» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2019


Poprzedni temat «» Następny temat
Montujemy akcesoryjny gaźnik Mikuni 30mm do MZ ETZ 250/251
Autor Wiadomość
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Wiek: 44
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1008
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-09-29, 23:40   

No dokładnie, MAM I JA!!!

Tak się złożyło, że paczka z USA i z Chin przyszła do mnie w ten sam dzień. :mrgreen: Niestety nie miałem szczęścia w loterii celnej i musiałem dopłacić 135zł VATu :sad: , ale suma summarum i tak wyszło taniej niż u przedstawiciela Mikuni w PL a dokładnie, taniej o kit na linkę ssania, pełną rozmiarówkę dysz i przesyłkę :razz: .

Właśnie przekalibrowałem gaźnik zgodnie z wytycznymi od kolegów z DK i jutro go montuję. Na razie jeżdżę etą codziennie do pracy, więc pierwsze testy wokołokominowe niebawem, a jak dobrze pójdzie to jeszcze w tym roku zabiorę go w traskę.


EDIT:

Gazior zamontowany, pierwsze kilometry nawinięte, wstępna regulacja i silnik pracuje bardzo dobrze, podczas jazdy też extra. Pierwsza odczuwalna zmiana w stosunku do Binga to płynne schodzenie z obrotów przy odpuszczaniu manety, np. dojeżdżając do skrzyżowania. Na razie jestem zadowolony, zobaczymy co dalej. :cool:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) / MuZ Skorpion Traveller - 1996r
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-10-01, 15:10   

Jak przejedziesz pierwsze 100km napisz ile na tym gaźniku pali w stosunku do Binga.:piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 442
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2017-10-01, 19:29   

Adax napisał/a:
odczuwalna zmiana w stosunku do Binga to płynne schodzenie z obrotów przy odpuszczaniu manety,

A nic nie robiłeś? Po prostu podmieniłeś gaźniki? Czyli coś z tymi bingami jest coś nie tak :klnie:
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1670
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-10-01, 21:03   

to-mecz-q napisał/a:
Czyli coś z tymi bingami jest coś nie tak :klnie:

Może nie całkiem nie tak, ale w 100 procentach nie pasują (chyba że do wersji z pompką oleju) - już pisałem w swoim temacie.
Dlatego jeżdżę na oryginale, bo nic nie szarpie na wolnych biegach i nie przegrzewa się silnik ...
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 52 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1970
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-10-25, 21:21   

Niestety okazuje się, że to nie takie proste. Na mikuni też szarpie. Nie szarpało wcześniej, bo na zalecanym zestawie dysz lało tyle paliwa, że zalewało w każdym zakresie prędkości obrotowej. Do tego stopnia, że od pracy na biegu jałowym na postoju zbyt długo świeca zachodziła nagarem i dostawała przebicia... A co dalej z tym będzie to się okaże. Moim zdaniem gaźnik w niczym binga nie przewyższa, jeżeli chodzi o wypierd z rury. Na pewno jest zdecydowanie lepiej wykonany, w rozumieniu z lepszych materiałów, ale też nie może w przechyle pracować a bingi 84 latały, więc im nie groźne akrobacje.

Tak więc czy jest sens ? Raczej na zasadzie że wolę to niż tamto.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-05-30, 19:29   

Witam
ja drugi gaźnik właśnie zamówiłem gaźnik Mikuni dla kolegi który mnie oto poprosił i mieszka nie daleko mnie. Ma seryjną MZ ETZ 251 będzie po czasie szło porównać jak to będzie się sprawowało po czasie w dwóch motocyklach.
Ja nie wiele przejechałem dopiero uporałem się z głowicą która miała przedmuchy i ją wymieniłem, dopiero teraz jest spokój z tym problemem. Pojawił się inny myślałem że mam tą gumę fitra powietrza z NBR a jednak chyba przy pakowaniu się pomylili i przysłali zwykła gumę filtra która po 60 km pękła na szwie musiałem ją wymienić na nową. ( widać różnicę w wykonaniu- nia ma nadlewek i właściwościach tj.pamięta swój kształt nadany poprzez zanurzenie w wrzątku i nałożeniu na gaźnik)
Montując gumę filtra na gaźniku Mikuni w MZ u można posłużyć się takimi skrobakami ( koszt jakieś 20zł bo wkrętakiem uszkodzicie tą gumę filtra. Osobiście zanurzyłem gumę filtra w wrzątku wtedy jest bardziej elastyczna ale i tak trochę mi zeszła przy montażu w Mz i pomocne były te skrobaki. Przydają się też do innych celów również zresztą...


