Odchudzanie Sprzęgła MZ ETZ. |
Autor |
Wiadomość |
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 2010-09-06, 17:20 Odchudzanie Sprzęgła MZ ETZ.
|
|
|
Ostatnio z hubertembaranem myśleliśmy jak zająć się sprawą odchudzenia stożka... Padło wiele możliwości które były później nie możliwe do wykonania. Dajmy na przykład stoczenia stożka... tak na prawdę nie ma gdzie go odchudzić tą metodą.Jeżeli już to tylko spód sprzęgła gdzie można "zjechać" około 1-1,5mm co raczej było by mało efektywne... Jedynym słusznym rozwiązanie okazało się nawiercanie stożka.
I tutaj też nie jest takie hip-hop bo w sumie nie możemy zrobić odwiertów na wylot bo przyspieszyło by to zużywanie pierwszej od góry tarczy sprzęgłowej. Ja zrobiłem odwierty pomiędzy otworami na sprężyny docisku.
Są one szerokie na 12mm i głębokie na 5mm(to jest już możliwe maksimum) ,kolejne odwierty zrobiłem w podstawie stożka(miejsce styku z zabierakiem) tam zrobiłem dwa otwory na wylot i dwa na głębokość 1cm, szerokie na 6mm. Przed wierceniem wszystko wymierzył jak najlepiej tylko potrafiłem , poznaczyłem markerem a później zapunktowałem.
Odchudzeniu poddałem jeszcze (nie wiem jak to się fachowo nazywa) miejsce w którym mamy przekładki tarcz i same tarcze sprzęgłowe. Zrobiłem to poprzez powiększenie kanałów olejowych.
Po zmontowaniu tego wszystkiego,zalaniu olejem itd... odpaliłem MZ... zwiększone obroty idzie zauważyć od razu po odpaleniu... specjalnie nic nie grzebałem w gaźniku itd. Na obroty wkręca się lepiej i faktycznie szybciej z nich schodzi ogólnie jestem bardzo zadowolony z tej powiedzmy na to przeróbki P.S nie odnotowałem żadnych większych wibracji a nawet śmiem powiedzieć, że zmalały |
_________________
If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg
Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682 |
|
|
|
|
korpek
Motocykl: Wsk 125, Mz 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 45 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 2010-09-06, 18:45
|
|
|
Znalezione w necie
|
_________________ Ring ding ding |
|
|
|
|
Wybuch
Etezetoholik
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 31 Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 123 Skąd: Rybaki ( Lubuskie )
|
Wysłany: 2010-09-06, 21:10
|
|
|
Werpach, rozleci sie ! |
_________________
Zapraszam |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-09-06, 21:40
|
|
|
Werpach, Podziwiam cię za takie modernizacje Osiągi podnosi to jakoś czy nie |
_________________
|
|
|
|
|
Marek_k-750
Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 191 Skąd: Uniemyśl
|
Wysłany: 2010-09-06, 21:52
|
|
|
Ja to myślałem kiedyś nad tym aby sprzęgło przeniesć na wałek od skrzyni biegów, tak jak ma 150, a element rozłączający sprzęgło, nie wiem jak to się dokładnie nazywa umieścić w pokrywie od dozownika oleju. wczesniej wzmiacanijąc go troche.... |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-09-07, 18:19
|
|
|
V-maxa już rozwinąłeś ;D? czy jeszcze sie obawiasz hehe
[ Dodano: 2010-09-07, 18:20 ]
Marek_k-750 napisał/a: | Ja to myślałem kiedyś nad tym aby sprzęgło przeniesć na wałek od skrzyni biegów, tak jak ma 150 | a czemu miałaby służyć taka modernizacja? |
_________________
|
|
|
|
|
adam251
Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 263 Skąd: Wieluń/Poznań
|
Wysłany: 2010-09-07, 19:02
|
|
|
Szybciej by się wkręcała na obroty. |
|
|
|
|
magsd
Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 60 Skąd: Pulsnitz (D)
|
Wysłany: 2010-09-12, 11:55
|
|
|
Great work. |
|
|
|
|
owca007
OwcA
Motocykl: KTMZ 250 wsk 175
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: Wawa-Okolice radomia
|
Wysłany: 2010-10-19, 14:52
|
|
|
Werpach, Świetna robota sam mam kilka wolnych sprzęgieł śmiem powiedzieć warunki warsztatowe (tokarka frezarka) również posiadam pewne doświadczenie też posiadam więc nic innego jak tylko brać się do roboty. Pozdrawiam i jeszcze raz Gratuluje Pomysłu i dziękuje za publikacje
PS
Werpach napisał/a: | Odchudzeniu poddałem jeszcze (nie wiem jak to się fachowo nazywa) miejsce w którym mamy przekładki tarcz i same tarcze sprzęgłowe. Zrobiłem to poprzez powiększenie kanałów olejowych. |
A co sądzisz o dodatkowym odchudzeniu tej części tak jak na zdjęciu nr 1 zapodanym przez korpek, czyli nawierceniu po stronie zewnętrznej nie na wylot a o jakieś 40% średnicy
?
