"Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe |
Autor |
Wiadomość |
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
Wysłany: 2017-07-24, 23:11 "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe
|
|
|
Mam na dzieje że nie będziecie mieć mi za złe, że wstawię co jakiś czas na Forum link do aktualnego wpisu na moim blogu. Blog jest ściśle powiązany z moją pracą, czyli remontami i odbudową zabytkowych i współczesnych silników jak również całych motocykli. Zazwyczaj wpisy odzwierciedlają to co aktualnie robię w moim warsztacie, mam nadzieję, że zaakceptujecie tę formę mojej wypowiedzi. Ze swojej strony mogę obiecać cykl wpisów w tematyce Forum, a mianowicie na temat tuningu i zwiększenia pojemności, przez zwiększenie skoku tłoka w MZ ES250/2 , bo taki motocykl czeka również w kolejce do "drugiego życia" .
Natomiast obecnie całkowicie niespodziewanie i chyba najbardziej dla mnie, udało mi się zakończyć długofalowy projekt silnika wyścigowego Harley WR. Motocykle z tym silnikiem święciły triumfy w latach 40 i 50 XX wieku na najlepszych torach wyścigowych w USA. Często pozostawiał konkurencję z Europy w pobitym polu, ale miał jednego poważnego rywala Indiana. O tych właśnie wydarzeniach traktuje kolejny wpis:
https://cyclone-motor.blogspot.com/2017/07/incredible-racing-side-valves-ciag.html
Przyjemnego czytania
Pat |
|
|
|
|
Veteran
Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 64 Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 212 Skąd: IRL
|
Wysłany: 2017-07-26, 14:16
|
|
|
Należało by się przywitać, skoro to pierwszy post na tym forum. Ale nie rozumiem, dlaczego jest to Twój pierwszy post, skoro już czytałem wcześniej Twój blog.
A skoro mowa o historii (motoryzacji), to lata 40-te i 50-te należą do drugiej połowy wieku 19.
Rok 1951, to już początek wieku 20-go. Wiek 21 będzie w roku 2051 dopiero.
Co do Twoich projektów, to jestem pod wielkim wrażeniem.
Widzę, że masz też literackie zacięcie. A nie masz czasem wrażenia, że słowo "mocno" niemal całkiem wyparło z polskiego języka słowo "bardzo"? |
_________________ Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html |
|
|
|
|
RYBA
R Y B A
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26 Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 96 Skąd: Lipno Kuj-Pom
|
Wysłany: 2017-07-26, 14:34
|
|
|
Nie chcę się wtrącać ale 1951 r to początek owszem ale II połowy XX wieku.
a wiek XXI mamy już teraz obecnie i zaczął się w 2001 r
Pozdrawiam |
_________________ MZ - KRÓLOWA SZOS
"Wznoszę ręce do góry krzycząc do Ciebie, Boże, zabierz wszystkich do siebie, co giną na motorze, Niech niebieskich autostrad nie braknie tam u góry, Kochamy naszą pasję chodź ciągle giną tłumy." |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-07-26, 16:30
|
|
|
Veteran, Coś Ci się z tymi wiekami pomyliło . Zajrzyj też do powitalni. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2017-07-26, 16:47
|
|
|
Patafil65, masz spoko bloka - kiedyś intr wrzucał na sb do twojej przeróbki silnika od trophy 250 i 6 biegowej skrzyni rotaxa - tak wogole jeździ to ? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
Wysłany: 2017-07-26, 21:57
|
|
|
Dodek napisał/a: | Patafil65 - kiedyś intr wrzucał na sb do twojej przeróbki silnika od trophy 250 i 6 biegowej skrzyni rotaxa - tak wogole jeździ to ? |
Osobiście widziałem na YouTube pierwsze jazdy , dalszej historii nie znam, ale reklamacji jak dotąd nie było |
|
|
|
|
storm007
Motocykl: M72 MW750 ETZ150 TS2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Kwi 2016 Posty: 64 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 2017-07-27, 09:49 Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe
|
|
|
Patafil65 napisał/a: | Mam na dzieje że nie będziecie mieć mi za złe, że wstawię co jakiś czas na Forum link do aktualnego wpisu na moim blogu.
