|
Bicie tarczy hamulcowej |
Autor |
Wiadomość |
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-09, 19:12 Bicie tarczy hamulcowej
|
|
|
Jak w temacie , tarcza malowana proszkowo ( zmieniana na niemalowaną , i jeszcze na dwie inne) piasta malowana proszkowo, nowe łożyska osadzone na gorąco , nowe szprychy , felga, opona ,dętka. Wszystko złożone jak należy , wycentrowane niestety na ośce u pewnego fachowca , zaś nie na specjalnym stojaku który podpiera łożyska stożkami podczas centrowania .
Lakier proszkowy został starty w miejscy przylgni tarczy z piastą oraz na samej piaście.
Problem ? Tarcza hamulcowa ma niewielkie bicie przez co przez kawałek obrotu koła ociera o klocki po czym nie ociera i kręci się luźno. Jest to dość ciężki problem ponieważ motocykl nie jedzie swobodnie ponieważ następuje tarcie tarczy hamulcowej co za tym idzie zwiększa się spalanie.
Może ktoś już walczył z podobnym problemem , niech podzieli się dobrymi radami
Pojade do fachowca z prawdziwego zdarzenia co mi koło wycentruje na odpowiednich przyrządach , i co dalej to zobaczymy |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2017-03-09, 19:50
|
|
|
pozycz sobie od kogoś czujnik zegarowy z podstawą magnetyczną i sprawdz 2 rzeczy:
1 . powierzchnie piasty tam gdzie sie przykęca tarcze
2 samą tarcze - i jej 2 powierzchnie styku - przy piaście koła i po powierzchnie po której chodzą klocki - najlepiej bedzie zrobić to mocując tarcze w jakiejs dużej tokarce .
Ps ktos kiedyś mowił mi o takim problemie - zwichrowania po nagrzewaniu |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-09, 19:54
|
|
|
Wychodzi jednak że to wina centrowania. Piasta sama w sobie jest miękka bo to amelineum więc pracuje przy naciąganiu szprych i się przegina tak jak na to pozwolimy przy centrowaniu. Dam ją do fachowca z prawdziwego zdarzenia i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ten sam problem ma orion , lipton , gdzie centrowaliśmy u tego samego faceta
Gdy zakręce kołem to w tym miejscy co minimalnie felga ma bicie w lewą stronę to zaczyna trzeć o lewy klocek tarcza hamulcowa, przekładanie jej na śrubach również nie pomaga , zawsze bije w tym samym miejscu co felga. |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2017-03-09, 19:56
|
|
|
Sprawdz tarcze i piastę - mówie ci to bedzie to. Możliwe też że koleś tez za mocno naciągnął szprychy i lekko zwichrowało piaste. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
Ostatnio zmieniony przez Dodek 2017-03-09, 20:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-09, 20:00
|
|
|
Nie ma jak, bo bije na kole każda jedna tarcza tyle samo i w tym samym miejscu, poza tym widać to gołym okiem , oraz słychać jak raz ociera o klocek a raz nie. Intr stawia na źle wycentrowane koło, a ja sam już chyba wyczerpałem wszelkie możliwości , zostało centrowanie, jak to nie pomorze to inna piasta, tokarka i ogień |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-03-09, 20:02
|
|
|
Zluzuj wszystkie szprychy i zobacz wtedy, czy tarcza trze o klocek. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-03-09, 23:10
|
|
|
Mnie tam chodziło o to, że jeżeli koło lata luźno po osi, która ma luz w łożyskach, to nie koniecznie oś orotu koła do pomiaru pokrywa się z osią kola skręconego w lagach, bo jest pewne prawdopodobieństwo, że ono ustawi się inaczej niż przy centrowaniu. Dlatego centrownice do kół motocyklowych mają stożki, które ustawiają koło na osi łożysk i to jest prawidłowa metoda centrowania. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2017-03-10, 10:38
|
|
|
Moim zadaniem problemem nie jest sposób centrowania tylko sama piasta. Szprychy są zamocowane w zewnętrznym wieńcu i nie sądzę żeby ich naciąg spowodował zdeformowanie środkowej części, poza tym siła naciągu "rozciąga" piastę na zewnątrz a nie na boki.
Jeżeli podmianki tarcz nic nie dały to znaczy że przylgnia piasty nie jest w płaszczyźnie prostopadłej do osi obrotu koła.
Malowana proszkowo? Może temperatura spowodowała taki efekt.
