprojektowany był zupelnie inaczej niż wyglądał po wyprodukowaniu. Bodajże miał mieć inny gaźnik, łożysko igiełkowe głowki korbowodu, inny zapłon i moc prawie jeszcze raz wieksza. Niestety polskie zakłady nie miały pieniędzy na produkcje takiego silnika dlatego uderzyli w produkcję tanszego (gorszego) silnika. |
_________________ .
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.
zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-10-16, 13:01
|
|
|
Silnik ten odpoczątku zaprojektowany był do sportu. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
carlos84
Motocykl: MZ ETZ 150e
Wiek: 39 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Drawsko pomorskie
|
Wysłany: 2009-10-16, 15:49
|
|
|
miał inne przełożenia skrzyni biegów(dłuższe biegi),i konstrukcja wyciskacza sprzęgła była inna,łożysko korbowodu inne,posiadał wnękę pod rozrusznik,był montowany w shl m11 wiatr,shl m17 gazela i we wczesnych wsk 175
jak chcesz to ci mogę fotki podesłać różnic tych silników |
|
|
|
|
peres2911
bzyku
Motocykl: etezka 150 e
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 233 Skąd: żagań
|
Wysłany: 2009-10-16, 16:21
|
|
|
tsk x ciekawosci pytam |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2009-10-16, 16:23
|
|
|
http://motocykle.svasti.o....org/wsk175.htm
najlepsze co na tej stronie znalazlem:
Cytat: | Trwałość motocykla M21W2 i jego odmian w średnich warunkach eksploatacji wynosi 30000 km przebiegu. Oznacza to, że zużycie podstawowych zespołów motocykla jest mniejsze od dopuszczalnych i nie zachodzi konieczność wymiany lub regeneracji podstawowych zespołów i części, jak rama, zawieszenie, koła; a silnik nie wymaga demontażu i wymiany głównych zespołów, jak wał korbowy, tłok,cylinder, skrzynia biegów. |
Po prostu żal, bo tekst pewnie pochodzi z jakiś firmowych dokumentów... Opakować kupa w różowy papierek to w polsce potrafili wtedy najlepiej |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2009-10-16, 18:59
|
|
|
luknij na www.wueska.pl tam znajdziesz odpowiedź bardzo dokładną |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
peres2911
bzyku
Motocykl: etezka 150 e
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 233 Skąd: żagań
|
Wysłany: 2009-10-18, 17:26
|
|
|
a moze ktos sam od siebie zaspokoil by moja ciekawośc patrałem na tym forum ale nic konkretnego nie znalazłem dotyczecoego zmian w konstrucjachsilników moze znajdzie jakis stary praktyk i mi powie> |
|
|
|
|
carlos84
Motocykl: MZ ETZ 150e
Wiek: 39 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Drawsko pomorskie
|
Wysłany: 2009-10-18, 19:00
|
|
|
wiatr to tylko nazwa rodziny silników,pochodzi od nazwiska twórcy tz inż Wiesława Wiatraka.z biegiem czasu silniki te były modernizowane(ulepszane).Modernizacje te głównie dotyczyły kształtu karterów(wnęka pod rozrusznik),wycisk sprzęgła,przełożenia skrzyni biegów,zapłon(iskrownikowy lub bateryjny i tu 6 lub 12V),gażnik,łożysko korbowodu i sam wał itd |
|
|
|
|
|