Przyjemnego czytania
Pat |
Ja przeczytalem caly Twoj blog i powiem ze bylo warto. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
Wysłany: 2017-09-30, 20:34
|
|
|
Witam,od jakiegoś czasu nic się nie działo na moim blogu,więc i w tym temacie również, ale dziś coś drgnęło, choć nie na blogu. Żona zrobiła na jednej z moich stronek FB filmik, takie zebranie części mojej pracy z kilku lat dotyczące mojej autorskiej konstrukcji silnika opartej na silniku WL i Sportster Ironhead. Konstrukcję tą rozwijałem przez lata i wykonałem już ok 10 szt. tych silników, oto niektóre z nich w akcji. Miłego oglądania i nie zapomnijcie włączyć dźwięku
https://www.facebook.com/...46443632037647/
Polubienia mile widziane, bo to miód na moje skołatane nerwy |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-10-03, 14:58
|
|
|
Łeb jak sklep trzeba mieć do tego |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
Wysłany: 2017-10-29, 19:01
|
|
|
Na niedzielny wieczór , wpis dotyczący wykonania wzmocnionego wału do SHL Gazela, a tak na marginesie to przymierzam się do wykonania wału do ES 250/2 o skoku 72mm. Ale o tym w przyszłych odcinkach, miłego czytelnictwa:
http://cyclone-motor.blog...i-cor-tuum.html |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-10-31, 08:47
|
|
|
Witam, dlaczego tylko na tokarce ? Na mój gust wydaje się, że jest to dosyć uciążliwe i geometrycznie skomplikowane wytaczać dziurę pod czop korbowodowy w ten sposób. Spora niecentryczność i waga wału uniemożliwia uzyskanie dużych prędkości skrawania przy tak małej dziurze a na prostopadłość suportu do wrzeciona też za bardzo nie ma wpływu.
Nam mój chłopski rozum wygodniej robi się takie rzeczy z wytaczadła na frezarce, którą można wytramować do wału lub wytaczarce, no ale każdy ma swoje metody |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
Wysłany: 2017-10-31, 19:00
|
|
|
Nie chciałem frezarką przy pomocy wytaczadła, gdyż ciężko ustawić idealnie głowicę, choć to nie niemożliwe . Moim zdaniem tokarka robi to precyzyjniej, a małe prędkości i posuwy przy tej operacji to dla mnie norma, trzeba tylko trochę cierpliwości, potem i tak honuję otwory dla uzyskania gładkości. Ponad to będę wykonywał również wagi montowane przy pomocy stożków, to co zaprezentowałem to tylko wprawka, ale zadziałało. Co ciekawe dotarłem już po tym, do archiwalnych zdjęć z lat chyba 60-tych z początków fabryki produkującej do H-D tuningowe części silnikowe tzn. S&S -a i oni robili to tak samo tyle, że przy pomocy rewolwerówki. nie wiem jak to robią teraz, ale ich wały składają się idealnie, 0,01 to u nich standard. |
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
Wysłany: 2018-01-21, 13:18
|
|
|
Witam
Pojawił się nowy wpis na blogu dotyczący tuningu silnika spalinowego. Wpis ten rozpoczyna serię artykułów o tuningu układu napędowego, w tym przede wszystkim silnika. Wpisy będą poparte przykładami ze światowej literatury motocyklowej i mojej praktyki warsztatowej, a przykładem będą motocykle amerykańskie 4T, lecz dużo treści jest uniwersalna i każdemu się przyda trochę ogólnej wiedzy. Zapraszam do odwiedzenia bloga :
http://cyclone-motor.blog...echaniczny.html
Nie bójcie się wertować bloga i czytać starsze wpisy, jest tam sporo wiedzy praktycznej, którą można wykorzystać do usprawnień swojego moto . Zapraszam. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-01-21, 21:32
|
|
|
Dzięki za regularne wrzuty do nas |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
Wysłany: 2018-05-04, 22:50
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Dzięki za regularne wrzuty do nas |
Dziękuję za sympatyczny odzew.
Dawno mnie nie było w tym temacie, a sporo się działo. Powstał wpis dotyczący projektowanego przeze mnie silnika Sokoła w trzech odsłonach, tzn. wersjach :
http://cyclone-motor.blog...-era-sokoa.html
Ale co najważniejsze skończyłem zaprojektowany i wykonany przeze mnie przyrząd do wykonywania i naprawy wałów między innymi do WSK-i i remontowanej mojej Tropki ES250/2 ale i również Sokoła. A to wszystko zostało opisane tutaj:
http://cyclone-motor.blog...rymentalne.html
Zachęcam również do czytania starszych postów, gdyż nie wszystkie są tutaj zamieszczane, a oferują wiedzę i praktykę w pigułce, może komuś się przyda .
Zapraszam . |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
Wysłany: 2018-06-22, 00:18
|
|
|
motomaciey napisał/a: | Widziałem dziś na fb | Dzięki
Dawno nic nie pisałem na blogu i trochę się uzbierało, więc mam nadzieję na nowe tematy. Tymczasem coś n/t gaźników, trochę teorii, trochę praktyki remontowej. Carburator, jak mawiają za wielką wodą jest tematem zawsze aktualnym, a obserwuję tu na Forum nieustanną walkę z tą oporną materią. Może kogoś zainspiruję - mam nadzieję :
http://cyclone-motor.blog...or-linkert.html |
|
|
|
|
|