Przesunięty przez: motomaciey 2011-09-25, 22:04 |
Karting - staczał ktoś kiedyś tarcze wału w MZ ETZ 150? |
Autor |
Wiadomość |
mateusz150e
Motocykl: MZ ETZ 150e i 251e
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-03, 19:12 Karting - staczał ktoś kiedyś tarcze wału w MZ ETZ 150?
|
|
|
Tak jak w temacie: czy ktoś kiedyś dokonywał takiej modyfikacji Zacząłem się interesować kartingiem, a z racji kosztów części, do amatorskiego karta nadałby się przerobiony silniczek od MZ ETZ 150. Skrzynia korbowa zostałaby wypełniona, rozrząd oczywiście zmieniony:D Mam dostęp do tokarki i frezarki, więc może pokusiłbym się też o zawór membranowy.
Jeździłem na gokarcie z mocno przerobionym silnikiem od WSK 125. Właściwie jedyna wada to 3-biegowa skrzynia i jej przełożenia. Silnik na obroty wkręcał się szybciej niż moja MZ:D Podejrzewam, że gdyby siedział w ramie od motocykla, to moja ecia oberwałaby nieźle po dupie |
|
|
|
|
Leyek
Łukasz EBE
Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 495 Skąd: Bełchatów / Drużbice
|
Wysłany: 2009-12-03, 19:16
|
|
|
Nie ruszaj wału, szkoda zachodu.
Przerób MZ na 175cm3. Poszukaj tematu na forum. |
_________________ .
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.
zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942 |
|
|
|
|
szakul123
pogromca mitów
Motocykl: etz 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 236 Skąd: Wodzisław śl
|
Wysłany: 2009-12-03, 19:17
|
|
|
wedłóg mnie silnik z etz 150 ma troszkę kijowe mocowania bo tylko z tyłu |
_________________ cross rider |
|
|
|
|
mateusz150e
Motocykl: MZ ETZ 150e i 251e
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-03, 19:37
|
|
|
Silnik (a właściwie sama skrzynie korbową, wał i cylinder z głowicą ) od 150tki przerobiony na 175 widziałem w napędzie plecakowym paralotni Podobno sprawdza się całkiem dobrze, pod warunkiem, że zastosuje się wygotowany w oleju i pokryty dwusiarczkiem molibdenu tłok Inaczej szybko puchnie Właśnie rozmawiam z człowiekiem, który staczał tarcze wału w Mińsku 125, który jest konstrukcyjnie zbliżony do 150tki. Podobno owocuje to znacznie lepszą reakcją na gaz. Silnik wkręca się na obroty błyskawicznie...
szakul123 napisał/a: | wedłóg mnie silnik z etz 150 ma troszkę kijowe mocowania bo tylko z tyłu |
Po pierwsze to pisze się "według"
A po drugie: znajdź mi kolego jakiś tani, lekki i popularny silnik, który lepiej niż silnik od 150tki sprawdzi się w kartingu. Mińsk 125 nie jest złym rozwiązaniem, ale 5 biegów w MZ lepiej sprawdziłoby się przy wyżyłowanych czasach rozrządu Owszem, można by się pokusić o silnik np. z CZ cross 125 (6 biegów i typowa, kartowa/crossowa charakterystyka), ale koszt remontu, a ten jest dość częsty, znacznie przewyższa koszt remontu silnika emzetki... |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-03, 20:45
|
|
|
mateusz150e napisał/a: | Właśnie rozmawiam z człowiekiem, który staczał tarcze wału w Mińsku 125, który jest konstrukcyjnie zbliżony do 150tki. Podobno owocuje to znacznie lepszą reakcją na gaz. Silnik wkręca się na obroty błyskawicznie...
| Jeśli stoczy się tarcze wału i zastosuje się na nim dodatkowe wypełniacze oraz odchudzony korbowód to ma to sens. Ale samo stoczenie spowoduje zwiększenie przestrzeni szkodliwej skrzyni korbowej. mateusz150e napisał/a: | wygotowany w oleju i pokryty dwusiarczkiem molibdenu tłok Inaczej szybko puchnie | w silnikach WSK do kartingu/crossu stosowano dodatkowe żebro chłodzące na tłoku między górnym pierścieniem a denkiem. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
mateusz150e
Motocykl: MZ ETZ 150e i 251e
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-04, 07:17
|
|
|
Napisałem już o tym, że skrzynia korbowa zostałaby wypełniona w pierwszym poście Z tego co wiem, na całym płaszczu tłoka ludzie robią rowki smarujące. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-04, 09:23
|
|
|
Czyli wypełniacz będziesz robił dostosowany do stotoczonych tarcz ? Myślałem że najpierw chcesz robić wypełniacz. A wypełniacze na wał też dajesz, 150 ma otwory na tarczach tak jak 250, tak ? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-12-04, 10:33
|
|
|
Co to za problem dorobić nowe przeciwwagi. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-04, 11:46
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | Co to za problem dorobić nowe przeciwwagi. | Cóż... dla Ciebie pewnie żaden ale nie każdy jest hubertmanem |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-12-04, 12:38
|
|
|
Jak gość ma tokarke to wytoczenie 2 krązków z 45 problemem nie jest;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
|