Przy tej okazji pokusiło mnie aby zamontować jeszcze mniejszą dyszę 125 co nie było dobrym pomysłem bo faktycznie jak Intr pisze poczułem że szarpie przy zjeździe z górki jak wrzucony trzeci lub czwarty bieg i nie dodawałem gazu. Nie czułem tego przy dyszy 130 i mam zamiar powrócić do tego rozmiaru dyszy... ( rozmiar dyszy jak BVF)
Na montaż czeka też zapłon od Siaj. Jak zamontowałem go w MZ ETZ 175 to odczułem że to zupełnie inny motocykl. Był wyczuwalny wzrost mocy i lepiej się wkręca na obrotu. W MZ ETZ 250 myślę że też się poprawi i będzie bardziej niezawodny od tego który mam obecnie ( jakiś zapłon typu A dorwałem współczesny po małym tuningu głównego tranzystora kluczującego BU9...) :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-13, 11:31   

Witam
Panowie mam dysze do odbioru do drugiego gaźnika od kolegi. No i tu się zmieniło bo do tej pory dysze i inne kupione rzeczy a Aliexpresu dochodziły same do miejsca zamieszkania a teraz w wielkim skrócie jest to po prostu znana z Allegro "Paczka w Ruchu". Istnieje możliwość zmiany miejsca odbioru mi akurat pasuje bo mam jakieś 3km po odbiór więc nie zmieniłem.Pośrednikiem w odbiorze paczek z Chin jest http://mymeest.pl/pl/mymeest/tracking.html widać musieli jakoś dogadać się z Ruchem i finalnie tam odbieramy paczki...
Drugi gaźnik jeszcze idzie ale teraz patrze jest już blisko po 12 dniach drogi dotarł do Niemczech. :piwo: :grin:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-16, 19:02   

Panowie wczoraj dostałem gaźnik jak i dysze wszystko w jednym dniu. Koledze przygotowałem gaźnik do finalnego montażu jak opisywałem wam wyżej ale stanęło ponownie na nowej gumie filtra powietrza bo znowu była uszkodzona na szwie. :klnie: Guma filtra powietrza miała być z NBR a dostaliśmy zwykłą. :klnie:
Sprawdzajcie sobie to jak kupicie bo widać jak dwa razy jest to samo znaczy się że zwykła gumy filtra powietrza posiada wadę fabryczna.
Miałem w zapasie inną standardową gumę powietrza ale bez uszkodzeń i ją zamontowałem na gaźniku. Kolega będzie montował ten przygotowany gaźnik z gumą filtra, dam wam znać jak u niego się sprawuje. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-07-08, 23:45   

