» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło cały czas ciągnie ETZ250
Autor Wiadomość
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2009-10-21, 12:38   

hubertbaran napisał/a:
Na to wychodzi, chociaz do kocna tego nie rozumiem. Na rynku musza być dostepne 2 rodzaje zamienników.


gdy są zbyt grube tarcze to (objawia się to szczeliną zbyt dużą na rysunku ma 3.5 mm) to wtedy następuje odciągniecie aluminiowej gwiazdy w kierunku obudowy sprzęgła poprzez łączniki.
Jak zrozumiesz zasadę działania sprzęgła w MZ to w przypadku naciśnięcia klamki aluminiowa gwiazda poprzez 6 łączników naciska tym razem metalowy krzyżak - wtedy tarcze nie są ściskane razem i następuje wysprzęglenie.
W przypadku wysprzęglenia szczelina ta zwiększa się o tyle ile wysuwa się ramię docisku z oprawy sprzęgła. Jeżeli wstępnie szczelina jest zbyt duża (te 3.5 mm) to metalowy krzyżak poprzez te 6 łączników zbyt głęboko "wciąga" aluminiowy krzyżak sprzęgła powodując zmniejszenie odległości obudowy sprzęgła i aluminiowego krzyżaka, co skutkuje twardą klamką i ciągnięciem sprzęgła bo nie następuje już dalsze zwiększenie szczeliny a co za tym idzie tarcze są dalej ściśnięte.


Wyjaśniłem o co chodzi?
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-10-21, 14:50   

Wiem o co biega ale powiedz mi jak tarcze zagrube w sumie o 0,1mm moga powodować taka wielka szczeline;] Czy teraz rozumiesz o co biega ?
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2009-10-22, 08:33   

miałem ostatnio też taki przypadek każda z tarcz była grubsza od oryginału o ponad 0.3 mm mnożąc to razy 6 to daje 2 mm jest mniej skoku sprzęgła i to jest problem.
musisz zebrać każdą tarczę żeby szczelina miała ok 1.5 mm i wtedy wszystko hula.

[ Dodano: 2009-10-22, 08:34 ]
zresztą zakładający temat to zrobił-pomogło!
_________________

 
 
     
lisek508 
XThunderCatX


Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-22, 19:19   

mczmok, Dokładnie tak jak mówiłeś, sprzęgło jest idealne! :)
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2012-06-13, 15:13   

:faja: Odkopuję
Sprzęgło w TSce 4 biegowej. Tarcze wymienione i zeszlifowane do 3mm a "zęby" przejechane pilnikiem i gładko chodzą po zabieraku., założone nowe sprężyny. Przerwa w miejscu gdzie sprawdzamy czy tarcze są w dobrym stanie 1,5mm. Dystanse pod gwiazdę (czy jak to się tam nazywa) są założone, ich grubość to około 1,2mm.
Klamka nie jest twarda, a mimo to na postoju przy próbie wrzucenia biegu słychać zgrzytania. Na zimnym silniku jest jeszcze znośnie, ale na ciepłym już nie. Odziwo, na postoju nie ma problemu z wyrzuceniem biegu na luz.
Regulacja nic mi nie daję, jakieś pomysły?
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-06-22, 02:07   

Zalej gęstrzyn olejem ;]
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-06-22, 08:15   

chyba żadszym, ciućku :]
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-06-22, 11:53   

saska, Pijany po koronie byłem. Wybacz :torba": :cool:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-06-22, 11:55   

Reich napisał/a:
Regulacja nic mi nie daję, jakieś pomysły?

Zbyt mały luz zabieraka

[ Dodano: 2012-06-22, 11:58 ]
saska251 napisał/a:
chyba żadszym, ciućku

Przy prawidłowo wyregulowanym sprzęgle niezależnie czy jeździsz na hipolu czy silnikowym sprzęgło chodzi identycznie.
Błąd w składaniu !
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-06-23, 02:10   

mczmok napisał/a:
Przy prawidłowo wyregulowanym sprzęgle niezależnie czy jeździsz na hipolu czy silnikowym sprzęgło chodzi identycznie.


