Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-22, 23:39 |
Luz w główce ramy Trophy |
Autor |
Wiadomość |
_KrySTian1990
Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2011-05-01, 16:05 Luz w główce ramy Trophy
|
|
|
Ostatnio okazało się że mam luz w główce ramy. Motocykl przy większych prędkościach wężykuje, przy hamowaniu trzepie przodem. Próbowałem dokręcać tą śrubę na klucz hakowy ale nie bardzo chce iść. Od czego zacząć? Co z tym zrobić? |
_________________ Think. Feel. Drive.
MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56 |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-05-01, 16:07
|
|
|
Rozebrać i sprawdzić czy masz wszystkie kulki łożyska i czy bieżnia jest w porządku. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
_KrySTian1990
Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2011-05-02, 10:35
|
|
|
Górna bieżnia jest ok, ale dolna chyba wyszła ze swojego gniazda.
Dolna bieżnia powinna być wciśnięta "na ciasno" w ramę? Bo u mnie jest tak jak na zdjęciu:
|
_________________ Think. Feel. Drive.
MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56 |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-05-02, 20:49
|
|
|
coś masz nie w porządku, tak to nie powinno wyglądać. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
_KrySTian1990
Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2011-05-05, 11:40
|
|
|
Czyli najlepiej byłoby rozebrać cały motocykl do łysej ramy żeby nie masakrować lakieru, wbić to tak jak powinno być i poskręcać jak Bóg przykazał? |
_________________ Think. Feel. Drive.
MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56 |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-05-05, 17:47
|
|
|
_KrySTian1990 napisał/a: | Czyli najlepiej byłoby rozebrać cały motocykl do łysej ramy żeby nie masakrować lakieru, wbić to tak jak powinno być i poskręcać jak Bóg przykazał? | no widzisz, od razu tak trzeba było. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
_KrySTian1990
Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2011-05-05, 20:03
|
|
|
A bo sprawa wygląda tak że Trophy kupiłem w częściach i akurat rama z kierownicą była już poskładana "na gotowo". No ale gdybym ja to wtedy wiedział ; ) Heh. |
_________________ Think. Feel. Drive.
MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56 |
|
|
|
|
Kuba
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 39 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2011-05-17, 14:29
|
|
|
A może da się zastosować łożyska w główce ramy? Ktoś próbował? |
|
|
|
|
_KrySTian1990
Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2011-05-17, 15:01
|
|
|
Problem rozwiązałem, zastosowałem większe kulki w dolnej bieżni, z tych które miałem o średnicy 5mm na 7mm i dokręciłem dość dobrze wszystko. Luz wyczuwalny przedtem pod ręką znikł. Narazie jeździłem tylko po podwórku, nie było odczuwalnego tłuczenia przy pokonywaniu nierówności, a co do wężykowania to sprawdzę już na trasie w okolicach weekendu.
Łożyska.. Może się i da, ale po co rzeźbić skoro nie ma jeszcze takiej potrzeby? |
_________________ Think. Feel. Drive.
MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56 |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-05-18, 21:45
|
|
|
Witam. Iż sprawa jest dla mnie pilna i nikt nie odpisał w moim temacie. To wtrącę swoje 5 groszy, myśle że _KrySTian1990, , nie będzie zły Może tutaj uzyskam jakieś informacje.
Jakiś czas temu z tatą natknąłem się na mały problem. Mianowicie. Mam problem z bieżniami łożysk przedniego zawieszenia. W latach produkcji ES 250/0 i ES 250/1 zaszło wiele zmian w ramach i nie tylko. M.in w ułożyskowaniu sztycy zawieszenia. do 64r ES/0 bieżnie były średnicy zewnętrznej 53mm, a po 64r posiadały 65mm. Tych bieżni o średnicy zewnętrznej 65mm posiadam z 8-9sztuk. Niestety tych których potrzebuje nie mam, czyli tych o śr 65mm.
Gdyby ktoś miał na zbyciu dwie takie bieżnie, to proszę o wiadomość lub nr telefonu na PW to się odezwę.
Pozdrawiam
Poszukuję również:
-podnóżek kierowcy (lewa,prawa) do ES/0, stan bdb
-oraz te grube "bolce" do których przykręca się podnóżki oraz podnóżki centralne, w stanie bdb. |
_________________
|
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2019-04-14, 12:26
|
|
|
Witam panowie w mojej etz 250 pojawił się problem mianowicie jak odpalam Moto na postoju to strasznie nim trzepie lusterka się trzęsą kluczyki dzwonią Moto przesuwa się na stopkach,koło przednie się kręci od wibracji a podczas jazdy trzęsie tylko jak jadę wolniej wcześniej wymieniłem tuleje na wachaczu poduszkę pod silnikiem oraz uszy mocowania silnika, myślałem że już będzie dobrze a tu dalej to samo, został mi tylko przód motoru czy to mogą być łożyska kierownicy, już sam nie wiem.Prosze o radę.Pozrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-04-14, 13:28
|
|
|
Za mocno skręcona oś wahacza i twarda guma poduszki górnej. Mam to samo w swojej. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-04-14, 13:31
|
|
|
A dlaczego nie źle złożony wał? Choć wiadomo lepiej łapać się tego co na zewnątrz i łatwo wymienić, zweryfikować |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2019-04-14, 20:43
|
|
|
Witam guma jest napewno dobra sprawdzałem dwa razy i wachaczu też moim zdaniem przyczyna jest z przodu przy kierownicy.Pozdrawiam, |
_________________
|
|
|
|
|
slawek76
Zlotowicz
Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2019-04-14, 21:24
|
|
|
Skoro moto przesuwa się na nóżkach "na postoju" to jak to może być wahacz ?
Wg mnie drgania generuje silnik.
Czyli:
1. albo wał ma bicie.
2. albo źle ustawiony zapłon, ale to łatwo stwierdzić po łatwości odpalania.
3. albo nieszczelny tłumik powodujący, że silnik wpada w rezonans - ja tak miałem. Po uszczelnieniu nie ten motocykl, ale to nie były takie drgania, że sam przesuwał się na postoju. |
|
|
|
|
|