Witam
kolega już ma przejechane 450km na tym gaźniku w swojej MZ ETZ 251. Dysza główna 130 a od wolnych obrotów 47,5. Początkowo było 45 ale trzeba było zmienić na 47,5(ma zapłon od Siaj i trochę większą dyszę niż ja bo ja mam 45 ale zapłon typu A jak na razie)
U niego nie było wolnych obrotów przy tej mniszej dyszy a regulacja nic nie dawała. Co jakiś czas świeciła się kontrolka z ładowania. Po daniu tej dyszy 47,5 można było znów uregulować wolne obroty.
Tutaj różnica u mnie a u niego wynika z obciążenia alternatora przy różnych zastosowanych modułach zapłonowych i przy zbyt małych obrotach alternator wytwarza za mało prądu do odbiorników( lub jak wolicie jest za bardzo obciążony). Nie znaczy to że moduł od Siaj jest gorszy przeciwnie ja nawet już trzeci zamówiłem... :piwo: Ogólnie aby wytworzyć dobrą iskrę musi pobrać odpowiednio dużo prądu... :piwo:
Wychodzi zatem że gaźnik trzeba ustawić pod katem posiadanego typu zapłonu w danym motocyklu i będą małe różnice w doborze dysz do gaźnika przez to...
Co do spalania mówił że pali mu równo 5l/100km i z osiągów MZ jest bardzo zadowolony a do gaźnika nie ma zastrzeżeń. Jeśli chodzi o prędkość to jeździ spokojnie raczej silnik dopiero się dociera ( ma tłok z Almotu i wał z logo IFA) i jak na razie nie jechał szybciej jak 90km w trasie.
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-07-14, 16:12   

Dziś się przejechałem sam na tej MZ ETZ 251 od kolegi i naprawdę nie mogę nic zarzucić temu gaźnikowi...
Reakcja na gaz prawidłowa i bardzo dobre przyśpieszenie.
Osobiście myślę że można polecić każdemu kto ma problem z gaźnikiem aby w końcu go zakończyć raz na zawsze tj. temat gaźnika...
Proszę aby ktoś kto kupił ten gaźnik jeszcze się w tym temacie wypowiedział czy jest tak jak opisuję... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
jannex 
Tańczący z Mz'ami

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1069
Skąd: Mikołów - Śląśk
Wysłany: 2018-07-14, 23:39   

Wchodzenie spoko ale jak schodzi z obrotów?
_________________
Jak feniks z popiołów - moja Mz ts 250/1 wraca na drogi.
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/30762
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-07-15, 22:11   

Zapomniałem napisać u mnie szarpie jak mam 125 dysze główną i 45 od wolnych. Jak jechałem tą MZ ETZ 251 od kolegi i on ma tam 130/47,5 nie czułem szarpania w ogóle... :piwo:
Kolega znów gdzieś tam jeździł i znów wyszło mu 5l/100 zatem wynik jest powtarzalny.
Teraz nie będę miał czasu na zabawę z swoją MZ ETZ 250 ale w sierpniu mam wolne wiec pozamieniam dysze na 130/47,5 i założe zapłon od Siaj.... :piwo:
Nie wiem czy przez różnicę w przełożeniach na zębatce z przodu będzie mieć wpływ na szarpanie i w zależności jaką mamy zębatkę będzie czuć szarpanie ( jest różnica między MZ ETZ 250 a 251 w przełożeniach) lub też mniej albo i wcale czy tylko i wyłącznie zależne to będzie od samego gaźnika... :roll:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-07-17, 21:36   Test Mikuni 24...28mm dla MZ ETZ 150/175

Witam takie pytanie otwierające zasadniczo być może nowy temat...( pytam tu bo to ta sam rodzina gaźników)
Czy interesował by was test tego gaźnika przeznaczonego dla MZ ETZ 150/175 są z gardzielą od 24 do 28mm... Mógł bym zamówić... abyście się przekonali czy się nadaje? :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 52 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1970
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2019-07-18, 19:21   

Gaźnik, jak gaźnik, po dostrojeniu nada się na pewno, przy czym nie ma to technicznego i ekonomicznego uzasadnienia w mojej opinii, gdyż bing 53 w 150 jest wielokrotnie trwalszy, a i nie ma z nim żadnych problemów nawet w skrajnych przypadkach w porównaniu do Binga 84 stosowanego w ETZ. Ale kto bogatemu zabroni :)
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4154
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-07-19, 21:26   

No właśnie, bogatemu. Te bingi trochę drogawe ostatnio. W ogóle ceny podeszły na przestrzeni dwóch lat. Sam wał do EM150 droższy o 100zł.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 159
Skąd: Żary
Wysłany: 2019-07-20, 00:24   