Powiem więcej - niezależnie, czy olej jest w skrzyni czy go nie ma :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-06-24, 09:43   

kosior30 napisał/a:
Powiem więcej - niezależnie, czy olej jest w skrzyni czy go nie ma

A-tego to nie testowałem....
_________________

 
 
     
Gefrajter 
NISZCZYCIEL POLDKÓW


Motocykl: ETZ 250/A military
Wiek: 57
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: Sławno
Wysłany: 2012-06-25, 07:24   

Może masz tanią chińską linke sprzegła i wrzyna się w pancerz -nie odbija.
Mialem tak dostawałem k................. jak się zerwala założyłem awaryjnie starą orginalną i sprzęgło nagle zaczęło chodzić super.
_________________
Moje motocykle
CZ350
Jawa 350 Delux
ETZ 250A [ niestety tylko replika ]
Kawasaki KLE 500
------------------------------------------------------
LEPIEJ SIEDEM RAZY Z KRÓLEWNĄ ŚNIEŻKĄ NIŻ RAZ Z SIEDMIOMA KRASNOLUDKAMI.
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-09-27, 21:22   

Up bawiłem sie dzis przy sprzegle i zauwazyłem ze mam wgniecenia na wiencu zebatym sprzegła (obudowa przekładek metalowych) ale znalazlem inny w idealnym stanie ,
2 sprawa zabieraka 2 niestety nie mam , a na tym co jest sa widoczne małe odgniecenia od tarcz sprzegła - pasuje to jakos wyrównać aby tarcze chodziły bez zacieć - tylko czym???
Jest jakis specjalny pilnik?

kupilem tez tajwanskie tarcze - mierzyłem zwykła suwmiarka i maja jakies 3.2 -3.4 mm grubosci - ale szczelina co u kolegi miała 3.5 mm , u mnie teraz ma ok. 2 -.2.2 mm
czy to jest dobra szczelina ????

Poprzednio na starych tarczach szczelina była ok 1mm - sprzegło ciagneło i do tego na wyzszych obrotach sie uslizgiwało.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
mocher 


Motocykl: MZ ETZ 250; SHL M11W
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Komarów
Wysłany: 2012-09-27, 21:50   

jak mówisz że za mały luz masz to ja bym wstawił jeszcze jedną tarcze nawet starą i powinno być OK, a co do ślizgania na większych obr może stożek ci obracało a nie tarcze się ślizgały,a co do ciągnącego sprzęgła to może miałeś źle ustawioną tzw. beczkę
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/45754
 
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2012-09-27, 22:45   

Dodek napisał/a:
Jest jakis specjalny pilnik?

Specjalnego może nie ma ale możesz użyć "iglaków".
Dodek napisał/a:
u mnie teraz ma ok. 2 -.2.2 mm

Zeszlifuj tarcze cierne do książkowego wymiaru (3mm). Luz w szczelinie musi mieć 1,5-1mm. Jeśli będzie większy to sprzęgło może ocierać o koło Z64 a jeżeli będzie mniejszy to sprzęgło nie będzie wysprzęglać (będzie ciągnąć).
mocher napisał/a:
jak mówisz że za mały luz masz to ja bym wstawił jeszcze jedną tarcze nawet starą i powinno być OK

:cool3:
mocher napisał/a:
a co do ślizgania na większych obr może stożek ci obracało a nie tarcze się ślizgały

Tu możesz mieć rację.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-09-27, 22:53   

wydaje mi sie ze sprzegło ciągneło - bo sie przekładki blokowały na krzywej powierzchni w obudowie sprzegła to raz , a 2 na na tym samym wypuscie w zabieraku blokowało tez tarcze i całosc nie chciało za bardzo wysprzeglic .
a ze sie slizgalo to wina moja bo zalozylem na probe stare tarcze i sprezyny na ktorych wysluzona 250 jeździla i sie nie slizgalo nic, na zdrowiuskiej 300 od zadmiaru mocy zaczeło sie lekko slizgac - ale tylko na wysokich obr rzedu 6000

jc przeszlifuje te tarcze i zaloze na próbe
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-09-28, 00:21   

