Przesunięty przez: motomaciey 2012-08-14, 19:29 |
Trzymanie na sprzęgle pytanie czysto teoretyczne |
Autor |
Wiadomość |
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2012-08-16, 21:49
|
|
|
Sama gwiazda była z trwałego materiału wykonana. Między innymi te łożysko bylo z 3 cześci. Nie wiem jak to nazwać dokładnie. Te łożysko jest niezniszczalne. Natomiast w alu gwieździe zastosowano zwykle łożysko. Które wysprzęgla sprzegło po przez wewnętrzną bieżnie Łapy wyciskowe z gwintem o dużym skoku też są różne, do kazdego typu gwiazdy i łozyska Masz Tropika i etz to sobie porównaj oba elementy:-) |
_________________
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-08-16, 22:30
|
|
|
Jeżak, pierniczysz głupoty , akutat zeliwna gwiazda była w tsie też. Jeżak napisał/a: | Między innymi te łożysko bylo z 3 cześci. | to łozysko oporowe i potwierdzam u mnie jeźdze na oryginale
nastepnie powiedz mi kolego czy w etz było inne lozysko oporowe w alu gwiedzie,,,
http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 a co to jest i do czego ??????? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7507 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-08-16, 22:37
|
|
|
Jeżak napisał/a: | Przy dużych obrotach silnika i gdy przepustnica jest domknięta to zbyt mało paliwa się dostaje, a co za tym idzie mniej oleju. W skrzyni korbowej nastepuje mniejsze/słabsze smarowanie. |
Ja mówię o prawdziwym i prawidłowym hamowaniu silnikiem, a nie zamknięciu manetki i toczeniu się setki metrów w oczekiwaniu, jak prędkość spadnie np do 30km/h. A nawet wtedy wystarczy zaciągnąć na chwilę ssanie i już wał i tłok dostaje dodatkowy olej. Jeździć trzeba z głową i wtedy wszystko można robić bez większych szkód. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2012-08-17, 21:17
|
|
|
Dodek napisał/a: | Jeżak, pierniczysz głupoty , akutat zeliwna gwiazda była w tsie też. | W pierwszych TSkach 4 biegowych. W piątkach tego już nie było!
To że jakiś sprzedawca napisal, ze od ETZ to nie znaczy, że on wie wszystko co od czego jest...pomyśl troche! Jeśli tak dogłębnie wczytujesz się w opisy to tylko pozazdrościć wydanych pieniędzy na nieprawidłowe cześci.
Kolega Zuh, dobrze pokazał, takie łożysko było a w alu.
Dodek, badź dobry i wciśnij te łożysko (z 3 części) do alu |
_________________
|
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2012-08-17, 22:37
|
|
|
Pod linkiem nie ma fotki. |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-08-18, 22:35
|
|
|
W ETZ i 5 biegowych TS'ach było zwykłe kulkowe 16005 pracujące jako oporowe, natomiast we wcześniejszych było typowe oporowe 51106. Oba mają średnicę zewnętrzną 47, więc tutaj nie ma wielkich przeszkód Różni się średnica wew 25/30 oraz szerokość 8/11.
Moim zdaniem ogólna trwałość poprawnie złożonych sprzęgieł w MZ'tach nawet przy katorżniczym ich traktowaniu jest większa, niż trwałość międzynaprawcza silnika. Ogólnie jak by wynikało z obserwacji i tekstów w różniej literaturze, trwałość poprawnie używanych sprzęgieł jest większa niż trwałość całego silnika wliczając w to wszystkie kolejne remonty...
Tak więc nie ma stresu, te maszyny nie są z plasteliny |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Volto12
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 30 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2012-08-21, 17:07
|
|
|
A zastanawiał się ktoś jak na sprzęgło działa jazda z górki na wysprzęglonym silniku ? |
_________________ MZ ETZ 150
Motór nie umiera nigdy , Motór jest wieczny ! |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7507 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-08-21, 21:51
|
|
|
Wtedy najbardziej po dupie dostaje łożysko igiełkowe pod zabierakiem oraz tarcze i przekładki. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|