Przesunięty przez: motomaciey 2020-03-25, 19:58 |
ES 250/2 Trophy problem z ruchamianiem silnika |
Autor |
Wiadomość |
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-11, 20:20 Nie mogę uruchomić silnika Tropki
|
|
|
Witam klubowiczów.... Zaraz sezon a u mnie Tropka zamilkła po małych wstępnych jazdach. Zrobiłem z 70 km, jakoś jechała, ale dużo paliła i świecę zalewała. Aż zamilkła całkiem- dobrze że w garażu. Zimą założony zapłon CDI oraz nowa instalacja elektryczna. Gaźnik po regeneracji w firmie: http://zabytkowe-motocykle.eu/. Po uciszeniu Tropki sprawdziłem całą instalację paliwową, również profilaktycznie gaźnik- wyglądało że wszystko ok. Po konsultacji ze z sprzedawcą CDI, poprawiłem zapłon ( przy okazji- jak najlepiej sprawdzić opuszczenie tłoka o 3 mm przed GMP?). Dalej nic- iskra niby jest, podlewałem paliwo pod świece i PLAK do ssania powietrza- bez rezultatu. Ktoś mi podpowiedział że może zimeringi padły- możliwe? Może coś poradzicie? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-03-11, 21:04
|
|
|
Uszczelniacz że mogły paść ale jeśli były nowe to raczej wątpię. Jeśli jest paliwo i jest iskra to czego może nie być? Sprężania. Może coś tam się stało? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-11, 21:37
|
|
|
Hmmmm.... Sprężanie.... Jakieś jest , nie mierzyłem. Przy próbie mierzenia tych 3mm przed GMP wpadł mi "miernik" pod głowicę. Musiałem ją zdjąć. Poza tym że denko i komora była czarna- reszta, czyli gładź cylindrowa ok, żadnego progu. podczas kręcenia wałem czy to starterem czy zapłonem, też czuje się sprężanie... |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-11, 21:40
|
|
|
aha- co do uszczelniaczy. Nie były nowe, nic przy silniku oprócz tego co pisałem (zapłon, gaźnik) nie robiłem. A motocykl kupiłem jesienią..... To nie wiem w jakim stanie były. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-11, 21:58
|
|
|
Świece zmieniałem na nowe, kapturek nowy z CDI.... Przy próbie iskra na świecy widoczna. |
|
|
|
|
Adam
Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 50 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2020-03-11, 22:03
|
|
|
Miałem to samo, iskra była, zapłon ustawiony poprawnie, na pych zapalał, ciepły odpalał za pierwszym kopem a zimny za cholerę nie odpalił. Szczerze powiem, że wszystko co tylko było do sprawdzenia sprawdzałem, zawracałem głowę kolegom na foum i wszystko bez efektu. Mechanik ze mnie żaden więc nie będę się wymądrzał ale może to być problem z elektryką. U mnie wymieniłem cewkę zapłonową i pomogło. Ale warto też obejrzeć jak "działają" bezpieczniki. |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-11, 22:12
|
|
|
Ze mnie też żaden mechanik, a szczególnie elektryk... Gość od CDI powiedział mi jak można sprawdzić poszczególne elementy CDI... Muszę kogoś poszukać co się zna na tych elektrycznych niuansach i niech sprawdzi. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-03-12, 10:01
|
|
|
No myślałem, że uszczelniacze są nowe. W takim razie możliwe, że nie zaciąga paliwa i zalewa się olejem. Druga kwestia to że ściągałeś głowicę. Dobrze ją dokręciłeś na krzyż? Uszczelka w porządku? Jeśli są przedmuchy to nie odpali maszyny. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-13, 18:22
|
|
|
No tak... Jutro pojadę do garażu z gościem co zakładał mi nową inst elektr i zapłon- sprawdzi mi parametry poszczególnych elementów, sprawdzimy również tą iskrę z 5mm.... Może też ciśnienie. Głowicę zdejmowałem już po braku uruchomienia- założona jest prawidłowo, nowa uszczelka, stopniowo na krzyż dokręcana kluczem dynamometrycznym na 5 kGm. Jak nic nie znajdziemy- to nie wiem, chyba silnik do remontu... Polecacie kogoś w pobliżu Gdańska? Ten gość z Redy coś na forum kiepskie ma opinie- naprawdę tak źle z nim? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-03-13, 18:30
