Mniejsza zębatka do 251 |
Autor |
Wiadomość |
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-05-16, 23:07
|
|
|
nie to jest spowodowane charakterystyka tego silnika i nic niezrobisz,one zaczynaja dopiero dobzre ciagnac od 3.500-4000 tak juz jest i koniec to jest silnik benzynowy z duzym ale wysoko polozonym momentem obrotowym i bardzo malej elastycznosci,Wojciech944 i tak nie ma racji i nawet jak bedziesz szybko zmieniał bieg to i tak nie dasz rady,juz to tłumaczylem i nie chce mi sie drugi raz,chcesz poleprzyc przyspieche to załuz normalna opone i zebatke,mała zebatka polepsza jedynie rakcje na gaz na V biegu,bo na IV to moja sobie radzi bardzo dobrze,ciagnie jak wsiekla i wpelni wykozystuje swoje osiagi,za to na mniejszej masz zaduzo mocy ktorej niejestes w stanie wykozystac,wiec tracisz ja,a na wiekszej jak by to powiedziec hmm,wykozystujesz ja... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-16, 23:24
|
|
|
nie bedziemy sie kłucic kazdy wie swoje i jest dobrze |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-05-26, 13:20
|
|
|
przyjedz w przyszłym roku na zlot to mozemy sie poscigac, ja bede miał 21 a ty 18,moge ci wziasc ta co ja mialem u siebie,ten co przegra stawia piwo wszystkim zlotowiczom ok? |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-06-29, 17:10
|
|
|
To w końcu pasi zębatka od 150 do 250 czy nie?? Bo potrzebuję zębatki z15, ewentualnie z 14 lub z16. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-02, 19:45
|
|
|
chyba nikt wczesniej nieprzerabial MZ na traktor wiec nikt nie wie... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-07-02, 23:03
|
|
|
Raczej na koparkę A koło będzie robiło za łychę!! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-07-02, 23:24
|
|
|
(daniel1621, szkoda że nie możesz mu kliknąć "pomógł"? ) SOVIETVW, czemu odrazu na traktor? by miała buta a prętkość jak 150 na 16 chyba. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-07-02, 23:29
|
|
|
To ma być do zrywki w lesie!!
http://img400.imageshack....dsc017371zo.jpg
NIezły wynalazek no nie!! Dlatego takie przełożenie!! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-07-03, 09:25
|
|
|
włozyc koło od jawy 350 ts tam jest najwieksza zebatka z tyłu. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-03, 17:46
|
|
|
tomasz102, wcale niemiala by takiego buta jak Ci sie wydaje,przy tak beznadziejnej elastycznosci jaka ma ten silnik bardzo szybko przemijal by zakres obrotow w ktorym MZ najlepiej ciagnie (czyli najlepszy zakres mometu obr. od ok 4000 do 5700) wiec wiecej byz sie na mieszal biegami niz uciekl tym np 251 z zebatką 21,odrazu ci mowie ze niemial bys szans,wiem co mowie bo sam mialem w mojej 251 zebatke 18 i to byla katastrofa,spalanie 6L przy normalnej jezdzie czyli ok 85-90 km/h,fakt zero zamula na V ale V-max to 110 przy 6 tys,i bardzo zle sie wyprzedza,lepiej odrazu sie bujac z V niz redukowac,bo wlasnie dzieje sie to o czy wspominalem wczesniej,np jade 70 za jakims autem chce wyprzedzac i redukuje bieg, gaz do oporu,rownam sie zaledwie z jego tylnym zdezakiem i musze wzucac wyzszy bieg bo koniec obrotow wiec koniec wszytskiego, znowu but na maxa i MZ rowna sie dopiero z jego pzrednim kolem,dopiero V i jakos sie odchodzi,ale przypomina to jazde po schodach,moto wiecej robi halasu niz jedzie,a jak zalozylem 21 to niebo a ziemia,wbijam 3 krece i wtedy cisnie,albo z V redukcja do 4 i tez jest efekt tira mozna wypzredzac spokojnie ze sie zdazy,a przy tak malych zebatkach poprostu jest juz nadmiar mocy ktorej niejestesmy w stanie wykozystac,silnik uzyskuje ja bardzo szybko nie dajac przy tym zadnych konkretnych efektow. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-07-03, 17:49
|
|
|
SOVIETVW, rozumiem o co ci chodzi, ale jeżeli moc jest potrzebna do "zrywki drzew" to mniejsza jest lepsza a mi tylko chodziło o to że jeżeli założy się 16 to parametry prętkoći będa jak w 150. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-03, 17:49
|
|
|
pewnie znowu komus bedzie ciezko to pojac ale tak wlasnie jest,to jest efekt kiepskiej elastycznosci tego silnika,i przelozenie zostalo dobrane tak ze lepszej przyspiechy juz nieuzyskamy,jedynie bardzo krotkie momety w ktorych MZ fajnie ciagnie,ten moment to jest wlasnie wzrost i gwaltowny spadek momentu obrotowego,ktorego sila niezostaje w pelni wykozystana...
[ Dodano: 2006-07-03, 17:51 ]
ale skoro chcesz drzewa wyrywac to jak najbardziej dobre posuniecie ,tylko zaluz se jakis konkretny lancuch |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-03, 17:59
|
|
|
SOVIETVW, nie umiesz zmieniac szybko biegów, u mnie to trwa ułamek sekundy, silink nie zdazy zejsc z obrotów, pomimo zamknietej przepustnicy zawsze na mniejszej zebatce sie szybciej przyspiesza, ZAWSZE |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-07-03, 19:34
|
|
|
Ja podzielam opinię SOVIETVW, bo jak bym miał jeździć na zębatce np. 18z na codzień to bym się chyba pochlastał! Akurat w MZ jest dobrane przełożenie do mocy i momentu obr. silnika. Na zębatce np.18 przyspieszenie to będzie klapa. Będzie więcej wyło niż pszyspieszało. Zmiana zębatki na mniejszą jest dobra przy robieniu zrywki, a nie na kopa! Na małej zębatce do 100km/h musisz wrzucić 4 biegi, a na 21 wystarczą 3 (skrzynia IV). Ten silnik ma wystarczającą moc na pociągnięcie z niższych obrotów( 3000-3500) bo nie trzeba go kręcić na obrotach. Bo gdyby ciągnął załóżmy od 4500 i po zmianie biegu na wyższy (21z) obroty by spadały poniżej 4000 to wtedy opłacało by się założyć mniejszą zębatkę bo po zmianie biegu prędkość obrotowa spadałaby np. tylko do 4500 (a wtedy ten silnik zaczynałby ciągnąć) Ale silniki MZ mają dobrane wszystkie przełożenia na jak najlepsze osiągi! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-04, 03:32
|
|
|
Jeny ten temat juz za długo sie ciągnie ... w kółko to samo .. tak jak z tym olejem do mieszanki wciaz powterzajace sie wiadomosci bo nikt juz nie czyta tego od poczatku |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-04, 13:31
|
|
|
wojciech944, jezdziles kiedys z tak mala zebatka??ja jezdzilem i wiem jak sie jezdzi na 18 a na 21,wiem to z praktyki a nie z domysłu,silnik ma na tyle duzo mocy ze nietzraba mu zmienijszac zebatki zeby lepiej ciagnal, na mniejszej marnujesz poprostu moc,ktora nie jest wogule wykozystywana, bo silnmik ma za lekko,przy wiekszej zebatce jest wstanie przeciez owiele wiekszy moment na kolo niz przy mniejszej bo ma na to sile. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|