Pozostaje chyba tylko "zabielić" przylgnię - nie wiem czy jest to wykonalne... |
_________________ Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem..... |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-03-10, 11:05
|
|
|
Owszem, naciąg szprych teoretycznie nie powinien wykrzywić piasty, jest to możliwe jeżeli po przeciwnych stronach będą jakieś cuda. Sposób centrowania ma znaczenie, ponieważ jeżeli nie zablokujesz koła wg prawidłowej osi obrotu to pojawia się możliwość bicia koła w obrocie na samej osi. Koło się nie kręci na osi, kręci się na pierścieniu zewnętrznym łożyska, które jest skręcone między poszczególnymi elementami układanki, oś stoi. Jeżeli teraz pojawi się jakieś bicie koła na osi, to koło można wycentrować uwzględniając to bicie prosto ale całość będzie po zamontowaniu krzywo.
Innymi słowy jeżeli koło na łożyskach na osi kołyszę się w bardzo małym zakresie powiedzmy z 0,05. To na długości ramienia będzie to już kawałek. Jak centrujemy koło to wiadomo, że możliwie na 0, ale tego bicia 0,05 nie widzimy. ono jest wybrane przez centrowanie. I jeżeli teraz układ zostaje na sztywno wpięty w lagi i nie może się już kołysać na osi, to to kołysanie pojawi się na feldze. Mam nadzieję, że każdy to rozumie Zresztą centrownice motocyklowe mają stożki, to jak ja czegoś nie rozumiem, to zawsze sobie zadaje pytanie po ki chooj oni tak to zrobili, a nie zakładam żę zrobili to bez powodu i to nie potrzebne i się prącie znają te inżyniery. Działa dla mnie już od wielu lat ta metoda i jest skuteczna w robieniu riserczu
Inny przykład jak np majstry centrują wały z nakiełków i nie wiedzą, że jak bije nakiełek to się przenosi na cały wał. I teoretycznie przy biciu nakiełka rzędu 0,04 da się wał wycentrować w miejscu pomiaru tak, że będzie na 0, z uwzględnieniem tego bicia nakiełka ale ten wał po zamontowaniu w silniku będzie masował jaja niesamowicie. O to tutach chodzi. I się majster uprze że zegary przecież na zero były a że wirnik chodzi w oczach to czary i cuda na kiju. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2017-03-10, 11:58
|
|
|
Pomyślałem na spokojno no i jak zwykle Intr ma rację |
_________________ Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem..... |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-03-10, 12:29
|
|
|
Ee, ja bym nie chciał mieć zwykle racji, bo to można w zamknięty krąg wpaść i się wcale nie idzie do przodu. Bo tylko jak się nie ma racji, to można do góry iść z rozwojem
Po prostu z tego co Czochu mówił, to koleś montuje w imadło oś za jeden koniec i na tym wiesza felgę, na wolnym końcu i tak centruje. To jeszcze ma ugięcie osi do dyspozycji i duże prawdopodobieństwo, że zaplecie piastę pod kątem do łożysk a wtedy to już wszystko razem pięknie faluje, ale panie super jest bo zegar prosto pokazuje jak w mordę strzelił... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-10, 13:06
|
|
|
Podjade do majstra co centruje na stożkach i kalibruje co jakiś czas swój stojak ze stożkami i zobaczymy co wyjdzie, tarcze będę miał zamontowaną na piaście więc będzie mógł sobie przyłożyć zegar do felgi jak i do tarczy.
Rozmawiałem z kolegą Etek miał podobny problem i jak naciągał szprychy to tarcza hamulcowa również reagowała |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-03-10, 17:46
|
|
|
A co w przypadku gdy np centrujemy koło w motocyklu , tak jak jest przykręcone normalnie? |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2017-03-10, 21:36
|
|
|
Mario-150, To już normalnie wycentrujesz, tak jak ja u siebie to robiłem bo blokowały klocki hamulec, winna była felga przegięta w bardziej w którąś stronę w którą nie pamiętam |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-12, 14:57
|
|
|
Wygląda na to ze piasta sie cos prze kosila, poluzowanie szprych troszkę pomoglo. Piasta poleci na tokarke. Kupiłem dzis inne nie rozbierane od nowości kolo z krzywa felgą i po zamontowaniu tarczy jest prosto |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2017-03-12, 22:03
|
|
|
Oo to dosyć dobrze musi to pracować w takim razie. czochu, i jak ten zakład ? dobrze robi co miałeś jechać ? |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-24, 20:24
|
|
|
Więc tak piaste przetoczył mi intr, dodatkowo założyłem dla pewności nową tarcze hamulcową ddr no i jest ładnie prosto. Odebrałem koła, Bicie tarczy hamulcowej po centrowaniu 0.09 przy tolerancji 0.13 , gołym okiem nie widać by coś biło. Koło po zakręceniu obraca się swobodnie , a po naciśnięciu hamulca i ponownym zakręceniu również pracuje luźno. Tłoczki w zacisku potraktowałem wazeliną techniczną, weszły palcami i teraz ładnie odbijają. Tak że już problem rozwiązany |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15 |
|
|
|