Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:12 |
Alternator, zdejmowanie wirnika, wirnik, demontaż |
Autor |
Wiadomość |
Lotny
Lotny
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 13 Skąd: Skąd
|
Wysłany: 2006-07-05, 15:22 Alternator, zdejmowanie wirnika, wirnik, demontaż
|
|
|
Chłopaki poradzcie mi czy da się zdjac komutator z wirnika, jezeli tak to w jaki sposób. A jeszcze jedno wirnik na wale osadzony jest na kulce tak, to do zdjecia wirnika potrzebny jest jakis sciagacz, czy tylko wystarczy mocno pociagnac za wirnikk i powinien zejsc???? |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-11-07, 21:53, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-07-05, 15:26
|
|
|
Aby zdjąć wirnik potrzebny jest ściągacz, ale jeśli go nie masz to wyjmij krzywkę i wkręć w jej miejsce śrubę M10 (jak dobrze pamiętam) i kręć do oporu, a wirnik sam zeskoczy |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Lotny
Lotny
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 13 Skąd: Skąd
|
Wysłany: 2006-07-05, 16:03
|
|
|
Dzięki Hubert-Moto za radę. zdjecie wirnika poszło łatwo i sprawnie .
Ale niech ktoś mi teraz doradzi jak zdjac komutator z wirnika! |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2006-07-05, 18:08
|
|
|
otoz zeby zdjac komutator trzeba zdjac ta podkladke nad kountatorem i powinien nam zejsc sam |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
Lotny
Lotny
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 13 Skąd: Skąd
|
Wysłany: 2006-07-05, 18:32
|
|
|
A wiec zbiłem tą podkładkę, a komutator i tak nie chce zejsc. I co robić dalej? |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-05, 21:32
|
|
|
SAke, jemu chodzi o zdjęcie komutatora z wirnika a nie z wału
Lotny, jesli chcesz wymienić komutator, i masz go (nowy) to lepiej oddaj wirnik do jakies zakładu co przewija silniki, wymienią, ci to za pare groszy, i co najważniejsze zrobią to profesjonalnie |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
Lotny
Lotny
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 13 Skąd: Skąd
|
Wysłany: 2006-07-05, 23:10
|
|
|
Dzieki za radę i obronę wojciech944 . |
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2006-07-05, 23:11
|
|
|
widze że tu jest temat aktualnie poruszany więć pisze, co to jest komutator?, patrzyłem w katalog i czegoś takiego nie ma, a przecież zapłon w mz znam (mam elektronika) |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-06, 06:27
|
|
|
spójż na temat, bedziesz wiedział |
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2006-07-06, 07:21
|
|
|
aha czyli to są to te magnesy co szczotki się po nich ślizgają? |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-06, 08:07
|
|
|
tak, ale to nie są magnesy, jak są zniszczone/zuzyte trzeba je wymienić |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-07-06, 09:22
|
|
|
NIekoniecznie trzeba wymieniać. Można też przetoczyć, a później pogłębić rowki między każdą blaszką komutatora i będzie ok |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Lotny
Lotny
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 13 Skąd: Skąd
|
Wysłany: 2006-07-06, 13:31
|
|
|
Wszyscy mowicie wymienic lub przetoczyc. Ale czy da sie je samodzielnie z tamtąd zdjac? Jeżeli tak to w jaki sposób? |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-06, 14:02
|
|
|
musza zejsc,wymienia sie je na 100%,jak niechca zejsc to mozesz to podgrzac i meczyc to na rozne sposoby, jak zdejmiesz to nowe tzreba nabic ladnie i przylutowac przewody,ja jakis czas temu wymienialem to w moim aucie bo były juz takie rowki ze glowa boli,ow pierdola kosztowala mnie 25zł a stara poprostu naciolem dremelem i zdjolem,ale tamta moja to byla takimi udziwnieniami roznymi,a w M jest bardzo prosta wiec bedzie takze tansza,jesli niedostaniesz do MZ to podpasujesz od czego innego ,zapytaj o to w sklepie motoryzacyjnym, napewno maja,przynajmniej umnie nie ma problemu koles ma tego cale pudelko i se mozna dobrac kazdy rozmiar jaki pasuje... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Lotny
Lotny
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 13 Skąd: Skąd
|
Wysłany: 2006-07-06, 14:39
|
|
|
Jezeli chodzi o przylutowanie przewodów do nowego komutatora, to jest wszystko obojętne który przewód do której blaszki? :-? |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-06, 15:53
|
|
|
nie jest obojetne, bo rozmagnesujesz rdzeń |
|
|
|
|
Lotny
Lotny
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 13 Skąd: Skąd
|
Wysłany: 2006-07-06, 16:59
|
|
|
No to w takim razie który przewód do której blaszki? Jest to jakoś oznaczone? |
|
|
|
|
|