» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:12
Alternator, zdejmowanie wirnika, wirnik, demontaż
Autor Wiadomość
Lotny 
Lotny

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 13
Skąd: Skąd
Wysłany: 2006-07-05, 15:22   Alternator, zdejmowanie wirnika, wirnik, demontaż

Chłopaki poradzcie mi czy da się zdjac komutator z wirnika, jezeli tak to w jaki sposób. A jeszcze jedno wirnik na wale osadzony jest na kulce tak, to do zdjecia wirnika potrzebny jest jakis sciagacz, czy tylko wystarczy mocno pociagnac za wirnikk i powinien zejsc????
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-11-07, 21:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-07-05, 15:26   

Aby zdjąć wirnik potrzebny jest ściągacz, ale jeśli go nie masz to wyjmij krzywkę i wkręć w jej miejsce śrubę M10 (jak dobrze pamiętam) i kręć do oporu, a wirnik sam zeskoczy ;-)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Lotny 
Lotny

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 13
Skąd: Skąd
Wysłany: 2006-07-05, 16:03   

Dzięki Hubert-Moto za radę. zdjecie wirnika poszło łatwo i sprawnie ;-) .

Ale niech ktoś mi teraz doradzi jak zdjac komutator z wirnika!
 
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-07-05, 18:08   

otoz zeby zdjac komutator trzeba zdjac ta podkladke nad kountatorem i powinien nam zejsc sam
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
Lotny 
Lotny

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 13
Skąd: Skąd
Wysłany: 2006-07-05, 18:32   

A wiec zbiłem tą podkładkę, a komutator i tak nie chce zejsc. I co robić dalej?
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-07-05, 18:35   

było ;/ na forum wystarczyło poszukac ;] sroba musi miec minimum 8cm :) świetna nazwa tematu wszyscy wiedza odrazu o co chodzi.. :evil:
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-05, 21:32   

SAke, jemu chodzi o zdjęcie komutatora z wirnika a nie z wału
Lotny, jesli chcesz wymienić komutator, i masz go (nowy) to lepiej oddaj wirnik do jakies zakładu co przewija silniki, wymienią, ci to za pare groszy, i co najważniejsze zrobią to profesjonalnie ;-)
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-07-05, 23:00   

Sorry zadaza sie :)
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
Lotny 
Lotny

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 13
Skąd: Skąd
Wysłany: 2006-07-05, 23:10   

Dzieki za radę i obronę wojciech944 :-) .
 
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2006-07-05, 23:11   

widze że tu jest temat aktualnie poruszany więć pisze, co to jest komutator?, patrzyłem w katalog i czegoś takiego nie ma, a przecież zapłon w mz znam (mam elektronika)
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-06, 06:27   

spójż na temat, bedziesz wiedział
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2006-07-06, 07:21   

aha czyli to są to te magnesy co szczotki się po nich ślizgają?
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-06, 08:07   

tak, ale to nie są magnesy, jak są zniszczone/zuzyte trzeba je wymienić
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-07-06, 09:22   

NIekoniecznie trzeba wymieniać. Można też przetoczyć, a później pogłębić rowki między każdą blaszką komutatora i będzie ok :-)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Lotny 
Lotny

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 13
Skąd: Skąd
Wysłany: 2006-07-06, 13:31   

Wszyscy mowicie wymienic lub przetoczyc. Ale czy da sie je samodzielnie z tamtąd zdjac? Jeżeli tak to w jaki sposób?
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-06, 14:02   

musza zejsc,wymienia sie je na 100%,jak niechca zejsc to mozesz to podgrzac i meczyc to na rozne sposoby, jak zdejmiesz to nowe tzreba nabic ladnie i przylutowac przewody,ja jakis czas temu wymienialem to w moim aucie bo były juz takie rowki ze glowa boli,ow pierdola kosztowala mnie 25zł a stara poprostu naciolem dremelem i zdjolem,ale tamta moja to byla takimi udziwnieniami roznymi,a w M jest bardzo prosta wiec bedzie takze tansza,jesli niedostaniesz do MZ to podpasujesz od czego innego ,zapytaj o to w sklepie motoryzacyjnym, napewno maja,przynajmniej umnie nie ma problemu koles ma tego cale pudelko i se mozna dobrac kazdy rozmiar jaki pasuje... ;-)
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Lotny 
Lotny

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 13
Skąd: Skąd
Wysłany: 2006-07-06, 14:39   

Jezeli chodzi o przylutowanie przewodów do nowego komutatora, to jest wszystko obojętne który przewód do której blaszki? :-?
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-06, 15:53   

nie jest obojetne, bo rozmagnesujesz rdzeń
 
     
Lotny 
Lotny

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 13
Skąd: Skąd
Wysłany: 2006-07-06, 16:59   

No to w takim razie który przewód do której blaszki? Jest to jakoś oznaczone?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16