Średnia cena za binga 53- jak jest już gdzieś dostępny - to 650zł. Sam się zastanawiam, co w swojej ETZ 150 zamontować. Te nowe MZA, jakoś mnie nie przekonują .....
_________________
Jak się nie ma co się nie ma, to się nie ma co się nie ma :D
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-07-22, 18:53   

Witam kupiłem Mikuni VM 28-49 wraz z ssaniem... Prócz Mz przetestuje go w wsk 175 tak przy okazji ... Reszta w nowym temacie... Ta wzmianka o tym gaźniku w tym temacie nie wiem czy nie trzeba posprzątać lub przenieść do nowego tematu... :piwo: Dziękuje za zainteresowanie tematyką o nowych alternatywnych gaźnikach MZ. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 273
Skąd: Ostrów Wlkp.

Wysłany: 2019-09-11, 22:08   



Tak jak wcześniej wspominałem, mam zamontowany w MZ 301 gaźnik Mikuni VM-30 z kitem ssania na linkę, dzięki tematowi Marcina i informacji Adaxa, gaźnik zacząłem stroić:
-Na początek, dysza biegu jałowego 47,5 oraz dysza główna 135, środkowe położenie iglicy, podczas jazdy około 20km jednak stwierdziłem za małą dawkę patrząc na słabe przyśpieszenie z dolnej partii obrotów, cała moc jakby na górze była oraz motocykl definitywnie szarpał w przedziale 4000 obr po odpuszczeniu manetki gazu, po podniesieniu iglicy na 5rowek od góry, lekka poprawa lecz wciąż nie ta bajka.
-Zmiana dyszy głównej na 140, iglica bez zmian, tu już lepiej, motocykl pokazał więcej mocy z dolnej partii, na górze również poprawa, szarpanie w przedziale 4000 obrotów przy zamknięciu manetki delikatnie ustąpiło.
-Zmiana dyszy głównej na 145, iglica rowek 2 od góry, tutaj po przejechaniu 20km, zacząłem zauważać złoty środek, dół poprawił się na tyle że po kombinacji iglicy na 5 rowek już nastąpiło przylewanie silnika i problemy z regulacją wolnych obrotów, 4 rowek u mnie wyszedł niemal idealnie, fakt bogato po kolorze świecy (ciemny brąz) ale zbiera się naprawdę dobrze, w dolnym zakresie czuć już odczuwalny moment obrotowy, góra delikatna zmiana na plus, spalanie co ważne, w zakresie 90-100km/h 4,7l w zakresie dynamicznym 120-130km/h 6,5l , szarpanie w przedziale 4000obr nadal występuje lecz w mniejszym stopniu
-Ostatnia kombinacja to zmiana dyszy biegu jałowego na 50 oraz głównej na 150, 4 rowek od góry, tu już zmiana spowodowała ograniczoną regulacje gaźnika, motocykl jeździł, lecz pojawiły się nie przyjemne stuki w cylindrze po przegazówce, delikatnie moc z dołu się poprawiła, lecz czuć było że motocykl jest już mocno przylewany, na świecy czarny mokry nalot, praktycznie w całym zakresie było czuć za dużą dawkę, szarpanie nie ustąpiło, spalanie prawie 7l.
Ostatecznie powróciłem do złotego środka jakim było ustawienie 47,5/145 4r z góry i tak jeżdżę do dziś, czy gaźnik Mikuni jest lepszy od binga? szczerze nie pamiętam bo go upłynniłem, ale wydaję mi się że bing mimo zużycia mniej agresywnie odcinał paliwo przy zamknięciu przepustnicy i hamowaniu silnikiem przez co szarpanie było mniejsze, jednak żeby to potwierdzić muszę zamontować binga, może w przyszłym roku jak będę uruchamiał kolejny projekt, w każdym bądź razie Mikuni był to ciekawy test, jednak miarodajnie pokazała by hamownia, a samo strojenie gaźnika powinno się odbyć przez świece diagnostyczną .
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13