TUNINGOWE świece NGK do MZ Czy to cos da ??? |
Autor |
Wiadomość |
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2006-03-26, 16:57 TUNINGOWE świece NGK do MZ Czy to cos da ???
|
|
|
Witam sprawdzie ta aukcje http://www.allegro.pl/ite...etz_simson.html (puki jest) czy taka swieca cos rzeczywiscie daje czy rozni sie minimalnie od takiej zwykłąj ?? A moze juz ktos wyprobował ?? |
|
|
|
|
chudy
Zlotowicz
Motocykl: SUZUKI TL1000s
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sie 2004 Posty: 250 Skąd: ozorków
|
Wysłany: 2006-03-26, 16:59
|
|
|
jedyna zaleta jest to ze wytrzyma dłużej niz zwykle swiece ale o wzroscie mocy to nie ma co marzyc ;/ |
_________________ SUZUKI TL1000s loud pipes save lives |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-26, 17:01
|
|
|
długi gwint swiadczy o tym że śwoieca jest za ciepła;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
dawid482
Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 265 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-03-26, 17:43
|
|
|
Te świece to pic na wodę-jedyna zaleta tego to właśnie to że dłużej wytrzyma i może iskra będzie nieco lepsza ale moc na pewno nie wzrośnie. |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-26, 18:19
|
|
|
napewno taka swieca bedzie bardziej zywotna,i lepsza iskra ciagnie za soba lepsze spalanie mieszanki zakladajac ze wszytsko inne jest dobzre zgrane,ale wzrost mocy bedzie znikomy i raczej nieodczowalny,za to roznice mozna bedzie zauwazyc jesli chodzi o kulture pracy.hubertbaran, co ty wygadujesz za głupoty,swiece posiadaja krotkie i długie gwinty wyłacznie z przyczyn czysto technicznych,i w MZ swieca z długim gwintem to bzdura,sa silniki ktorych głowice sa rozbudowane na tyle ze zastosowanie swiecy z krotkim gwintem jest niemozliwe to wszytsko.
[ Dodano: 2006-03-26, 18:25 ]
platynowa swieca powinna miec oznaczenie B8HVX,a irydowa swieca BR8HIX,ale napewno nie z długim gwintem...sa to odpowiedniki zwykłej NGK B8HS,wszytsko jest na stonie NGK |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-26, 18:45
|
|
|
długich gwintów o takiej średnicy niestosuje sie do motocykli;] Nie osiągną ony nigdy takiej ciepłoty jak krutko gwintowe;]
Co do tych świec to niewarto;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-03-26, 19:04
|
|
|
A to nie są świece do samochodów czasem ? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-26, 19:05
|
|
|
osiagna cipełote ale w odpowiednich warunkach,ktorych w MZ nie ma napewno,popierwsze swieca bedzie zbyt głeboko wchodziła w komore spalania,pozatym zwiekszy sie stopien sprezania,moj koles wkrecił sobie do jawy z długim gwintem to elektroda sie stopiła,mozna dac tulejke pod gwint ale watpliwe skutki...lepiej nic niekombinowac,i wkrecic taka swiece jaka ma byc,a napewno ma byc z gwintem krotkim w MZ |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
Wysłany: 2006-03-26, 22:23
|
|
|
zawsze można dać 3 podkładki i już będzie ładnie. wiem że takie świece w autach to może poprawiają kulturę pracy, wątpie by zwiększało stanowczo moc, podobnie jest w moto. moi zdaniem to zbędny wydatek.
