ES 250/1 / 250/2 / TS 250 - przełożenia skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-19, 16:53 ES 250/1 / 250/2 / TS 250 - przełożenia skrzyni biegów
|
|
|
Na chwilę obecną nie mam możliwości sciągnięcia serwisówki. Jakie są przełożenia w czterobiegowej 250-tce na poszczególnych biegach ? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-01-19, 17:02
|
|
|
W załączniku |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-19, 17:28
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie: przełożenia skrzyń 250-tek w Jaskółkach, Trophy i TS-kach różnią się między sobą ? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-01-19, 17:41
|
|
|
Słyszałem ale tylko słyszałem że w ES 250 są troszkę inne, najlepiej jak potwierdzi ktoś kto ma serwisówkę. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 393 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2014-01-19, 18:29
|
|
|
Dane dla ES 175/1, ES 250/1, ES 300: |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-01-19, 18:51
|
|
|
Różnica jest jak widać w 2 biegu. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-19, 19:24
|
|
|
Jeszcze fajnie by było gdyby ktoś podał ile zębów mają koła drugiego biegu i jaka jest różnica w skrzyni od Trophy |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2014-01-20, 00:12
|
|
|
A to dorzucę jeszcze od siebie że w serwisówce do es250/1 napisane iż należy zwrócić uwage na ilość zębów koła IV biegu. W starszych skrzyniach było 26 zębow, w nowszych 25
rastuch, ee tam od razu silnik rozbebeszać żeby zęby liczyć. W załączniku wycinek z serwisówki po rumuńsku z 1957. |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 393 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2015-12-12, 15:07
|
|
|
Odkopię nieco temat gdyż nadziałem się na duży błąd w popularnej serwsówce ES 175/1, 250/1, 300. Na schemacie skrzyni podane są błędne dane o ilości zębów dla kół: stałego 2B i przesuwki 1/3B.... piszą że koło stałe 2B wino być 15z lecz jest 19z, koło przesuwne 1/3B jakieś zmyślone 28Z ...takie nie istnieje, za to występowały dwa inne ...31z oraz 27z.
Prawidłowo:
19z/31z - 1,63:1 - ES 250 /0 /1 /2... możliwe, że między wczesnym a późniejszym Trophy (1969?) ...wedle nr. silnika co rastuch, wrzucił wyżej
15z/27z - 1,8:1 - ES 250 /2 (1969?) /ETS /TS
Na problem wlazłem próbując wmontować nowe koło do silnika wcześniejszego Trophy i już na mostku nie chciało grać. Dopiero serwisówka do późniejszego Trophy z 1969r. prostuje sprawę. Większe koła poza ilością i grubością zębów w zasadzie się nie różnią, ale mniejsze to już zupełnie co innego. Stare koła 19z mają wadliwą konstrukcję i już na starcie mogły tracić całe kawałki materiału. Obróbka tego bardzo pracochłonna, czasem efekt ciężko przewidzieć, więc jeśli wymieniać to lepiej pomyśleć o wymianie zestawu na nowszy, lecz do poprawki dojdą dodatkowe powierzchnie sprzęgieł kłowych biegów 1 i 3. Nowsze 15z ma mocno usprawnioną budowę i wytrzyma znacznie większy przebieg.
|
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
|