Zdystansowanie zabieraka sprzęgła ETZ 250 / hałas sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-06-13, 13:08
|
|
|
Taka podkładka się już do niczego nie nadaje, jest wybita przez luz osiowy zabieraka. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-06-13, 14:01
|
|
|
jaroquest napisał/a: | A czy spotkał się ktoś z takim czymś ,że podkładka dystansowa sprzegła zrobiła się wypukła? |
Tak, świadczy to o mechaniku który składał sprzegło - wycisnął podkładkę zabierakiem (z jakiegoś powodu) ...
A powodem może byc np. brak podkladki oporowej, kiedy ktoś nie ma na jej miejsca bo stożek opiera się o zabierak.
Ja już dużo widzialem w MZ pracy tz. "wiejskich mechaników" (nie ubliżając fachowcom ). |
_________________
|
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-06-13, 21:57
|
|
|
elektryk111,
Nie oporową, bo jak jej nie ma to stożek się nie oprze na niej tylko zabieraku.
Oczywiście gdy jest nadmiernie zużyty i wchodzi zbyt głęboko. |
_________________
|
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 512 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2018-06-14, 08:33
|
|
|
Właśnie moja wygląda identycznie |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-06-14, 14:56
|
|
|
No może być zabierak w wcześniejszych modeli MZ, który był szerszy, albo brak wymiaru walu.
Wszystko wyjdzie po pomiarach. |
_________________
|
|
|
|
|
majsin3
Motocykl: hornet 600, ETZ 251
Dołączył: 01 Cze 2018 Posty: 2
|
Wysłany: 2018-06-21, 11:05
|
|
|
Witam,
czy ktoś z Was jeździ bez podkładki oporowej? zabierak mam zdystansowany na 0,05 mm natomiast brakuje już miejsca na podkładkę oporową i łukową, stożek siada za głęboko. szlifować oporową czy można zostawić tylko na łukowej ? Sprzęgło jeszcze nie będzie tarło o koło talerzowe. |
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 512 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2018-06-21, 11:45
|
|
|
Ja jeździłem i nawet o tym nie wiedziałem wszystko było ok dopóki nie musiałem ściągnąć sprzegła żeby wymienić simmeringi na wale |
Ostatnio zmieniony przez jaroquest 2018-06-22, 07:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-06-21, 11:53
|
|
|
majsin3 napisał/a: | Witam,
czy ktoś z Was jeździ bez podkładki oporowej? zabierak mam zdystansowany na 0,05 mm natomiast brakuje już miejsca na podkładkę oporową i łukową, stożek siada za głęboko. szlifować oporową czy można zostawić tylko na łukowej ? Sprzęgło jeszcze nie będzie tarło o koło talerzowe. |
Jak można zdystansować zabierak bez podkładki oporowej
jaroquest napisał/a: | Ja jeździłem i nawet o tym nie wiedziałem wszystko było ok dopóki nie musiałem ściągnąć sprzegła |
Wszystko zależy ile jest luzu, jak za dużo to zabeirak bedzie latał na boki.
Nawiązując od tego tego sposobu myślenia to da się jeżdzić nawet bez opon....
Nie rozumiem takiego podejścia... |
_________________
|
|
|
|
|
majsin3
Motocykl: hornet 600, ETZ 251
Dołączył: 01 Cze 2018 Posty: 2
|
Wysłany: 2018-06-21, 12:12
|
|
|
Nigdzie nie napisałem, że nie mam podkładki oporowej. dystansowanie robiłem z tą podkładką, natomiast problem w tym, że nie ma już miejsca na podkładkę łukową i oporową. pytanie czy sama łukowa wystarczy ? czy będą jakieś problemy ? |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2018-06-21, 17:54
|
|
|
O pewnych rzeczach tu dyskutowanych pisałem cztery lata temu:
januszj23
Odpowiedzi: 315
Wyświetleń: 54784
PostForum: Napęd Wysłany: 2014-05-27, 20:59 Temat: MZ ETZ 250 Brak sprzęgła
elektryk111, podkładka falista w tym miejscu jest niezbędna ponieważ podczas dokręania piasty stożka dociska do wału podkładkę oporową a nadmiar siły użytej do dokręcania powoduje jej odkształcenie. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, iż nie każda podkładka falista, mimo prawidłowych wymiarów, spełni w tym miejscu swoje zadanie. Za "twarda" spowoduje odkształcenie i zwichrowanie podkładki oporowej natomiast za "miękka" nie dociśnie z odpowiednią siłą podkładki oporowej do wału a pracujący poosiowo zabierak "przełamie" tę siłę i pojawi się za duży luz. Poosiowe poruszanie się zabieraka powodowany jest skośnymi zębami przekazywania napędu. Stąd zdziwienie niektórych forumowiczów iż mimo ustawienia prawidłowego luzu silnik nadal hałasuje. Zobacz tę moją odpowiedź: http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=#308598 |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2018-06-21, 18:24
|
|
|
majsin3, jeśli brakuje Ci nie więcej jak 0,5 mm, to stocz piastę sprzęgła o ten wymiar, u siebie tak robiłem. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-06-21, 21:02
|
|
|
majsin3 napisał/a: | Nigdzie nie napisałem, że nie mam podkładki oporowej. dystansowanie robiłem z tą podkładką, natomiast problem w tym, że nie ma już miejsca na podkładkę łukową i oporową. pytanie czy sama łukowa wystarczy ? czy będą jakieś problemy ? |
Jak nie ma oporowej to nie ma dystansowania, ono jest pomiędzy dwoma podkładkami, jeżeli którejś nie ma to nie ma o czym mówić. |
_________________
|
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 512 Skąd: Zawiercie
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-07-28, 09:10
|
|
|
Łożysko oporowe to na aluminiowej gwieździe? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2018-07-28, 13:17
|
|
|
Po mojemu stożek siada zbyt nisko , przy wysprzeglaniu dolna podstawa sprzęgła się wychyla i zachacza o koło 68z. |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-07-28, 15:13
|
|
|
Dolny docisk sprzegla może.miec za duży luz w korpusie sprzęgła tzn w wewnętrznym pierścieniu. Po wciśnięciu klamki całe sprzęgło się luzuje i wszystko tam lata. Ciężko określić dokładnie co może latać. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2018-07-28, 17:23
|
|
|
Zdejmij dekiel wciśnij sprzęgło i zobacz czy dolny docisk nie chaczy o koło 68z. |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
CZAREKJ
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Warszawa/Zambrów
|
Wysłany: 2018-07-29, 19:19
|
|
|
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jaki luz powinien być pomiędzy podkładką oporową a założonym stożkiem sprzęgła?
Chodzi mi o szerokość jaka powinna pozostać na podkładkę sprężystą.
Z pomiarów wyszło mi że aktualnie mam tam luz 1 mm.
Podkładka sprężysta jest wykonana z blachy o grubości 0,8 mm, więc teoretycznie po całkowitym ściśnięciu powinna się zmieścić, ale nie o to chodzi, gdyż wtedy nacisk będzie zbyt duży i pozostałe podkładki się odkształcą.
Planuję podtoczyć stożek o 0,5 mm, co razem z aktualnym luzem 1 mm da mi 1,5 mm luzu na podkładkę sprężystą.
Czy ściśnięcie podkładki falistej z grubości 3 mm do powyższych 1,5 mm zagwarantuje odpowiedni nacisk?
Proszę o odpowiedź kolegę mczmok, gdyż miał chyba ten sam problem, czyli chiński wał i oryginalne sprzęgło które osiada zbyt głęboko. |
|
|
|
|
|