» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Romet Z150 - zębatka zdawcza
Autor Wiadomość
Ariel 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 304
Skąd: LPU
Wysłany: 2015-03-29, 11:36   Romet Z150 - zębatka zdawcza

Panowie mam problem z dobraniem zębatki zdawczej do Rometa :sciana:
Problem jest w tym że nigdzie nie mogę dostać dedykowanej pod
względem rozmiaru wielowypustu zębatki.
Rozmiar wałka zdawczego wynosi 20/17/4 i o takim rozmiarze powinna
być zębatka, natomiast spotkałem trzy rozmiary zębatek.

Pierwszy rozmiar to 20/17/5. Tu średnica wewnętrzna i zewnętrzna jest ok ale odstęp między wypustami wynosi 5mm a powinien być 4 mm. Po założeniu jej na wałek zdawczy zębatka ma oczywiście luz lewo prawo jak na filmiku klik
Czy po jej założeniu nie zniszczy wielowypustu na wałku zdawczym :?:

Drugi rozmiar to 20/16/4 klik
Tu znowu nie zgadza się średnica wewnętrzna wielowypustu zębatki,
jest o 1mm za mała. Jak myślicie czy jest możliwość roztoczenia tego i czy będzie to opłacalne :?:

Trzecia zębatka o rozmiarze wielowypustu 20/18/4 klik
W tym przypadku zęby wielowypustu nie będą zazębiały się całą powierzchnią. Z 1.5 mm na stronę odejdzie po 0.5 mm czyli powierzchnia zazębienia wyniesie 1 mm.

Liczę na Wasze porady co zrobić żeby to miało "ręce i nogi" :wink:
_________________
Pozdrawiam Ariel
Renowacja MZ TS
250/1

 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-03-29, 13:05   

Według mnie to pierwsza zębatka odpada, bo po jakimś czasie wyrobił by się wielowypust na wałku zdawczym. Najlepiej jakbyś roztoczył tą drugą zębatkę, wtedy na pewno to wytrzyma, ale tutaj nie wiem jak z kosztem takiej operacji będzie. Jeśli będą nieopłacalne to zastosuj zębatkę trzecią, moce w tej machinie nie są jakieś duże to powinna ona wytrzymać.

P.S Pytałeś o taką zębatkę u jakiegoś dealera .
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-03-29, 14:10   

20/16/4, pilnik w rękę i do dzieła.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Ariel 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 304
Skąd: LPU
Wysłany: 2015-03-29, 14:30   

Seba_830 napisał/a:
Pytałeś o taką zębatkę u jakiegoś dealera .


Pytałem u mnie w mieście w 3 miejscach i nie mają muszą zamawiać z Podgrodzia.
Żeby nie płacić w autoryzowanym serwisie za ich pośrednictwo sprawdziłem na stronie
Rometa i info że czasowo brak :klnie:
Próbowałem się dodzwonić do nich ale przez ostatni tydzień nikt nie odbierał telefonu.
Jak kiedyś zamawiałem u nich bezpośrednio moduł nie miałem problemu z kontaktem.



motomaciey napisał/a:
20/16/4, pilnik w rękę i do dzieła.


motomaciey to wersja "na piechotę" :wink: a nie można jakoś maszynowo tego zrobić :?:
_________________
Pozdrawiam Ariel
Renowacja MZ TS
250/1

 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-03-29, 14:40   

Ariel, Roztoczyć
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-03-29, 14:42   

Można szlifierką z giętkim wałkiem. Z resztą w czym problem? Pół godziny zabawy z iglakiem, to szybciej niż czekanie na nową.
Po za tym załóż od Hondy CG 125 to nie będziesz musiał co chwilę wymieniać.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Ariel 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 304
Skąd: LPU
Wysłany: 2015-03-29, 15:13   

motomaciey napisał/a:
Można szlifierką z giętkim wałkiem. Z resztą w czym problem? Pół godziny zabawy z iglakiem, to szybciej niż czekanie na nową.
Po za tym załóż od Hondy CG 125 to nie będziesz musiał co chwilę wymieniać.


W takim razie zamówię tą 20/16/4 - pilnik do ręki i spróbuję zebrać materiał.
P.S. Sprawdzałem rozmiar zębatki do Hondy CG 125 i tam jest 20/18/4 czyli sytuacja jaką opisywałem w pierwszym poście z trzecią zębatką.
_________________
Pozdrawiam Ariel
Renowacja MZ TS
250/1

 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-03-29, 15:43   

Oryginalna zębatka do Hondy wchodzi ze sporym luzem, w tygodniu zwymiaruję wałek.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2015-03-29, 22:38   

A tam nie ma przypadkiem tak jak w afryce, że zębatka przesuwa się na wałku?
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Ariel 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 304
Skąd: LPU
Wysłany: 2015-03-29, 23:04   

Reich w Romecie zębatka przesuwa się po wałku i jest mocowana blaszką przykręcana do zębatki jak na zdjęciu.
Z tego co widzę po necie to w Africe jest tak samo.

_________________
Pozdrawiam Ariel
Renowacja MZ TS
250/1

 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2015-03-29, 23:43   

Ariel, trochę źle zrozumiałem problem z pierwszą, myślałem że chodzi właśnie o przesuwanie się na wałku. Teraz jednak zobaczyłem filmik i wiem o co ci chodzi.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Ariel 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 304
Skąd: LPU
Wysłany: 2015-03-30, 00:08   

Moim zdaniem opcja z zębatką pierwszą odpada bo pół biedy kiedy zniszczy wielowypust na zębatce ale gorzej będzie jak zniszczy na wałku zdawczym.
_________________
Pozdrawiam Ariel
Renowacja MZ TS
250/1

 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-03-30, 14:05   


W Hondzie Rebel gdzie oryginalnie siedzi powyższa zębatka rozmiar wałka wynosi 20/16,5/4mm. Widocznie ma to ułatwić montaż i demontaż. Śmiało kupuj i zakładaj trzecią opcję.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Ariel 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 304
Skąd: LPU
Wysłany: 2015-03-30, 14:36   

motomaciey dzięki za zwymiarowanie wałka :piwo:
W takim razie kupuję tą 20/18/4 :smile:
_________________
Pozdrawiam Ariel
Renowacja MZ TS
250/1

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14