|
|
|
Oddaj mu silnik to się przekonasz |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
ivan900
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44 Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 125 Skąd: Połchowo
|
Wysłany: 2020-03-13, 18:32
|
|
|
Tylko weź kredyt.Bo nie dość że spartaczy robotę to koszta z kosmosu. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-03-13, 19:02
|
|
|
ivan900 napisał/a: | Tylko weź kredyt.Bo nie dość że spartaczy robotę to koszta z kosmosu. |
|
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-14, 12:27
|
|
|
Hmmm... No i uruchomiliśmy ten silnik. Najpierw posprawdzane i pomierzone były wszystkie elementy CDI przy wydatnej pomocy sprzedawcy tego urządzenia- wszystko ok. No i jakoś uruchomił się ... Ale wcale to nie było pocieszające . Bardzo kopcił z wydechu i chlapał olejem czarnym z wylotu tłumika jak i były wycieki czarnego oleju na złączu kolanka z cylindrem ( widocznie nie całkiem było tam szczelnie). No i po chwili zaczął przerywać. Po wykręceniu świecy kiepski widok- zaolejona na czarno. Przy okazji sprawdziliśmy kompresję w cylindrze- ponad 6 Atm. Czyli CHYBA simeringi .... Czyli chyba jakiś remont silnika.... Zatem ponawiam prośbę o namiary na kogoś kto by fajnie i w rozsądnej cenie to ogarnął w okolicach Trójmiasta. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-03-14, 13:21
|
|
|
Sprawdzić jeszcze raz gaźnik i wyjechać w drogę. To że kopci w tej chwili absolutnie nic nie znaczy. Jakiego oleju użyłeś do mieszanki i w jakich proporcjach? |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 393 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-03-14, 14:34
|
|
|
Zajął bym się tym silnikiem ale obecnie jestem zawalony robotą przy emzetkach a do tego mam przeprowadzkę na głowie i do tego remont mieszkania. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-14, 15:36
|
|
|
Olej użyłem Mixol S w stosunku 1:50 . Jak będzie trochę pogody to spróbuję go "przegonić". Cóż mam do stracenia,. Może w międzyczasie znajdzie się jakiś majster który zajął by sie ewentualnie tym silnikiem. Na razie w Gdańsku zima chce wrócić |
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-15, 07:42
|
|
|
Przed następnym odpaleniem porządnie naładuj akumulator.
Nie odpalaj po to aby "przygazować" tylko aby się przejechać czyli sprawdzić na rozgrzanym silniku, po odpaleniu każda kopci i wyrzuca czarny olej przez wydech.
Co za zapłan CDI, od kogo kupiłeś? Odnajdź schemat dołączony do zapłonu.
Moim zdaniem to wpierw potrzebne jest sprawdzenie, regulacja i ustawienie praktycznie wszystkiego czyli: poprawność instalacji modułu,stan akumulatora, ustawienie punktu zapłonu, gaźnik wszystkie elementy łącznie z kranikiem.
I najważniejsze:
Gdzie dokładnie stoi moto? Jestem z Wielkiego Kacka to może gdzieś niedaleko - przejdź na priv lub zadzwoń. Może nie uzdrowię ale w chwili wolnej spróbuję pomóc
Mieszanka paliwowa 1:33 , Miksol na dotarcie może być, ale moje najlepiej chodzą na LUX10 ( taki jak się wtedy lało ) lub Orlen poziomeczka semisyntetyk.
ES 250/2 to bardzo wdzięczny i trwały motocykl, nie kombinuj za dużo, poczekaj, pomożemy. moje wszystkie robię sam i obie pozostałe jeżdżą doskonale. |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
|