Można założyć nieco grubsze tarcze cierne pod warunkiem, że przekładki są nieco cieńsze. Producent opisuje grubość przekładek jako 1,5mm z tolerancją -0,1. Tarcze cierne mają mieć 3,0mm +/- 0,1mm. U mnie np wszystkie przekładki mają 1,4mm, zaś tarcze cierne ok. 3,0mm, niektóre nawet deczko poniżej. Jak łatwo policzyć całość "pakietu" tarcz nie może przekroczyć 21,5mm. Możesz "zyskać" na cieńszych przekładkach, jak również tarczach ciernych.

Mi się też uślizgiwało sprzęgło po rozgrzaniu - pomogło założenie dwóch grubszych tarcz i - trochę prymitywne i "na krótką metę", ale musiałem mieć pewność, że spali laka u Intra :D - rozciągnięcie sprężynek. Oczywiście one siadły z powrotem prawie do wcześniejszego wymiaru, jednak to "prawie" oraz grubsze tarcze sprawiły, że nacisk sprężynek się zwiększył wystarczająco.

Docelowo planuję dać sprężynki do regeneracji - czyli odpuszczenie, rozciągnięcie do wymiaru nominalnego i ponowne zahartowanie. Kiedyś ojciec sprężyny zawieszenia tylnego w escorcie w ten sposób regenerował i nie było zastrzeżeń do efektów. Mam ze 3 komplety tego, więc porobię sobie zapasy ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-09-28, 00:37   

kosior30, sprezynki kupilem nowe- wiec nie są nic wygniecione.

ps mozna by je prymitywnie zahartować np na kuchence gazowej - rozgrzewając , a potem do oleju? Ew jak robił to twój starszy ?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-09-28, 11:18   

Nie mój ojciec to robił, tylko zakład, który się tym trudni profesjonalnie :) Nie wiem, czy z takimi "gówienkami" będzie im się chciało bawić, no ale zadzwonić i spytać nie zaszkodzi.

Co do kuchenki, to absolutnie nie. Sprężyna to nie wiertło, ona cały czas "pracuje" i musi przejść proces hartowania perfekcyjnie, nie "na oko" - inaczej pęknie.

Tych nowych się właśnie obawiam. Serwisówka ETZ jest na tyle dobra, że podaje dokładnie długości sprężynek, oraz długość jej pod wstępnym obciążeniem (które również jest podane). Można więc dokładnie sprawdzić efekty takiej regeneracji - również i nowe można sprawdzić, ale na tyle już przestałem ufać chinolom, że nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto tylko po to, żeby sobie potestować nowy wyrób...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-09-28, 15:52   

Przegladając katalog czesci do etz odkrrylem ze nie mam podkładki sprezystej rozmiaru 14 (TGL- 0137) która to orginalnie znajdowała sie pomiedzy łozyskiem tulei wyscikowej sprzegla a nakretką obrotomierza (na wale) - miała ona pewno niedopuszczać do przypadkowego odkrecenia sie ww. nakretki i spadniecia stożka.



Z pomocą przyszyszła hurtownia z czesciami do traktorów gdzie przegladając spisy przypadkowo natrafiłem na idealnnie pasującą podkładke falistą rozmiaru 14.
Dana podkładka jest to podkladka dżwigienki zaworowej ursus c360 i kosztuje 0.85 zł

Materiałowo jest wykonana prawie tak jak ta p. falista siedziąca pomiedzy p oporową a stozkiem. Zrobiona jest ze stali sprezynującej - w palcach nie idzie jej wygiąć.

wyglada tak :




_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 13