Przepustnica 250 / 251 |
Autor |
Wiadomość |
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2011-11-06, 22:15
|
|
|
hecktor2, możesz to w prosty sposób sprawdzić: zmontuj wszystko tak jak ma być w moto iglica w przepustnicy i zaczepiona linka, jeżeli możesz zmienić położenie iglicy z linką zaczepioną to masz komplet z 30n3-1 jak nie to z 30n2-x |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2011-11-07, 10:06
|
|
|
Sprawa z przepustnicą wygląda bardzo banalnie i nie trzeba być super obcykanym w temacie zeby je odróżnić. Gaźnik 30N2-5 ma wolne obroty regulowane wkrętem przepustnicy czyli przepustnica z tego gaźnika musi mieć 2 rowki z boku (jeden prowadzący a drugi o który się wkręt opiera). Gaźnik 30N3-1 ma wolne obroty regulowane kanałem obejściowym czyli położenie przepustnicy nie zmienia się. Zatem przepustnica od gaźnika 30N3-1 ma jeden rowek. teraz iglica. Iglica od gaźnika 30N3-1 (pokazana na zdjęciach na wcześniejszej stronie) wymaga dwóch blaszek do jej ustawiania - jedna pod przepustnicą a druga w środku w przepustnicy razem ze sprężynką. Iglica od gaźnika 30N2-5 jest podobna tylko jej wypusty na blaszkę zaczynają się zaraz na górze (w 30N3-1 rowki zaczynają się jakoś 2cm od konca). Dodatkowo przepustnica i iglica od 30N2-5 potrzebuje JEDNEJ podwójnej blaszki do ustawiania iglicy. Trzeba to widzieć zeby wiedzieć od strzała o co chodzi. Pozdr |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2011-11-07, 14:27
|
|
|
Dukee, wlasnie domyślałem sie, że to może byc różnica ale pewny jak ona dokładnie wygląda nie byłem. Teraz mam jasność sytuacji i wielkie dzieki za wytłumaczenie. Należy Ci sie solidne pomógł, jednak temat został scalony i nie mam takiej opcji
Jeszcze raz wielkie dzieki |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
grzczo
Motocykl: mz 251 ETZ
Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 9 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2012-04-25, 08:32
|
|
|
Witam. A ja mam jeszcze pytanie w tym temacie a mianowicie czy na moim rysunku dobrze zaznaczyłem gdzie mają znajdować się te blaszki (jedna od dołu druga od góry)? Po przeczytaniu Waszych opinii zorientowałem się, że przy tej blaszce od góry brakuję jeszcze sprężynki, która będzie dociskać, jeśli tak to czy może to być np. z długopisu? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-04-25, 11:08
|
|
|
grzczo, Na pierwszej fotce musisz mieć sprężynkę tam gdzie zaznaczyłeś, a z dołu to nie wiem co masz za zabezpieczenie ale powinno być mniejsze. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
grzczo
Motocykl: mz 251 ETZ
Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 9 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2012-04-25, 13:51
|
|
|
Dzięki tak myślałem, że tam ma być sprężynka bo bez niej to wszystko latało... Czyli jak będę składał całość to tą dolną płytke pod przepustnice a górna (czyli zapinke) do środka tak jak zaznaczyłem strzałkami? ETZ_PRORIDER które zabezpieczenie masz na myśli tą bańke pomiędzy płytką a zapinką? Czy to jest tylko zabezpieczenie czy pełni jeszcze jakąś inną funkcje? |
|
|
|
|
robert250mz
robert250mz
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 23 Cze 2013 Posty: 25 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 2014-04-07, 00:51
|
|
|
witam dołaczam się do tematu mianowicie ja mam taki problem ze MZ etz 250 ma zaniskie obroty ale jak wkrece srubkę to znuw blokuje się przepustnica co z tym robic bo juz sił nie mam
[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-04-07, 16:10 ]
Pisz poprawnie po polsku ! |
_________________ |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-04-07, 22:40
|
|
|
Jak masz gaźnik chinola to raczej nic nie zrobisz, spróbuj podciągnąć na lince. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Michal_96
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 27 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 71 Skąd: okolice Rawy Maz
|
Wysłany: 2014-04-10, 15:16
|
|
|
A sprawdź jak jest zakończona ta śruba. Może jest ostra i dlatego blokuję |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2014-04-28, 21:45
|
|
|
Podłączę się bo temat jest jak ulał do mojego zapytania.
