» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
ETZ 250 - instrukcja regulacji tylnego hamulca ?
Autor Wiadomość
TheMaciej 
Znów się urwało

Motocykl: MZ ETZ 250 + URAL
Wiek: 36
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 64
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-03-11, 08:26   ETZ 250 - instrukcja regulacji tylnego hamulca ?

Witam,

Czy ktoś z bardziej doświadczonych kolegów podał by mi kolejność w jakiej ustawiamy tylny hamulec ? Tylne koło jest zmontowane a pręt i małe ramie między prętem a dzwignią hamulca leżą na ziemi.

Sprawa jest o tyle kiepska że próbowałem samemu z pomocą materiałów z forum / książek ale nie ogarnąłem jak mam połączyć ze sobą sprężynę dzwignię hamulca i to małe ramie co na wielowpust wchodzi żeby wszystko było poprawnie, a boje się że jak coś źle zmontuje to się o tym dowiem dość gwałtownie ;)
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 10:00   

Zrób zdjęcia.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
TheMaciej 
Znów się urwało

Motocykl: MZ ETZ 250 + URAL
Wiek: 36
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 64
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-03-12, 15:47   

Tak to wstępnie zamontowałem:


Z innej strony - tu widać że gdy dzwignia jest oparta o stopkę to z drugiej strony na wielowpuście dzwignia sterczy pionowo:


Z tyłu:


Od dołu mocowanie do ramy:


I nowy pręt:



Zerkniecie czy to jest wszystko ok na razie ?
(zjem obiad i lecę dalej próbować bo pogoda idealna)
 
 
     
TheMaciej 
Znów się urwało

Motocykl: MZ ETZ 250 + URAL
Wiek: 36
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 64
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-03-13, 06:34   

Cofnąłem tę dzwigienkę na wielowpuście o jakieś 30 stopni w stronę zadu i jakoś się to poskręcało... Teraz tylko jakoś "skrócić" skok hamulca żebym nie musiał prawie do ziemi dzwigni wciskać i pokombinować jak dzwignię utwardzić bo trochę słabo lata jak na mój gust...

Spróbuję po robocie oddać trochę na śrubie na pręcie a odrobić to przesuwając na wielowpuście żeby mocniej sprężyna trzymała... zobaczymy ile się da dociągnąć zanim hamulec zacznie trzeć
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-13, 12:37   

Wyreguluj nakrętką na pręcie luz jałowy - wtedy skok powinien się skrócić. Jeśli dalej jest zbyt duży oznaczać to może wytarty (zaokrąglony) rozpierak szczęk hamulcowych.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14