[quote="SOVIETVW"]swiece posiadaja krotkie i długie gwinty wyłacznie z przyczyn czysto technicznych[/quote] dokładnie, przecież do kosiarek są o połowe krótsze niż w mz, ale im dłuższy gwint tym lepsza szczelność i lepsze trzymanie. ja musze teraz w swojej mz stosować z długim gwintem gdyż miałem wstawianą tulejkę i z krótkim była za bardzo schowana, a długi z dwoma podkładkami jest w sam raz |
_________________ http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/ |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-26, 22:59
|
|
|
no jedynie takie wypadki usprawiedliwiaja zastosowanie swiecy z długim gwintem,albo jesli zmusza nas do tego zycie,to jak Radko, mowi kilka podkladek i tez pojedzie,ale to rozwiazanie awaryjne...no i jak Allu, słusznie zauwazył to swieczki z gługimi gwintami sa stosowane raczej w autach,z krotkim tez sie spotyka,ale generalnie 90% aut ma swieczki z długim gwintem,w nowszych moto a szxczegulnie w japoncach scigawach itd to tez chyba raczej z długim gwintem przewazaja,ale reki se uciac nie dam,za to te z allegro to niech sobie ten typ wkreci ale w D***,pewnie dostal od kogos kilka swiec i udaje ze sie na tym zna,gdyby handlowal swiecami to wiedził by o tym ze do MZ i moto tej klasy stosuje sie swieczki z krotkim gwintem |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-03-26, 23:10
|
|
|
platynowe świece sa bardzo żywotne i podobno dobre ale za tą cene możesz kupić 4 zwykłe NGK albo spróbować z kilku elektrodowymi |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-27, 00:10
|
|
|
cos nieotwiera sie ta aukcja juz,podejrzane wogule,ale jesli on wolał 48zł jesli dobzre pamietam za jedna swiece to umnie B8HS normalna kosztuje 9 zł wiec mam 5 szt, ,nie wiec nie wiem czy oplaca sie to kupowac,no chyba ze platynowe maja 6 korotnie wyzsza zywotnosc :D |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-03-27, 04:03
|
|
|
Jak już rozbrzmiała rozmowa na temat dlugości gwintu to potwierdzam że to tylko względy techniczne. Jeśli ktoś wkręci taką świece np. do MZ czy simsona to może być spadek mocy a nie wzrost, bo zmieni się punkt iskry w cylindrze. Jak wiadomo mieszanka nie zapala sie w niesk. krótkim czasie i miejsce zapłony jest tak obliczone zeby płomień ogarniał komore jak najlepiej jak ktoś cos pokombinuje to pogorszy parametry jedynie. A po drugie nie wiem jak w MZ bo nie testowałem ale w komarze jak sie wkręci długą świece to tłok klepie o elektrode. Co do ciepłoty świecy, to nie decyduje długość gwintu, a wysokość elektrody ponad powierzchnie świecy (tam gdzie gwint). Jeżeli bedzie inna to też lipa, może się silnik grzać jakby w piekarniku był. Dłuższa żywotność bardzo możliwe, ale popatrzcie dokładnie na końcówke elektrody wygląda jakby ją szlifierką potraktował i do tega taka cena . A tak ogólnie to co ma iskra do mocy, jak jest dobry zapłon i pewna iskra (nie wypadają zapłony) to ma być. To samo było na temat świec wieloelektrodowych- " przy zapłonie na świecy przeskakuje 2, 3 iskry co gwarantuje lepsze zapaleni mieszanki". Ta niech ten ktoś zobaczy sobie do książki z fizyki że ładunek (iskra) przeskakuje tam gdzie jest najbliżej. Sorry odszedłem od tematy. Wg mnie lipa szkoda kasy, kit i nic więcej, nabijanie w butelke. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-27, 13:17
|
|
|
w japoniach stosuje sie długi gwint, ale mniejszej średnicy;) w Samochodach stosuje sie raczej świece ciepłe;] świece zimne sa stosowane sporadycznie;] Dlaczego długi gwint jest ciepły? Odpowieć prozaiczna większy kawał metalu;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
Wysłany: 2006-03-27, 13:33
|
|
|
jasne, też zuważyłem tą końcuwke elektrody, jakby spiłowana była. ja po paru kilometrach napisze jak się sprawuje świeca z długim gwintem bo innej nie mam możliwości założyć, chyba że nowa głowica. w mz nawet gdy wkręci się taką świece bez podkładki nie będzie stukać o tłok, sprawdzałem, jest spory zapas. u mnie gdy dałem dwie podkładki punkt iskry może przesunął się o milimetr, może nie. ale myśle że jest dobrze i planuje zakupić świece 3 elektrodową |
_________________ http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/ |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-27, 14:46
|
|
|
już pisałem o świecach 3 elektrodowych nic dobrego w 2T;]
Co do zepsutej głowicy.... to naprawa kosztujeod 10 do 30zł;] Wkręca sie taka tuleje;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-03-27, 15:15
|
|
|
Albo dobry tokarz i też zrobi po znajomości, tylko trzeba wiedzieć jak. Co do wieloelektrodówek świec to z tego co słyszałem to potrzeba więcej enegrii aby uzyskać iskrę, jest mocniejsza ale kosztem większego zżerania prądu, czego w ETZ nie ma za wiele. Ja bym tam nie kombinował. Jak kupiłem moto była jakas NGK gorąca ale coś było nie tak kupiłem Izolator zalecany to MZ251 i jest spoko, jak coś to można opiłować elektrode tą zagiętą tak aby była okrągła z każdej strony. Brak kantów- nie zbiera się nagar. ALe jak dobrze wszystko ustawione to jest ceglasta czy tak czy siak. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2006-03-27, 16:49
|
|
|
Jedno mnie tylko zastanawia... Po co te dywagacje na temat długich gwintów... Czytaliście aukcje dokładnie? Świeca którą koleś sprzedaje ma krótki gwint!!! Zdjęcie ma tylko pokazać jak wygląda elektroda... NIE WKRĘCAJCIE DO ETEK ŚWIEC Z DŁUGIMI GWINTAMI!!! |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
|