Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:35 |
Elektryka - brak ładowania - ETZ |
Autor |
Wiadomość |
młodymz
Motocykl: cbr F2
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 55 Skąd: Jastrzębie/śląsk
|
Wysłany: 2004-12-08, 17:59 Elektryka - brak ładowania - ETZ
|
|
|
cześć
no i kurna nie mam ładowania /kontrolka cały czas świeci; niezależnie od obrotów/
jak myslicie gdzie leży przyczyna takiego stanu rzeczy dodam tylko że kiedyś nie gasła tylko na wolnych obrotach ale po przegazówce gasła no ale teraz nic z tego. Może ktos mi pomóc |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-09-01, 20:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Budzik-WGR
Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 323 Skąd: z Grójca
|
Wysłany: 2004-12-08, 18:03
|
|
|
Temat juz byl wiec poszukaj!
A przyczyn jest wiele!
SZCZOTKI
WIRNIK
REGULATOR NAPIECIA
PROSTOWNIK
LUB JAKIS KABELEK SIE ODŁACZYŁ
Pozdro! |
_________________ BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
|
|
|
|
|
Krzych_Olsztyn
mod_team czas na Baghire
Motocykl: Supermoto
Wiek: 42 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: OLSZTYN city
|
Wysłany: 2004-12-08, 20:27
|
|
|
Ja miałem to samo u siebie w ETZ 250. Jajzęsciej to jest regulator alternatora. Sprawdz na klemach akumulatora jakie jest napiecie, ale pewnie będzie tylko malało, a powinno byc pod 14 Volt o ile pamietam . Ja wstawiłem sobie Elektroniczny regulator polski do dostanie w sklepach z czesciami do MZ i jest pieknie. Polecam. Mi tez gasła na wyzszych az potem cały czas sie świecić zaczeła, a motor bardziej zaczoł dymić.
Instrukcje podłączenia szukaj na forum, a jak byłby problem, to mam gdzieś na 100% to na komputerze, takze pomódz moge jak cos to wyslij mi na Prywatną Wiadomość , mam piękna instrukcję podłączenia tego Elektronicznego Polskiego regulatora
Powdzenia w kombinowaniu, ale najczesciej jest to własnie regulator, szczególnie jak jest taki stary jeszcze z uswojeniami itp szmelcem, wstaw Elegtroniczny i powinno byc git, tylko uważnie go podłaczaj
Pozdro Krzych |
_________________ "Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą"
FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 MZ 4 life |
|
|
|
|
Doman1978
Immortal...
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 45 Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 18 Skąd: Wawa - Śródmieście
|
Wysłany: 2004-12-08, 20:38
|
|
|
Podloaczenie elektronicznego zaplonu jest bardzo proste bo sa na nim takie same oznaczenia przewodow jak i w oryginalnym.podlacz wedlug numeracji a pozostale dwa ktore Ci zostana musisz polaczyc ze soba jak dobrze pamietam sa to plusy.Ja tak mam u siebie i jest wszystko ok.
Pozdrawiam Doman |
_________________ http://www.bikepics.com/members/doman1978/ |
|
|
|
|
Krzych_Olsztyn
mod_team czas na Baghire
Motocykl: Supermoto
Wiek: 42 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: OLSZTYN city
|
Wysłany: 2004-12-08, 22:11
|
|
|
Lepiej napisz do mnie na PW jak bedziesz miał to czarne pudełko w ręku to podesle instrukcję krok po kroku |
_________________ "Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą"
FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 MZ 4 life |
|
|
|
|
Miki1406
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 27 Wrz 2004 Posty: 182 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2004-12-09, 08:25
|
|
|
Bardzo często e ETZ siadają puszki z bezpiecznikami. Tam radzę najpierw zajrzeć. Niby wszystko wygląda OK ale jest lipa. Podłącz tam na krótko ALE TYLKO NA CZAS TESTU i zobacz czy ładuje |
|
|
|
|
tomcio
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2004 Posty: 258 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2004-12-10, 22:56
|
|
|
glupie pytanie : jest jakis szybszy sposob sprawdzania ladowania(np. miernikiem itp)niz wkladanie rozladowanego akumulatora?:> |
_________________ =>WITAM I O ZDROWIE TWOJEJ MZ PYTAM:-)<=
..::Remont MZ ciąg dalszy::..
