Astra F - problemy z pracą na beznynie. |
Autor |
Wiadomość |
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2015-07-05, 16:28 Astra F - problemy z pracą na beznynie.
|
|
|
Opiszę problem:
Samochód - Astra F
Silnik 1,6 Szr
Objawy: Odpalany na zimno strasznie szarpie, chyba nie pracuje na wszystkie cylindry, obroty oscylują w zakresie 500 obr/min. Nie dzieje się to zawsze. Podczas jazdy czuć do pewnych obrotów strasznego muła, dopiero po przekroczeniu jakiejś bariery auto odzyskuje wigor. Na gazie samochód pracuje wzorowo. Każdy mechanik chce tylko wymieniać na próbę na zasadzie "jak się uda to będzie ok jak nie to wymieniamy dalej". Po podłączeniu do kompa nie ma żadnych błędów.
Wymienione świece, kable, czyszczona przepustnica, silnik krokowy, egr wyczyszczony i zaślepiony, gaz II generacji po regulacji i przeglądzie (wszystko wzorowo).
Wszelkie sugestie mile widziane. Ogólnie problem nasila się jak robi się ciepło |
|
|
|
|
marcodado
Praktykant
Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-07-05, 17:07
|
|
|
Pompa paliwa może fixować. |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2015-07-06, 06:20
|
|
|
Sprawdźcie w parametrach bieżących, jaką temp. wskazuje czujnik cieczy chłodzącej silnik.
Ew. odepnij kostkę rano i spróbuj rozruchu na wypiętej. |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2015-07-06, 08:25
|
|
|
Myślę, że to już zbędne. Rano auto nie chciało odpalić wcale, w drodze do mechanika temperatura rosła ponad 90 stopni i silnik wyrzucił cały płyn chłodzący na ulicę. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-07-06, 12:21
|
|
|
To winna była głowica lub uszczelka ? |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2015-07-06, 12:54
|
|
|
jannex napisał/a: | Myślę, że to już zbędne. Rano auto nie chciało odpalić wcale, w drodze do mechanika temperatura rosła ponad 90 stopni i silnik wyrzucił cały płyn chłodzący na ulicę. |
Nie podejmujcie pochopnych decyzji z zrzucaniem czapki silnika.
Czasem robotę psuje parownik.
Warto zakręcić lpg na butli i pojeździc trochę na Pb. |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
arturross15
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45 Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 130 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2015-07-06, 18:54
|
|
|
Jak nie odpala na benzynie to odpal na gazie. a skoro chodzi na lpg wzorowo to co ma uszczelka pod głowicą do nierównej pracy? Ja obstawiam coś z pompą, aczkolwiek na początek wymieniał bym filtr paliwa. To wyjdzie najtaniej. |
_________________ bisiklet leszno |
|
|
|
|
marcodado
Praktykant
Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-07-06, 19:25
|
|
|
Ewentualnie przekaźnik pompy paliwa, przeczyścić styki, popsikać kontakt sprayem |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2015-07-07, 23:08
|
|
|
Z dużym trudem odpalał na gazie jak i na benzynie, na dwóch krzywkach wałka rozrządu są ślady zatarcia (na jednej duże), w oleju ślady wody. Po odpaleniu silnik szybko osiągał 120 stopni i nie pomaga mu pracujący wentylator (chłodnica jest gorąca). Przez obejmę węża wyrzucił cały płyn chłodzący. |
|
|
|
|
marcodado
Praktykant
Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-07-08, 06:20
|
|
|
Jeżeli jest woda w oleju to na 95% pęknięta jest głowica.. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-07-08, 08:47
|
|
|
marcodado, nie pomyślałeś o tym że mogła pójść uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy przedostaje się do oleju. |
|
|
|
|
Maczaj
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 26 Skąd: Stary Dzików
|
Wysłany: 2015-07-08, 14:10
|
|
|
Gdyby nie pomogła naprawa głowicy, spróbuj odpalić silnik i odepnij silniczek krokowy. Miałem podobną sytuacje - samochód szarpał, cieżko sie wkrecał z dołu itd. Auto było podpinane pod 3 kompy i żaden nic nie pokazał, zostawiłem majątek u "mechaników" po czym niedawno na odpalonym silniku wypiąłem silniczek i nie zauważyłem żadnej zmiany pracy, czyli po prostu silniczek nie działał a rzekomo był czyszczony u jednego z mechaników (Silnik po odłączeniu krokowca ma tarabanić, rzucać, skakać) |
|
|
|
|
marcodado
Praktykant
Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-07-08, 15:44
|
|
|
Na 95% głowica jest pęknięta przy zjawisku wody w oleju, każdy fachman od głowic Ci tak powie |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-07-08, 15:57
|
|
|
A ja dalej pozostaję przy swoim, bo to zarówno może być głowica pęknięta jak i uszczelka, a nie że na 95 % głowica. Przecież ona od tak nie pęka i jeżeli silnik jest użytkowany prawidłowo to prędzej jest to uszczelka. |
|
|
|
|
marcodado
Praktykant
Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-07-08, 16:34
|
|
|
Po pierwsze, nie ma co gdybać. Przy walniętej uszczelce objawy są takie, że olej jest w wodzie. Sam na warsztacie mam teraz LT 2.4 TD, i tam jest olej w wodzie, mimo, że czapka jest pęknięta, zmieścił się w 5 % Zresztą to nie ma żadnego znaczenia, jest nieszczelność, głowica do pola, do sprawdzenia i planowania Gdyby jeszcze była chłodniczka oleju, z obiegiem wody, można by się jeszcze pokusić o sprawdzenie jej, gdyż to też może być przyczyną wody w oleju i odwrotnie |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-07-08, 17:58
|
|
|
Dalej sądzę że ta proporcja to 50/50 ale tak jak mówisz nie ma co gdybyć. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 476 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-07-10, 14:41
|
|
|
marcodado, głupstwa pleciesz. Uszczelka uszkodzona daje różne objawy. Mojemu ojcu np. ciekł olej na zewnątrz silnika. Jak się delikatnie zrzuci głowicę, to na uszczelce widać którędy co leciało. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
marcodado
Praktykant
Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-07-10, 21:09
|
|
|
Posłuchajcie fachowców od głowic to się dowiecie |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2015-07-10, 21:46
|
|
|
marcodado napisał/a: | fachowców od głowic |
"Fachowiec" od MZtek w Sieradzu nie wiedział co to dystansowanie skrzyni, według niego to się da zrobić po rozpołowieniu karterów. Więc trzeba przede wszystkim myśleć a nie nastawiać się na przekonania jakiegoś "fachowca". |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
|