Ulał to dobre określenie, bo świeca czarna i mokra, moto robi "buuuuuu..." jak odkręcę manetę a iglica opór w dół i poziom paliwa opuszczony do granic - a nawet za - rozsądku.
O ile pamiętam, Tiger pochwalił się swojego czasu, że jeździł z powodzeniem na gaźniku 3-1 z przepustnicą i iglicą od 2-5.
Chińskie iglice od 3-1 są szczupłe jak modelki, a te od 2-5 mają bliżej do Kate Upton, więc stąd plan zamiany przepustnicy z 3-1 na 2-5. Dodatkowo wczoraj znów etka wciągnęła podkładkę iglicy, więc rozwiązanie z 3-1 odpada na zawsze.
Macie doświadczenia ze stosowania przepustnicy z 2-5 w 3-1? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-04-28, 21:49
|
|
|
wątpie abyś prawidłowo ustawił takowy gaźnik hybrydowo 30N3-5 porównaj obie przepustnice od spodu i powiedz mi jak chcesz ustawić wolne obroty? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2014-04-29, 09:48
|
|
|
W 3-1 wolne nastawiasz kanałem obiegowym, przepustnica idzie na sam dół, ni?. Poza tym pal licho, co najwyżej podciągnę linkę.
Na tych częściach chińskich i tak nic nie ustawisz jak należy.
Może wrzucę samą iglicę wraz z systemem mocowania z 2-5. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-04-29, 11:33
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | Może wrzucę samą iglicę wraz z systemem mocowania z 2-5. |
Jak średnica w miejscu osadzenia jest taka sama możesz spróbować, choć nie wróżę niczego dobrego w tej konfiguracji - przypuszczam, że jednak rozpylacze się różnią i iglica ma inny stożek. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
robert250mz
robert250mz
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 23 Cze 2013 Posty: 25 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 2014-04-29, 16:29
|
|
|
włozyłem starom przepustnice do gaznika tego chinskiego i nie zacina się ale czyc spadek mocy silnika
[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-04-30, 14:27 ]
Pisownia ! |
_________________ |
|
|
|
|
lutek19
Motocykl: MZ 250
Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-05-14, 19:42
|
|
|
u mnie w TS 250 jest tak ze jak przycisnę jej i sie zatrzymam to ma wysokie obroty a po chwili spadają ;/ |
|
|
|
|
marcodado
Praktykant
Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2014-05-25, 11:19
|
|
|
WItam, ja mam etz 251, gaznik 3.1 i jest założona przepustnica od 2.5 bo jest wciecie na srube regulacji niskich obrotów. Eta trzyma niskie obroty w miarę ładnie, ale podczas jazdy ma bardzo słaby dół, lekka góra i ma problem na 2 biegu zebrać sie od 1 biegu.. Na wysokich idzie bardzo ładnie. Może to być spowodowane właśnie tą przepustnicą? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-25, 11:25
|
|
|
Wymień na oryginalną i sprawdź. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
marcodado
Praktykant
Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2014-05-25, 11:35
|
|
|
Ok No i jeszcze iglica mnie zaciekawila.. Mam 2 iglice, obydwie mocowane od góry, czyli od 2.5. Ale jedna jest zlota i dluga a druga srebrna i krótsza o pół centymetra. Były jakieś różnice w iglicach? |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2014-05-27, 15:02
|
|
|
Jeżeli nie masz "dołu" i "średnich" to największy wpływ na to ma poziom paliwa i regulacja wolnych obrotów. Rola iglicy rośnie wraz z odwijaniem manety |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
gurguland90
Motocykl: MZ ETZ 250 '83
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 40 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2014-05-27, 16:38
|
|
|
Zacznij od poziomu paliwa tak jak fabryka pisze mi to pomogło. |
|
|
|
|
|