==>MOJ PAMIETNICZEK<==
Po co pic i jezdzic jak mozna palic i latac ?:) |
|
|
|
|
Budzik-WGR
Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 323 Skąd: z Grójca
|
Wysłany: 2004-12-11, 12:10
|
|
|
Wystaryczy odpalic motor na dobrym akumulatorze dac troche gazu i wyciągnąc kabel ,,+,, od akumulatora z puszki bezpieczników! |
_________________ BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
|
|
|
|
|
tomcio
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2004 Posty: 258 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2004-12-11, 12:19
|
|
|
i co wtedy sie stanie?zganie jak jest zle naladowany?:>
[ Dodano: 2004-12-11, 12:19 ]
tzn jak jest zle ladowanie:) |
_________________ =>WITAM I O ZDROWIE TWOJEJ MZ PYTAM:-)<=
..::Remont MZ ciąg dalszy::..
==>MOJ PAMIETNICZEK<==
Po co pic i jezdzic jak mozna palic i latac ?:) |
|
|
|
|
Budzik-WGR
Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 323 Skąd: z Grójca
|
Wysłany: 2004-12-11, 12:38
|
|
|
Jak niema to zgasnie! |
_________________ BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
|
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2004-12-15, 16:29
|
|
|
siema ja mam inny problem .. od jakiegoś czasu nie mam ładowania na wolnych obrotach .. 1200 - 1500 jakoś tak .. ktoś zna moze przyczyne ? |
|
|
|
|
Budzik-WGR
Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 323 Skąd: z Grójca
|
Wysłany: 2004-12-15, 17:30
|
|
|
Ja tez od niedawna Nie mam :/ |
_________________ BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
|
|
|
|
|
Miki1406
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 27 Wrz 2004 Posty: 182 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2004-12-17, 10:26
|
|
|
To może być regulator... Ja mam 3 regulatory i na każdym trochę inaczej ładuje wybrałem najlepszy... |
|
|
|
|
Krzych_Olsztyn
mod_team czas na Baghire
Motocykl: Supermoto
Wiek: 42 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: OLSZTYN city
|
Wysłany: 2004-12-19, 23:48
|
|
|
hmmm tylko wyzej ładuje? hmmmmmm, albo szczotki dogorywają, ale to chyba watpliwe, Mysle ze jezeli masz Regulator taki stary, to moze byc to, bo mi tez siadał NA RATY ten mój jak jechałem było ok, czasem lampla zamrugała, ale jak sie zatrzymałem, na jałowym to tragedia, prawie cały czas sie paliła i przygasała tylko na ułamki sekund, po wymianie na nowy Elektroniczny Polski ELEGANCJA zero problemów ładowanie bajer, moto sprawne w 100% moja perła W najbliższym czasie ZDJĘCIA zapodam nowe Jak cos to mam Instrukcje wymiany starego regulatora, na ten Polski w czarnej plastikowej obudowie.
POZDRO |
_________________ "Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą"
FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 MZ 4 life |
|
|
|
|
Budzik-WGR
Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 323 Skąd: z Grójca
|
Wysłany: 2004-12-20, 19:05
|
|
|
Ile on Krzychu kosztuje? bo chyba i ja wymienie bo ten czasem jest dobrze a czesem na jałowym nie mam. |
_________________ BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
|
|
|
|
|
halaputek
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 10 Skąd: tarnowskie góry
|
Wysłany: 2004-12-28, 22:09 tez kupilem...
|
|
|
Veteranos napisał/a: | Ile on Krzychu kosztuje? bo chyba i ja wymienie bo ten czasem jest dobrze a czesem na jałowym nie mam. |
Mają w agmocie toto, 20 kilka zlotych, takie male gowno , duzo mniejsze od tej archaicznej puchy. Zamówiłem to na czuja ale widze ze sa dobre opinie o tym regulatorze. To cieszy.... |
|
|
|
|
tomy
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 51 Dołączył: 07 Lis 2004 Posty: 8 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 2004-12-29, 19:49
|
|
|
A u mnie zawiesiła się szczotka, co się tego G.... naszukałem, już myślałem o zmianie tego całego regulatora napięcia. Sugeruję też sprawdzić bezpiecznik, bo pierwszy (z lewej) jest tylko od napięcia wzbudzenia alternatora.
