Przesunięty przez: wojtek.mz 2018-09-10, 19:28 |
[ES 250/2] Stukanie w cylindrze |
Autor |
Wiadomość |
samson
Motocykl: TS150, ES250/2
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Wycinki Osowskie
|
Wysłany: 2018-09-10, 18:44 [ES 250/2] Stukanie w cylindrze
|
|
|
Panowie doradźcie,
Uratowałem przed zampomnieniem Trophy, które ktoś kiedyś porzucił. W silniku wszystko nowe, łożyska, uszczelniacze, nowy wał "IFA" czyli tajwan, nowy tłok zdaje się węgierski, szlif cylindra. Dodatkowo zapłon CDI i Bing 84. Wszystko gra i buczy pięknie...za wyjątkiem stukania na niskich i średnio-niskich obrotach. Stukania nie ma w ogóle na zimno, jak silnik złapie temperatury zaczyna stukać. Rozebrałem kontrolnie górę, na tłoku brak niepokojących uszkodzeń, założyłem zalecane łożysko sworznia Prox z KX250, skontrolowałem wyprzedzenie zapłonu, kontrolnie dorzuciłem najpierw jedną grubą aluminiową uszczelkę pod głowicę a później dodałem jeszcze jedną żeby wykluczyć spalanie stukowe. Kontrolnie gaźnik też trochę wzbogaciłem, większa dysza główna i iglica do góry.
Powoli rozkładam ręce, korba sztywna, na sworzniu sztywno, pierścienie w rowkach siedzą należycie (zresztą one by brzęczały przy wyższych obrotach). Przebieg od remontu ok. 200-300 km. Wydaje mi się, że silnik dosyć mocno się grzeje.
Nie mam już pomysłu co może być przyczyną - i raczej nie jest to sprzęgło, po jego wciśnięciu jest bez zmian. Spaprany szlif? Gówniany tłok?
Nie sugerujcie się wystającymi z głowicy gumami, wciskałem je na próbę żeby wyeliminować możliwą przyczynę
Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=qtC1Mtwfptc
https://www.youtube.com/watch?v=4PSAz_JiaKg |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-09-10, 22:20
|
|
|
Czy gaźnik zakładałeś nowy? Jak dobierałeś pierścienie? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
samson
Motocykl: TS150, ES250/2
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Wycinki Osowskie
|
Wysłany: 2018-09-10, 22:33
|
|
|
Tak gaźnik jest nowy zamawiany z Niemiec i teoretycznie miał być przystosowany do modelu Trophy. Teoretycznie bo poza stoczeniem go na właściwą średnicę nie zrobili nic poza tym Według opisów w necie dysza główna i dysza wolnych obrotów powinny być nieznacznie inne.
Pierścienie były w komplecie z tłokiem, wstyd się przyznać ale luzu na zamkach nie sprawdzałem.
Napewno jest zbyt ubogo na niskich obrotach, dysza wolnych obrotów zamiast 40 powinna być 55. Jutro zrobię chyba na szybko test na gaźniku BVF. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-09-10, 22:37
|
|
|
samson napisał/a: | wstyd się przyznać ale luzu na zamkach nie sprawdzałem.
|
Luz na zamkach nie jest tu tak istotny (w kwestii hałasu), ważniejsze jest pasowanie pierścieni w rowkach. Poczytaj o tym w serwisówce a potem zrzuć cylinder i sprawdź. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-09-10, 22:53
|
|
|
No i najważniejsza kwestia, w jakim stanie masz wał korbowy i odległość tłoka od głowicy w GMP? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
samson
Motocykl: TS150, ES250/2
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Wycinki Osowskie
|
Wysłany: 2018-09-11, 10:38
|
|
|
Kolejna rozbiórka silnika i dzisiaj takie cudo znalazłem w życiu czegoś takiego nie widziałem.
|
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2018-09-11, 10:56
|
|
|
To się zdarza w czasie transportu, miałem taki przypadek z Pocztą Polską ...bodajże to najsłabszy punkt cylindra, spróbuj to lekko odbić i zaklej lub ewentualnie uszczelnij, jeśli uderzenie było bardzo mocne to warto by pomierzyć tuleje czy jej nie wyboczyło. |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
samson
Motocykl: TS150, ES250/2
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Wycinki Osowskie
|
Wysłany: 2018-09-16, 20:13
|
|
|
Temat załatwiony, nowy cylinder z tajnych zapasów i silnik chodzi jak złoto |
|
|
|
|
|