Zapłon elektroniczny - powrót do klasycznego |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-14, 20:47 Zapłon elektroniczny - powrót do klasycznego
|
|
|
Zacznę od tego że przegrzebałem forum ale znalazłem tylko tematy o odwrotnej przeróbce. Naprawiam znajomemu MZ ETZ 150 92' z zapłonem elektronicznym. Po wykonaniu wszystkich pomiarów miernikiem wychodzi na to że padł moduł. Bierzemy pod uwagę dwie opcje:
1 Wymianę modułu
2 Klasyczny zapłon z platynami i kondensatorem
Tutaj moja prośba żeby ktoś mi podał jakie dokładnie części są potrzebne do przeróbki na zapłon klasyczny. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2010-07-14, 21:00
|
|
|
Kodensator, krzywka, platynki no i filc do smarowania krzywki. |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
KilleRart
Motórz ile wlezie
Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: 2010-07-14, 21:03
|
|
|
Należy również pamiętać o przewodzie z cewki WN do kondensatora. (zielony)
Z cewki WN zacisk 1 do kondensatora przewodem zielonym. Tak miałem napisać. |
_________________ Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif |
Ostatnio zmieniony przez KilleRart 2010-07-14, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-14, 21:15
|
|
|
Dzięki panowie za pomoc |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Qaptur
Motocykl: ETZ 150 91r
Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2010-07-20, 17:15
|
|
|
Że się tak podłącze pod temat, mam ten sam problem. Wszystko cacy tylko dziś kupiłem przerywacz (tzw. platynki) ale aby go zamontować potrzebna jest jeszcze taka półksieżycowa blaszka a tej w sklepie nie sprzedają no i krzywka tylko teraz czy jest różnica między ETZ 250 a ETZ150 bo kupiłem ale kobitka w sklepie nie wiedziała od jakiej? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-20, 17:49
|
|
|
Nie ma między nimi różnicy |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Qaptur
Motocykl: ETZ 150 91r
Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2010-07-20, 18:18
|
|
|
Z tego co wyczytałem to jest różnica miedzy 6 a 12V, tylko gdzie kurza twarz dostać ten kawałek blachy pod przerywacz, jak bym miał wzór to bym sobie dorobił a na pałe to nie ma sensu. Szlag mnie trafia bo pogoda cacy a motorek stoi |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-20, 19:03
|
|
|
W ETZ nie ma instalacji 6V a elementu poszukaj używanego na allegro. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2010-07-21, 00:50
|
|
|
http://www.stazet.inkontr...rzerywacza&qq=2 Jak nie sprzedają blaszki ?? Wystarczy poszukać dobrze. Tylko chłopaki nie cofajcie się do platynek, takie coś jest dobre do starszych maszyn. Jak już macie elektronika to go sobie zostawcie, raz ustawiony zapłon działa na dłuuugi czas a na przerywaczu co kilka tyś trzeba ustawiać przerwę regulować wyprzedzenie co wbrew pozorom takie łatwe nie jest. Jak macie priblem z modułami to piszcie do Janka, na pewno coś poradzi. |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
Qaptur
Motocykl: ETZ 150 91r
Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2010-07-21, 10:35
|
|
|
Weź i się nie cofaj, pchałem w deszcz ładnych parę km to mam dość piepszonej elektroniki, zwykły to bym u kowala naprawił, a jak jeszcze mam zapłacić za elektronikę pół wartości motoru to wolę sobie czasem poregulować. Ostatnio też miałem przygodę z nowoczesnością, w Megance CC z odpalaniem z karty karta powiedziała fajrant, w servisie 2 tyg. czekania i sześć stów !?! |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-21, 10:48
|
|
|
Zapłon elektroniczny ma pełno zalet, jedną z nich jest to ze jest elektroniczny. Niestety ma też wadę - jest elektroniczny Przelicz sobie focusst jaka naprawa taniej wyjdzie, platynki czy elektronika. Gdyby to ode mnie zależało użył bym patentu Werpacha i wstawił tam zapłon od Jawki |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2010-07-22, 00:29
|
|
|
Ja tam nie wiem, celowo przerobiłem klasyczny na elektronika i jak na razie jestem więcej niż zadowolony. Dopiero czas pokaże czy dobrze zrobiłem. No fakt impulsator tani nie jest, ale za moduł od janka zapłaciłem 70 zł, a dobry przerywacz tez z 15 zeta przyjdzie, do tego kondzior za 10 i co po kilku tyś km mz zacznie kichać wymienisz znowu i już różnica się minimalizuje no ale co kto woli panowie |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-22, 02:16
|
|
|
Słuchaj, nie zależy mi na dywagacjach ani przekonywaniach o nie słuszności przeróbki bo coś tam. Uzyskałem odpowiedź jaką chciałem, ten kto pomógł dostał punkt. Kropka. Temat do zamknięcia. A na marginesie, w module zapłonowym też jest kondensator. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
|