Czy mogę prosic o dokładny typ tego regulatora za 20 PLN (i w dziale których saamochodów go szukać) i jakiś konkretny opis podłączenia? Może sę kiedyś przykuszę na zamianę. |
|
|
|
|
Miki1406
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 27 Wrz 2004 Posty: 182 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2004-12-31, 22:07
|
|
|
Idziesz do motocyklowego i mówisz ładnie : "Pszem pani/pana poproszę taki wie pani regulator napięcia ładowania do ETZ elektroniczny" Ona powie : "Proszę kosztuje XXzł" I tu ważny moment musi kosztować tak 20-30zł bo inaczej coś może być nie tak jakiś inny może dawać... Chyba że da ci do niego instrukcje to tylko oblookaj czy od tego regulatora. Za pazuche i w nogi . Żartuje płacisz i masz |
|
|
|
|
tomcio
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2004 Posty: 258 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2005-01-07, 15:25
|
|
|
kurde ladowanie mi poszlo w mz;/ dzisiaj patrzylem i nie chodzi:( kurde posprawdzam przewody---boje sie ze to bedzie kolejna rzecz przy ktorej bede musial siedziec;/ |
_________________ =>WITAM I O ZDROWIE TWOJEJ MZ PYTAM:-)<=
..::Remont MZ ciąg dalszy::..
==>MOJ PAMIETNICZEK<==
Po co pic i jezdzic jak mozna palic i latac ?:) |
|
|
|
|
Krzych_Olsztyn
mod_team czas na Baghire
Motocykl: Supermoto
Wiek: 42 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: OLSZTYN city
|
Wysłany: 2005-01-07, 19:03
|
|
|
Jak ktos chce instrukcje dokładna podłączenia Regulatora elektronicznego to mam jak cos to moge zapodac tutaj zainteresowanym. Takie czarne pudełko z napisami wyciśnietymi w plastiku u mnie sprawuje sie b dobrze od samego poczatku. tez zanim kupiłem wszystko inne posprawszałem, ale było ok wiec stwierdziłem ze to bankowo regulator i trafiłem w 10 tke u nas w Olsztynie kosztował coś coło 30 zł zdziercy no ale. Polski to jest i sa na nim polskie napisy
Oto instrukcja która tu wklejam, a nie pisze od nowa, wiec bankowo jest tak samo jak ja podłączałem i uwaznie czytajac, napewno będzie dobrze i nic sie spalic nie powinno.
Oto ona:
Wymiana regulatora mechanicznego na elektroniczny 3-stykowy - zdjąć przewód z akumulatora (ja wyjalem wszystkie bezpieczniki) - przed zdemontowaniem starego regulatora zdjąć końcówkę przewodu czerwono-żółtego z zacisku "D+". Z zacisku 51 zdjąć przewód czerwony i znaleźć miejsce, do którego podłączony jest drugi jego koniec, zdjąć go także, a na jego miejsce nasunąć przewód czerwono-żółty, zdjęty z "D+". Odcinek czerwonego przewodu jest przy tym regulatorze niepotrzebny.
Kolejne przewody zdejmować z zacisków starego regulatora i nasuwać na zaciski nowego: brązowy "D-" (masa), zielono-niebieski "DF" (wzbudzenia) oraz podwójny zielono-czerwony "61".
Teraz mozesz zdemontować stary regulator i na jego miejsce założyć nowy z podłączonymi przewodami.
No i zostaje uruchomić silnik. Po dodaniu gazu kontrolka ładowania powinna zgasnąć...
U mnie wszystko zrobilem wg. opisu i po odpaleniu kontrolka zgasla. Nie zauwazylem zadnej negatywnej roznicy w jego pracy, a wydaje mi sie, ze swiatlo swieci mocniej.
Pozdrawiam |
_________________ "Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą"
FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 MZ 4 life |
|
|
|
|
|