ETZ 250 - instrukcja regulacji tylnego hamulca ? |
Autor |
Wiadomość |
TheMaciej
Znów się urwało
Motocykl: MZ ETZ 250 + URAL
Wiek: 36 Dołączył: 23 Paź 2013 Posty: 64 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2014-03-11, 08:26 ETZ 250 - instrukcja regulacji tylnego hamulca ?
|
|
|
Witam,
Czy ktoś z bardziej doświadczonych kolegów podał by mi kolejność w jakiej ustawiamy tylny hamulec ? Tylne koło jest zmontowane a pręt i małe ramie między prętem a dzwignią hamulca leżą na ziemi.
Sprawa jest o tyle kiepska że próbowałem samemu z pomocą materiałów z forum / książek ale nie ogarnąłem jak mam połączyć ze sobą sprężynę dzwignię hamulca i to małe ramie co na wielowpust wchodzi żeby wszystko było poprawnie, a boje się że jak coś źle zmontuje to się o tym dowiem dość gwałtownie |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
TheMaciej
Znów się urwało
Motocykl: MZ ETZ 250 + URAL
Wiek: 36 Dołączył: 23 Paź 2013 Posty: 64 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2014-03-12, 15:47
|
|
|
Tak to wstępnie zamontowałem:
Z innej strony - tu widać że gdy dzwignia jest oparta o stopkę to z drugiej strony na wielowpuście dzwignia sterczy pionowo:
Z tyłu:
Od dołu mocowanie do ramy:
I nowy pręt:
Zerkniecie czy to jest wszystko ok na razie ?
(zjem obiad i lecę dalej próbować bo pogoda idealna) |
|
|
|
|
TheMaciej
Znów się urwało
Motocykl: MZ ETZ 250 + URAL
Wiek: 36 Dołączył: 23 Paź 2013 Posty: 64 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2014-03-13, 06:34
|
|
|
Cofnąłem tę dzwigienkę na wielowpuście o jakieś 30 stopni w stronę zadu i jakoś się to poskręcało... Teraz tylko jakoś "skrócić" skok hamulca żebym nie musiał prawie do ziemi dzwigni wciskać i pokombinować jak dzwignię utwardzić bo trochę słabo lata jak na mój gust...
Spróbuję po robocie oddać trochę na śrubie na pręcie a odrobić to przesuwając na wielowpuście żeby mocniej sprężyna trzymała... zobaczymy ile się da dociągnąć zanim hamulec zacznie trzeć |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-03-13, 12:37
|
|
|
Wyreguluj nakrętką na pręcie luz jałowy - wtedy skok powinien się skrócić. Jeśli dalej jest zbyt duży oznaczać to może wytarty (zaokrąglony) rozpierak szczęk hamulcowych. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|