» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Passat B4 - cieknie uszczelniacz półosi
Autor Wiadomość
Luken66 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 121
Skąd: Korsze
Wysłany: 2009-12-10, 17:45   Passat B4 - cieknie uszczelniacz półosi

Mam pytanie: mam passata b4 1.9 TD, ostatnio wymieniałem osłonę prawego przegubu i wybijając przegub zewnętrzny(siedział bardzo mocno) wyskoczyła mi cała półoś ze skrzyni. Wsadziłem ją na miejsce i teraz cieknie mi tam olej. Czy mogłem zwalić lub uszkodzić przez to uszczelniacz? Jeśli tak to jak go wymienić i ile orientacyjnie kosztuje?
_________________
Motocykl ma zdecydowanie o jedno koło za dużo :)
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ%20251/10472
http://meduza.aq.pl/
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2009-12-10, 18:29   

ok 8zł/szt tylko kup kierunkowy
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
Luken66 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 121
Skąd: Korsze
Wysłany: 2009-12-10, 18:53   

kierunkowy czyli?
_________________
Motocykl ma zdecydowanie o jedno koło za dużo :)
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ%20251/10472
http://meduza.aq.pl/
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-12-10, 19:17   

taki, który ma strzałkę, w którą stronę powinien się obracać element uszczelniany. prawy uszczelniacz ma strzałkę po obwodzie w prawo, a lewy w lewo. Te kierunkowe podobno mają jakąś inną budowę która wspomaga uszczelnianie jeżeli element uszczelniany kręci się zgodnie ze strzałką na uszczelniaczu, ale jak to ma niby działać to nie wiem.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Luken66 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 121
Skąd: Korsze
Wysłany: 2009-12-10, 21:19   

Ok a może ktoś powiedzieć czy skomplikowana ta wymiana? Czy jak już wyjmę całą półoś to wystarczy podmiankę zrobić?
_________________
Motocykl ma zdecydowanie o jedno koło za dużo :)
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ%20251/10472
http://meduza.aq.pl/
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-12-10, 21:26   

powinno się dać wyjąć uszczelniacz, chociaż widziałem skrzynie, które wymagały rozebrania, żeby go wymienić, ale to akurat nie był VW. Więc raczej się da. Nie zapomnij tylko oleju spuścić, bo się będzie lało jak nie wiem.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Luken66 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 121
Skąd: Korsze
Wysłany: 2009-12-10, 21:35   

chyba że uniosę jedną stronę samochodu:) nie powinno się lać. Zastanawiam się tylko czy da się wymienić czy nie. I czemu cieknie. W sumie wszystko ładnie wlazło na swoje miejsce.
_________________
Motocykl ma zdecydowanie o jedno koło za dużo :)
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ%20251/10472
http://meduza.aq.pl/
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-12-10, 21:53   

a docisnąłeś półoś tak, żeby zaskoczyła na swoje zabezpieczenie ? przegub wewnętrzny ma korektę osiową i czasami wydaje się, że wskoczył, a tak naprawdę on się tylko złożył w środku.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Luken66 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 121
Skąd: Korsze
Wysłany: 2009-12-10, 22:02   

raczej na 100% wskoczył bo jak go wcisnąłem to próbowałem ciągnąć do siebie to nie chciał wyleźć.
_________________
Motocykl ma zdecydowanie o jedno koło za dużo :)
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ%20251/10472
http://meduza.aq.pl/
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2009-12-12, 09:16   

Żeby wymienić simmering w skrzyni musisz rozpiąć sworzeń, żeby później móc cofnąć całego mcpersona z półosią, później odkręcasz 6 imbusów od przegubu wewnętrznego, wyciągasz wewnętrzny i pod nim jest flansza, którą musisz wyjąć i pod nią jest simmering. Podnieś samochód na lewą stronę, bo po wyjęciu flanszy będzie ciekł olej. Pamiętaj o uzupełnieniu oleju w skrzyni, VW jest wrażliwy na ubytki oleju w skrzyni.
Pozdrawiam! :piwo:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13