» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-09-25, 22:04
Karting - staczał ktoś kiedyś tarcze wału w MZ ETZ 150?
Autor Wiadomość
mateusz150e 

Motocykl: MZ ETZ 150e i 251e
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-03, 19:12   Karting - staczał ktoś kiedyś tarcze wału w MZ ETZ 150?

Tak jak w temacie: czy ktoś kiedyś dokonywał takiej modyfikacji :?: Zacząłem się interesować kartingiem, a z racji kosztów części, do amatorskiego karta nadałby się przerobiony silniczek od MZ ETZ 150. Skrzynia korbowa zostałaby wypełniona, rozrząd oczywiście zmieniony:D Mam dostęp do tokarki i frezarki, więc może pokusiłbym się też o zawór membranowy.

Jeździłem na gokarcie z mocno przerobionym silnikiem od WSK 125. Właściwie jedyna wada to 3-biegowa skrzynia i jej przełożenia. Silnik na obroty wkręcał się szybciej niż moja MZ:D Podejrzewam, że gdyby siedział w ramie od motocykla, to moja ecia oberwałaby nieźle po dupie :lol:
 
     
Leyek 
Łukasz EBE


Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 495
Skąd: Bełchatów / Drużbice
Wysłany: 2009-12-03, 19:16   

Nie ruszaj wału, szkoda zachodu.

Przerób MZ na 175cm3. Poszukaj tematu na forum.
_________________
.

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.


zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942
 
 
     
szakul123 
pogromca mitów


Motocykl: etz 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 236
Skąd: Wodzisław śl
Wysłany: 2009-12-03, 19:17   

wedłóg mnie silnik z etz 150 ma troszkę kijowe mocowania bo tylko z tyłu
_________________
cross rider
 
 
     
mateusz150e 

Motocykl: MZ ETZ 150e i 251e
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-03, 19:37   

Silnik (a właściwie sama skrzynie korbową, wał i cylinder z głowicą ) od 150tki przerobiony na 175 widziałem w napędzie plecakowym paralotni :mrgreen: Podobno sprawdza się całkiem dobrze, pod warunkiem, że zastosuje się wygotowany w oleju i pokryty dwusiarczkiem molibdenu tłok :lol: Inaczej szybko puchnie :neutral: Właśnie rozmawiam z człowiekiem, który staczał tarcze wału w Mińsku 125, który jest konstrukcyjnie zbliżony do 150tki. Podobno owocuje to znacznie lepszą reakcją na gaz. Silnik wkręca się na obroty błyskawicznie...

szakul123 napisał/a:
wedłóg mnie silnik z etz 150 ma troszkę kijowe mocowania bo tylko z tyłu


Po pierwsze to pisze się "według" :piwo:
A po drugie: znajdź mi kolego jakiś tani, lekki i popularny silnik, który lepiej niż silnik od 150tki sprawdzi się w kartingu. Mińsk 125 nie jest złym rozwiązaniem, ale 5 biegów w MZ lepiej sprawdziłoby się przy wyżyłowanych czasach rozrządu :wink: Owszem, można by się pokusić o silnik np. z CZ cross 125 (6 biegów i typowa, kartowa/crossowa charakterystyka), ale koszt remontu, a ten jest dość częsty, znacznie przewyższa koszt remontu silnika emzetki...
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2009-12-03, 20:45   

mateusz150e napisał/a:
Właśnie rozmawiam z człowiekiem, który staczał tarcze wału w Mińsku 125, który jest konstrukcyjnie zbliżony do 150tki. Podobno owocuje to znacznie lepszą reakcją na gaz. Silnik wkręca się na obroty błyskawicznie...
Jeśli stoczy się tarcze wału i zastosuje się na nim dodatkowe wypełniacze oraz odchudzony korbowód to ma to sens. Ale samo stoczenie spowoduje zwiększenie przestrzeni szkodliwej skrzyni korbowej.
mateusz150e napisał/a:
wygotowany w oleju i pokryty dwusiarczkiem molibdenu tłok :lol: Inaczej szybko puchnie
w silnikach WSK do kartingu/crossu stosowano dodatkowe żebro chłodzące na tłoku między górnym pierścieniem a denkiem.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
mateusz150e 

Motocykl: MZ ETZ 150e i 251e
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-04, 07:17   

Napisałem już o tym, że skrzynia korbowa zostałaby wypełniona w pierwszym poście :wink: Z tego co wiem, na całym płaszczu tłoka ludzie robią rowki smarujące.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2009-12-04, 09:23   

Czyli wypełniacz będziesz robił dostosowany do stotoczonych tarcz ? Myślałem że najpierw chcesz robić wypełniacz. A wypełniacze na wał też dajesz, 150 ma otwory na tarczach tak jak 250, tak ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-12-04, 10:33   

Co to za problem dorobić nowe przeciwwagi.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2009-12-04, 11:46   

hubertbaran napisał/a:
Co to za problem dorobić nowe przeciwwagi.
Cóż... dla Ciebie pewnie żaden ale nie każdy jest hubertmanem
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-12-04, 12:38   

Jak gość ma tokarke to wytoczenie 2 krązków z 45 problemem nie jest;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15