Seicento duże spalanie LPG, gaśnie na wolnych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
michal111
Motocykl: etz 150
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 158 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-03-19, 09:28 Seicento duże spalanie LPG, gaśnie na wolnych obrotach
|
|
|
Witam tak jak w temacie seicento dużo pali nawet 10l gazu/100km. Wolnych obrotów nie ma na gazie, na benzynie są.Czy to kwestia ustawienia gazu czy jeszcze trzeba coś posprawdzać i powymieniać?? |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2010-03-19, 09:58
|
|
|
Musisz udać się do dobrej stacji diagnostycznej powinni zdiagnozować przyczynę-może ich być wiele; kable świec, świece, reduktor itp. |
_________________
|
|
|
|
|
Awers
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 926 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2010-03-19, 13:07
|
|
|
Z mojego doświadczenia sposób na mało problemową jazdę samochodem na LPG jest regularne, co 10 000km wymiana świec (jedno elektrodowe), przewodów WN, filtrów (powietrze, olej itd. w tym czyszczenie filtra gazu), wymiana oleju w silniku, regulacja zaworów. Kontrola poziomu płynu chłodzącego. Nie wiem jak jest z zaworami w Seiczaku czy są regulowane ręcznie, na płytkach czy hydraulicznie w każdym razie trzeba też na to regularnie zwracać uwagę. Oprócz tego przynajmniej raz w roku (najlepiej 2 razy) regulacja składu mieszanki na gazie na podst. analizy spalin.
Należy robić to bez względu na to czy wszystko chodzi dobrze czy coś nawala. Jeżeli robi się regularnie takie czynności obsługowe to prawdopodobieństwo, że coś się będzie chrzanić jest niewielkie (przez 12 lat nie miałem żadnych z tym problemów i uwaga Fiat 125p na gazie średnio, przy jeździe częściej po mieście spalał mi średnio tylko niecałe 10litrów/100km, a po trasie 8l). Mam tego fiata do dziś i dalej jest na chodzie i nie ma żadnych problemów z LPG).
Taką obsługę w ostatecznym rozrachunku opłaca się robić z kilku powodów:
po pierwsze silnik dzięki temu pozostaje w dobrej kondycji
po drugie dzięki temu mało pali
po trzecie, jeśli nawet coś zacznie niedomagać to łatwiej jest znaleźć usterkę będąc pewnym, że to, co się zrobiło jest pewne.
Jeśli czegoś takiego się nie robi to teraz bardzo trudno wskazać przyczynę twojego problemu. Dlatego proponowałbym w pierwszej kolejności zrobić to, co wyżej napisałem i zobaczyć, jaki będzie efekt.
I dodam jeszcze, że najlepiej jest to wszystko robić samemu, poza jedynie regulacją składu mieszanki no, bo wątpię żebyś miał analizator spalin. Pozostałe czynności można bez problemu wykonać samemu. |
_________________ W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527 |
|
|
|
|
kargul
Motocykl: gsx-r 600 k1
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 22 Mar 2006 Posty: 42 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2010-03-19, 13:40
|
|
|
Może sterownik gazu nałapał błędów, odłącz na noc akumulator może coś pomoże przynajmniej z wolnymi obrotami. I ważne jest też gdzie tankujesz gaz może zmień stacje. |
_________________ MAPA
MZ 250
|
|
|
|
|
michal111
Motocykl: etz 150
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 158 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-03-27, 20:54
|
|
|
problem już rozwiązany
do wymiany były membrany w reduktorze |
|
|
|
|
Awers
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 926 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
michal111
Motocykl: etz 150
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 158 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-03-31, 19:54
|
|
|
sam, no prawie sam |
|
|
|
|
|