» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Mniejsza zębatka do 251
Autor Wiadomość
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-05-16, 23:07   

nie to jest spowodowane charakterystyka tego silnika i nic niezrobisz,one zaczynaja dopiero dobzre ciagnac od 3.500-4000 tak juz jest i koniec to jest silnik benzynowy z duzym ale wysoko polozonym momentem obrotowym i bardzo malej elastycznosci,Wojciech944 i tak nie ma racji i nawet jak bedziesz szybko zmieniał bieg to i tak nie dasz rady,juz to tłumaczylem i nie chce mi sie drugi raz,chcesz poleprzyc przyspieche to załuz normalna opone i zebatke,mała zebatka polepsza jedynie rakcje na gaz na V biegu,bo na IV to moja sobie radzi bardzo dobrze,ciagnie jak wsiekla i wpelni wykozystuje swoje osiagi,za to na mniejszej masz zaduzo mocy ktorej niejestes w stanie wykozystac,wiec tracisz ja,a na wiekszej jak by to powiedziec hmm,wykozystujesz ja...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-16, 23:24   

nie bedziemy sie kłucic kazdy wie swoje i jest dobrze :wink:
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-05-26, 13:20   

przyjedz w przyszłym roku na zlot to mozemy sie poscigac, ja bede miał 21 a ty 18,moge ci wziasc ta co ja mialem u siebie,ten co przegra stawia piwo wszystkim zlotowiczom ok?
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-06-29, 17:10   

To w końcu pasi zębatka od 150 do 250 czy nie?? Bo potrzebuję zębatki z15, ewentualnie z 14 lub z16.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-02, 19:45   

chyba nikt wczesniej nieprzerabial MZ na traktor wiec nikt nie wie...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-02, 22:56   

SOVIETVW, czemu na traktor :?: :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-07-02, 23:03   

Raczej na koparkę :mrgreen: A koło będzie robiło za łychę!! :mrgreen:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-02, 23:15   

aaaaaa, w tym sensie
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-02, 23:24   

(daniel1621, szkoda że nie możesz mu kliknąć "pomógł"? :lol: :-P ) SOVIETVW, czemu odrazu na traktor? by miała buta a prętkość jak 150 na 16 chyba. :-)
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-07-02, 23:29   

To ma być do zrywki w lesie!!
http://img400.imageshack....dsc017371zo.jpg
NIezły wynalazek no nie!! ;-) Dlatego takie przełożenie!!
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-07-03, 09:25   

włozyc koło od jawy 350 ts tam jest najwieksza zebatka z tyłu.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-03, 17:46   

tomasz102, wcale niemiala by takiego buta jak Ci sie wydaje,przy tak beznadziejnej elastycznosci jaka ma ten silnik bardzo szybko przemijal by zakres obrotow w ktorym MZ najlepiej ciagnie (czyli najlepszy zakres mometu obr. od ok 4000 do 5700) wiec wiecej byz sie na mieszal biegami niz uciekl tym np 251 z zebatką 21,odrazu ci mowie ze niemial bys szans,wiem co mowie bo sam mialem w mojej 251 zebatke 18 i to byla katastrofa,spalanie 6L przy normalnej jezdzie czyli ok 85-90 km/h,fakt zero zamula na V ale V-max to 110 przy 6 tys,i bardzo zle sie wyprzedza,lepiej odrazu sie bujac z V niz redukowac,bo wlasnie dzieje sie to o czy wspominalem wczesniej,np jade 70 za jakims autem chce wyprzedzac i redukuje bieg, gaz do oporu,rownam sie zaledwie z jego tylnym zdezakiem i musze wzucac wyzszy bieg bo koniec obrotow wiec koniec wszytskiego, znowu but na maxa i MZ rowna sie dopiero z jego pzrednim kolem,dopiero V i jakos sie odchodzi,ale przypomina to jazde po schodach,moto wiecej robi halasu niz jedzie,a jak zalozylem 21 to niebo a ziemia,wbijam 3 krece i wtedy cisnie,albo z V redukcja do 4 i tez jest efekt tira mozna wypzredzac spokojnie ze sie zdazy,a przy tak malych zebatkach poprostu jest juz nadmiar mocy ktorej niejestesmy w stanie wykozystac,silnik uzyskuje ja bardzo szybko nie dajac przy tym zadnych konkretnych efektow.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-03, 17:49   