PS 2 co sądzisz o odchudzeniu koła zamachowego np tak jak na foto w załączniku
Oraz pytanko czy po przez odchudzanie koła zamachowego oraz sprzęgła nie tracimy na momencie obrotowym silnika ? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...WSK/175/87200,1 |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-19, 16:10
|
|
|
owca007, przy redukcji masy koła zamachowego zawsze maleje moment obrotowy. Jeśli masz zamiar używać motocykla w dalekiej turystyce to na twoim miejscu odpuścił bym sobie te zabiegi. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-10-19, 16:15
|
|
|
W rajdowej mz koło napędzające skrzyni jest wytaczane i ma nawiercone otwory, w swoim temacie Werpach zamieścił zdjęcia.
Co do przeniesienia sprzęgła można by użyć mechanizmu jak w cz cross. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 2010-10-20, 20:10
|
|
|
owca007, dzięki... próbuj zebrać jak najwięcej materiału... ale wiesz... można pewnie przeholować z tym... a jak cokolwiek pęknie przy 7tyś obr to kaplica. Mam już plan na drugie sprzęgło i kolejne 15% wagi mniej. ale póki co to tajemnica |
_________________
If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg
Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682 |
|
|
|
|
owca007
OwcA
Motocykl: KTMZ 250 wsk 175
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: Wawa-Okolice radomia
|
Wysłany: 2010-10-20, 20:28
|
|
|
Jak skończę swoje to dam zdjęcia oraz wagę przed i po zabiegu Pozdro i powodzenia w modach
PS a to mój sprzęt w którym przeprowadzam mody
|
_________________ http://www.polskajazda.pl...WSK/175/87200,1 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-10-21, 10:56
|
|
|
Po pierwsze żaden moment obrotowy nie maleję. Moment obrotowy to siła * ramie.
Po drugie nie bezpiecznie odchudzać duże koło przeniesienia, bo jest to perfidny odlew i lubi sobie pękać. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-21, 11:53
|
|
|
hubertbaran, na pewno maksymalny moment będzie oddawany w innym zakresie obrotów i zmieni się jego wartość. Świetnym teoretykiem może nie jestem ale przetestowałem to w SHL-ce i odczułem wyraźnie zmianę w charakterystyce pracy silnika. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-10-21, 12:02
|
|
|
Wartość momentu nie uległa zmianie to koło działa jak jego magazyn ;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2010-10-21, 13:03
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | Wartość momentu nie uległa zmianie |
True, a wynika to jak napisał wyżej Hubert z definicji momentu obrotowego, który nie zależy od masy ciała do którego ten moment się przykłada.
hubertbaran napisał/a: | koło działa jak jego magazyn |
Można tak w uogólnieniu powiedzieć, ale chodzi tu o zwykłą bezwładność jaką posiada masa w układzie w którym działają siły. Jeżeli masa duża, bezwładność duża i trudniej taki element zatrzymać/rozpędzić. W ruchu posuwistym mówimy o pędzie jaki posiada element, czyli masa razy prędkość. W ruchu obrotowym mowa o momencie bezwładności, dla punktu opisanego wzorem masa razy promień od osi obrotu do kwadratu - i = mr2
Silnik o dużych masach wirujących będzie znacznie wolniej wytracał prędkość pod obciążeniem niż silnik maksymalnie odchudzony. Wydaje się przez to, że moment obrotowy silnika jest większy, ale silniki takie wkręcają się na obroty jak żółwie. Dobrym przykładem są stare ciągniki rolnicze |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-10-21, 19:45
|
|
|
Generalnie w jeździe użytkowej 250 nie potrzebuje lżejszego sprzęgła. Werpach jednak nie używa swojej Mz zgodnie z przeznaczeniem producenta więc wprowadził kilka zmian które pomagają mu w osiągnięciu charakteru silnika zgodnego z jego przeznaczeniem. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2010-10-21, 22:22
|
|
|
dziś zrobiłem stozek sprzęgła tak samo jak werpach tyle ze od strony docisku frezowałem , załozyłem do silnika i zeczywiści lepiej wchodzi na obroty przy zmianie na wyzszy bieg i szybciej z nich schodzi |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
|