Przesunięty przez: sIaj 2011-04-10, 21:25 |
Dystansowanie skrzyni biegów mz ts 250 |
Autor |
Wiadomość |
proevo10
Motocykl: CBR F2
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 98 Skąd: Marcinów(Kutno)
|
Wysłany: 2011-04-06, 07:11 Dystansowanie skrzyni biegów mz ts 250
|
|
|
Witam. Rozebrałem silnik aby wymienic simmeringi, wczesniej nie zapalał ale na sucho wyzułem ze biegi źle chodziły... Teraz, gdy chcę złozyc silnik to najpierw złozyłem do kupy kartery sprawdzic czy biegi będą działały, ale ciągle wskakuja mi jakies luzy...
Czy mogłby mi ktos pomóc zdystansowac tą skrzynie?
Pomoże ktos? |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
|
|
|
|
proevo10
Motocykl: CBR F2
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 98 Skąd: Marcinów(Kutno)
|
Wysłany: 2011-04-06, 18:54
|
|
|
No mierzy cos ale i tak dalej nie wiem co robi...
Sorry ale wogóle nie jestem dobry w językach obcych więc nie orientuje sie co on mówi, a w dodatku jakoś ten dzięk mi trzeszczy. |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-04-06, 19:03
|
|
|
dobiera podkładkę dystansową, chodzi o to żeby uzyskać luz między łożyskiem, a dekielkiem 0,3mm, luz koryguje się podkładkami dystansowymi. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
torped
Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 231 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2011-04-06, 20:29
|
|
|
A czy są gdzieś takie filmy instruktażowe po polsku? Albo moze ewentualnie tekst ze zdjęciami z remontu silnika ? Ja angielski znam, ale nie koniecznie techniczny i nie wszystko rozumiem. |
_________________ Błekitna MZ ETZ 251
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_251/125423
Nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-04-06, 20:36
|
|
|
serwisówkę ściągnij, tam masz wszystko opisane |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
torped
Motocykl: MZ ETZ 251 `89
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 231 Skąd: Wołomin
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
|
|
|
|
PANDX
Motocykl: etz '83
Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-05-11, 12:17
|
|
|
Cześć, jestem tu nowy i na początek odgrzewam kotleta bo chciałbym rozwiać pewne wątpliwości.
herrq666, wspominał, że luz między łożyskiem wałka zdawczego a płaszczyzną dekla ma być równy 0.3mm. To ma być 0.3mm luzu czy odległość od pierścienia zewnętrznego łożyska do płaszczyzny dekla=0.3 wraz z podkładką?
trochę zamotany ten post ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi
pozdrawiam mechanikujących |
|
|
|
|
marcodado
Praktykant
Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-05-11, 20:34
|
|
|
Luz 0.3mm ma być między łożyskiem a wypustką, która jest na dekielku z simeringiem. Musisz zmierzyć tą wypustkę, odległość między łożyskiem a płaszczyzną przykręcania dekielka oraz uszczelkę, którą masz zamiar zastosować między dekielkiem a karterami, później na logikę to wszystko obliczyć i pozostanie dobrać odpowiednią podkładkę tak, aby luz wynosił 0.3mm |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2015-05-12, 19:47
|
|
|
Krótko mówiąc, łożysko po skręceniu wszystkiego do kupy, czyli dekiekla i podkładek, winno mieć wyżej wymieniony luz. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
Biker
Motocykl: WSK M06B3
Wiek: 39 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 55 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-01, 22:58
|
|
|
Przepraszam za odkop, ale właśnie chcę składać TS 250 w wersji 4 biegowej. Mam nowiutką skrzynię. Czy jeśli jej nie zdystansuję to coś się stanie? Może i głupie pytanie, ale tak się zastanawiam czy jeśli kły mają zachodzić na siebie około 3/4 długości to czy jest sens się tu spuszczać nad tym? Jeśli zaczynam myśleć w zupełnie inną stronę, proszę poprawcie mnie . |
_________________ WSK M06B3 1977r
MZ TS 250 1974r |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2016-05-01, 23:38
|
|
|
Biker, Proponowałbym zapoznać się z instrukcją napraw motocykla, zrozumieć i wówczas wyciągać wnioski czy niemieccy inżynierowie w tej instrukcji przekazali nam użyteczną wiedzę. W instrukcji znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania a jest do pobrania na forum. Jeśli nie znajdziesz pisz do mnie. Pozdrawiam. |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2016-05-02, 09:05