SOVIETVW, rozumiem o co ci chodzi, ale jeżeli moc jest potrzebna do "zrywki drzew" :-P :lol: to mniejsza jest lepsza a mi tylko chodziło o to że jeżeli założy się 16 to parametry prętkoći będa jak w 150.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-03, 17:49   

pewnie znowu komus bedzie ciezko to pojac ale tak wlasnie jest,to jest efekt kiepskiej elastycznosci tego silnika,i przelozenie zostalo dobrane tak ze lepszej przyspiechy juz nieuzyskamy,jedynie bardzo krotkie momety w ktorych MZ fajnie ciagnie,ten moment to jest wlasnie wzrost i gwaltowny spadek momentu obrotowego,ktorego sila niezostaje w pelni wykozystana...

[ Dodano: 2006-07-03, 17:51 ]
ale skoro chcesz drzewa wyrywac to jak najbardziej dobre posuniecie ;-) ,tylko zaluz se jakis konkretny lancuch :-D
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-03, 17:59   

SOVIETVW, nie umiesz zmieniac szybko biegów, u mnie to trwa ułamek sekundy, silink nie zdazy zejsc z obrotów, pomimo zamknietej przepustnicy :-P :lol: zawsze na mniejszej zebatce sie szybciej przyspiesza, ZAWSZE
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-07-03, 19:34   

Ja podzielam opinię SOVIETVW, bo jak bym miał jeździć na zębatce np. 18z na codzień to bym się chyba pochlastał! Akurat w MZ jest dobrane przełożenie do mocy i momentu obr. silnika. Na zębatce np.18 przyspieszenie to będzie klapa. Będzie więcej wyło niż pszyspieszało. Zmiana zębatki na mniejszą jest dobra przy robieniu zrywki, a nie na kopa! Na małej zębatce do 100km/h musisz wrzucić 4 biegi, a na 21 wystarczą 3 (skrzynia IV). Ten silnik ma wystarczającą moc na pociągnięcie z niższych obrotów( 3000-3500) bo nie trzeba go kręcić na obrotach. Bo gdyby ciągnął załóżmy od 4500 i po zmianie biegu na wyższy (21z) obroty by spadały poniżej 4000 to wtedy opłacało by się założyć mniejszą zębatkę bo po zmianie biegu prędkość obrotowa spadałaby np. tylko do 4500 (a wtedy ten silnik zaczynałby ciągnąć) Ale silniki MZ mają dobrane wszystkie przełożenia na jak najlepsze osiągi! :-)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-03, 22:21   

tomasz102 napisał/a:
daniel1621, szkoda że nie możesz mu kliknąć "pomógł"?

Nienabijaj się :!: :!: :!: :-x
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-04, 03:32   

Jeny ten temat juz za długo sie ciągnie ... w kółko to samo .. tak jak z tym olejem do mieszanki wciaz powterzajace sie wiadomosci bo nikt juz nie czyta tego od poczatku :-|
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-04, 13:31   

wojciech944, jezdziles kiedys z tak mala zebatka??ja jezdzilem i wiem jak sie jezdzi na 18 a na 21,wiem to z praktyki a nie z domysłu,silnik ma na tyle duzo mocy ze nietzraba mu zmienijszac zebatki zeby lepiej ciagnal, na mniejszej marnujesz poprostu moc,ktora nie jest wogule wykozystywana, bo silnmik ma za lekko,przy wiekszej zebatce jest wstanie przeciez owiele wiekszy moment na kolo niz przy mniejszej bo ma na to sile.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14