Passat B4 - cieknie uszczelniacz półosi |
Autor |
Wiadomość |
Luken66
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 121 Skąd: Korsze
|
Wysłany: 2009-12-10, 17:45 Passat B4 - cieknie uszczelniacz półosi
|
|
|
Mam pytanie: mam passata b4 1.9 TD, ostatnio wymieniałem osłonę prawego przegubu i wybijając przegub zewnętrzny(siedział bardzo mocno) wyskoczyła mi cała półoś ze skrzyni. Wsadziłem ją na miejsce i teraz cieknie mi tam olej. Czy mogłem zwalić lub uszkodzić przez to uszczelniacz? Jeśli tak to jak go wymienić i ile orientacyjnie kosztuje? |
_________________ Motocykl ma zdecydowanie o jedno koło za dużo
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ%20251/10472
http://meduza.aq.pl/ |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
Luken66
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 121 Skąd: Korsze
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2009-12-10, 19:17
|
|
|
taki, który ma strzałkę, w którą stronę powinien się obracać element uszczelniany. prawy uszczelniacz ma strzałkę po obwodzie w prawo, a lewy w lewo. Te kierunkowe podobno mają jakąś inną budowę która wspomaga uszczelnianie jeżeli element uszczelniany kręci się zgodnie ze strzałką na uszczelniaczu, ale jak to ma niby działać to nie wiem. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Luken66
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 121 Skąd: Korsze
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2009-12-10, 21:26
|
|
|
powinno się dać wyjąć uszczelniacz, chociaż widziałem skrzynie, które wymagały rozebrania, żeby go wymienić, ale to akurat nie był VW. Więc raczej się da. Nie zapomnij tylko oleju spuścić, bo się będzie lało jak nie wiem. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Luken66
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 121 Skąd: Korsze
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2009-12-10, 21:53
|
|
|
a docisnąłeś półoś tak, żeby zaskoczyła na swoje zabezpieczenie ? przegub wewnętrzny ma korektę osiową i czasami wydaje się, że wskoczył, a tak naprawdę on się tylko złożył w środku. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Luken66
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 121 Skąd: Korsze
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2009-12-12, 09:16
|
|
|
Żeby wymienić simmering w skrzyni musisz rozpiąć sworzeń, żeby później móc cofnąć całego mcpersona z półosią, później odkręcasz 6 imbusów od przegubu wewnętrznego, wyciągasz wewnętrzny i pod nim jest flansza, którą musisz wyjąć i pod nią jest simmering. Podnieś samochód na lewą stronę, bo po wyjęciu flanszy będzie ciekł olej. Pamiętaj o uzupełnieniu oleju w skrzyni, VW jest wrażliwy na ubytki oleju w skrzyni.
Pozdrawiam! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
|