|
|
|
Niech zgadnę, że ponad 90% tych co czytają te serwisuwki/instrukcje lub oglądają video na temat skrzyni 4-biegowej ma prędzej czy później problemy z biegiem 2-gim lub 4-tym. Jedyna ważna informacja montażowa to luz osiowy wałka krzywkowego i wałka zmiany biegów. Jak złożysz wg książki to np. 3i oraz głównie 4ty bieg będzie zapinany tak niechlujnie że kły przesuwek nie zbliżą się nawet na 1/2 głębokości kłów kół stałych, zapinanie będzie trwało dłużej, zanim koła przyciągną się na dobre przez co kły szybciej tracą materiał... Najlepiej sprawdzić każdy bieg jak daleko przesuwają się przesuwki, można także założyć drugą połówkę karteru i symulować zapinanie biegów. Korektę można wykonać np. za pomocą podkładek aby wyznaczyć inną pozycję wyjściową wałka krzywkowego, ale nie jest to jedyna metoda. |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2016-05-02, 13:40
|
|
|
mar09 napisał/a: | Jak złożysz wg książki to np. 3i oraz głównie 4ty bieg będzie zapinany tak niechlujnie że kły przesuwek nie zbliżą się nawet na 1/2 głębokości kłów kół stałych, zapinanie będzie trwało dłużej, zanim koła przyciągną się na dobre przez co kły szybciej tracą materiał... |
Czyli wg Ciebie niemieccy inżynierowie są do
Biker napisał/a: | Czy jeśli jej nie zdystansuję to coś się stanie? Może i głupie pytanie, ale tak się zastanawiam czy jeśli kły mają zachodzić na siebie około 3/4 długości to czy jest sens się tu spuszczać nad tym? |
Chodziło mi o to, że w instrukcji jest wyjaśnione co to jest dystansowanie, do czego służy i jak to wykonać. |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
|
|
|
|
Biker
Motocykl: WSK M06B3
Wiek: 39 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 55 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-02, 21:00
|
|
|
OK, spróbuję to zrobić wg instrukcji i dam znać Dziękuję |
_________________ WSK M06B3 1977r
MZ TS 250 1974r |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2016-05-02, 21:08
|
|
|
No jakoś późno się zorientowali w czym problem, ale taka cena rozwoju. 10 lat namiętnie klepali te skrzynie w dwóch pierwszych wersjach i nie wpadli na to na co ja przy pierwszym kontakcie. Samo dystansowanie to żaden problem, pomierzyć i podłożyć podkładkę/i przy czym najpierw to koła stałe I-B i IV-B mają mieć minimalne luzy aby się swobodnie obracać, nie przycierać czy też odwrotnie jak pisałem poprzednio ...przy zbyt dużych luzach/odległościach. Na tym większość mechaniorów ciągle daje palmę.
Standardowy widok dla skrzyń do 1969 roku, czyli zarżnięte koło 2B i wodzik, 4B też zwykle nie jest ciekawe. PS: nawet to koło ze zdjęcia uratowałem i jeździ do dziś... pasowane na ponad 60% "przyczepności" w każdym położeniu;)
|
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
Nicolas905
Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023 Posty: 64 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2023-11-22, 16:47
|
|
|
Witam panowie trochę odkopie temat dystansowania skrzyni, a więc tak złożyłem skrzynie w mojej MZ ts 125 i mam problem z dystansowaniem otóż na 4 biegu szczelina między trybami jest 0.2 mm lecz na 3 biegu jest 11mm szczeliny a ma być 13mm książkowo wodzik wkręcony na max i pytanie dlaczego nie mogę uzyskać tych 13mm na 3 biegu?, i drugie pytanie czy mają biegi wchodzić tak ciężko przerzucając ich ręcznie? |
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 302 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2023-11-22, 19:21
|
|
|
Czasem nie da sie osiagnac tych odleglosci, jesli na 4ce wychodzi 0.2 a na 3ce nic nie haczy i biegi wchodza to mozna spokojnie skladac (pod warunkiem, ze wczesniej wszystko bylo dobrze poskladane). |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
Nicolas905
Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023 Posty: 64 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2023-11-22, 19:39
|
|
|
Jest wszystko poskładane tak jak było tylko nie mogę osiągnąć tych 13 mm na 3 biegu nie wiem czy biegi wchodziły przed remontem dobrze bo tłok był złapany w cylindrze i nie dało się nim ruszyć więc sprawdzenie skrzyni było nie możliwe |
|
|
|
|
|